|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
2 April 2021, 17:12 | #11 |
Actuaris
|
|
2 April 2021, 17:19 | #12 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Te confronterend haar boek, en dus doe je het af als nonsens. Gekende reactie. Weet echter wel dat zij uit 'de bron' aftapt en het boek daarom een eye- opener kan zijn voor hen die bereidt zijn te zien, wat jij niet bent.
2 April 2021, 17:31 | #13 | |
Actuaris
|
Citaat:
Maar dat zegt nog niets over de inhoud van haar boeken. Die kunnen van waarde zijn voor mensen die ze op hun waarde weten te schatten. En ze zijn in ieder geval niet bedoelt om zo maar uit de kast te trekken en op een term naar een willekeurig persoon te gebruiken (= meer misbruiken). |
|
2 April 2021, 18:22 | #14 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Wat ik al van in den beginne bij Bassie waarnam is nu bevestigd. Veel bla-bla-bla waar ik allerminst van onder de indruk ben, integendeel. Hij is de eerste niet die ik lees of tegenkom die 'het' allemaal weet uit te leggen als de 'beste'. Aandoeningen als tinnitus zijn signalen van de ziel. Onze psyche heeft een immens vermogen om klachten en ziekten tot in hun kern te helen, men moet alleen de confrontatie met zichzelf durven aangaan.
2 April 2021, 18:37 | #15 | ||
Jubilaris
|
Citaat:
Bassie de rondbazuiner van deugdelijkheid fixeert zich op de "zonden" van anderen, zoals we alllemaal kunnen waarnemen sinds zijn verschijnen op dit forum. Citaat:
Ik ben namelijk 10 jaar geleden met een collega motard een maand door West-Afrika gereden. Het liep uit op een ruzie, waardoor we besloten ieder onze eigen weg te rijden. Mijn collega motard heeft net als Bassie ook oorsuizen, tinnitus. Mensen die die aandoening hebben leven in een erg subjectieve gedachtekring: 'ik weet het toch best', is typerend. 'Het' allemaal uitleggen kon mijn collega als de beste. Van alles was hij op de hoogte. Van wat een ander zei drong niets door. Hij had voordrachten kunnen gaan geven. Maar dat zegt helemaal niks over het bewustzijn van de mens, ook al kan Bassie er in geuren en kleuren over vertellen.
2 April 2021, 18:38 | #16 | |
Actuaris
|
Citaat:
Wat jij propageert is humbug van het niveau van Jomanda. Dat is niet waar dit forum over gaat, man. Het zijn geen 'signalen van de ziel' en onze psyche heeft dat vermogen in de verste verte niet. Dat is allemaal 'geloof' (aannames, denken, overtuigingen) van het slechtste soort. Die kun je idd onderzoeken. Maar de bedoeling is niet om ze dan weer in te ruilen voor andere overtuigingen die beter in de kraam te pas komen. Goed, ik ga even wat anders doen. Mooie dag, tot morgen! |
|
2 April 2021, 18:41 | #17 |
Jubilaris
|
Ja, tot morgen misschien.
Morgen is weer een nieuwe dag in het paradijs, waar ik permanent woon.
2 April 2021, 19:23 | #18 |
Kasuaris
|
De interruptie van Boni mag wel verwijderd worden.
Gooi maar op het horoscoop draadje of een ander onzin draadje.
2 April 2021, 21:21 | #19 | |||||
Jubilaris
|
Bassie moet voort op de weg van wording'
Citaat:
Wordt nog mooier als ik er Dahlke duiding over tinnitus bijhaal... Citaat:
Er is maar één forumlid dat zijn mond vol heeft over het 'wordende', over alles wat 'wordend' is. Enkele op een rij van dat forumlid... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Helemaal te gekke synchronisiteit als we denken aan mijn droom over een "Individuatieproces" eergisteren, waarover ik hier gepost heb.
3 April 2021, 12:35 | #20 | ||
Actuaris
|
Citaat:
Het is wachten tot er een keer een kwartje valt. Citaat:
Nee, geen details. Zoals onlangs aangegeven is er hier iemand die voortdurend informatie aan het verzamelen is (zelf via chats / mail met ander deelnemers) om die later op een vervelende manier, geheel uit zijn verband gerukt, weer te voorschijn te toveren. Met jou en de liefde alle goed? Werk je nog / weer? Wijziging aangebracht door Laurens op 3 April 2021 om 14:44. Reden: Kopie van elders is hetgeen waarvoor dit draadje is geopend. |
||