|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
24 January 2021, 11:21 | #11 |
Geen lid
|
Ik weet dat je leeft bij de gratie van de tegenstellingen en er vervolgens genoegen in schept deze op de spits te drijven. Het doel van dit forum is nog steeds het bewegen tot het aanvangen van gedegen zelfonderzoek. Dat er ook discussies ontstaan over wat realisatie, waarheid, bewustwording en andere verschijnselen inhouden onder gedegen zelfonderzoekers is vanzelfsprekend. Hoewel het over discutabele verschijnselen gaat heb ik graag eenduidigheid over de begrippen en daarom stap ik wel eens in de discussies.
Als niet doende met gedegen zelfonderzoek kun jij hier helemaal niet aan deelnemen. Jouw wijze van bereiken wat je voor ogen staat (realisatie?) lijkt op het stelling nemen met andermans zienswijzen (zoals onder andere dwepen met Balsekar en psychedelica) omdat je daar in geïnvesteerd hebt. Het is egogedrag om een gedane investering niet te willen loslaten en al het andere te verguizen. |
24 January 2021, 11:48 | #12 |
Forumbaas
|
Kabu's hilariteiten
Ik zie dat er nog geen kabu'draadje is.
De hoogste tijd om hier te bundelen wat kabu maar niet onder ogen wil zien. Daarbij heb je vast niet je zelf voor ogen.
24 January 2021, 12:07 | #13 |
Kasuaris
|
Ja, dat is wel een mooie omschrijving van Kabu: tegenstellingen op de spits willen drijven. Ik zie dat hij bij mij en anderen steeds naar quotes uit het verleden zoekt en deze vergelijkt met latere uitspraken in de hoop zo een tegenstelling te scheppen.
Dat duidt er op dat er geen sprake is van welk onderzoek dan ook. Immers, het zelfonderzoek is een voortschrijdend proces. Het zou een compliment zijn voor een user als hij nu andere uitspraken doet dan 10 jaar terug. Dat toont aan dat zo een user onderzoek heeft gedaan. (Onafhankelijk van de uitkomst van dat onderzoek) Dat user Kabu dat niet ziet is natuurlijk veelzeggend. Hij is in strijd met de andere users en wil winnen door de beste onderzoeker te zijn. Zijn laatste noodgreep naar drugs heeft hem niet geholpen. |
24 January 2021, 13:04 | #14 |
Actuaris
|
|
24 January 2021, 13:08 | #15 | |
Actuaris
|
Citaat:
Laurens, Nowee en Rob hebben al verklaard het gedegen zelfonderzoek afgerond te hebben. Hoe ver staat jouw voortschrijdend proces? Heb je een eindstreep in zicht? |
|
24 January 2021, 13:17 | #16 | |
Actuaris
|
Citaat:
Het zou wat zijn wanneer elke deelnemer die hier deelneemt en vooral diegenen die beweren het gedegen zelfonderzoek afgerond te hebben zo is een diagnose liet doen en die kenbaar maakten in het topic 'De zin van ziek zijn'. |
|
24 January 2021, 13:29 | #17 | |||
Actuaris
|
Citaat:
Citaat:
Het is enkel zoals Guido het eerder schreef... Citaat:
|
|||
24 January 2021, 16:09 | #18 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Niet over een eindstreep voor mij. |
|
24 January 2021, 16:14 | #19 | ||
Actuaris
|
Citaat:
Citaat:
24 January 2021, 16:15 | #20 |
Kasuaris
|
https://www.waarheidvinding.nl/showp...4&postcount=24
Hilarisch hoe volhardend je bent in het bespreken van andere personen. Zo hou je de persoon Kabu ook wel in stand. |