|
Inzichten Elk inzicht is een smoesje. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
4 August 2021, 16:44 | #11 | ||
Jubilaris
|
Citaat:
Waar het over ging is dat in het vinden van Waarheid de "ik" die denkt te vinden best niet al te serieus wordt opgevat. Vandaar, ik herhaal: Citaat:
4 August 2021, 17:00 | #12 | |
Geen lid
|
Citaat:
Zoals een vermeende wereld is er een vermeend ik die we serieus nemen omdat er interactie is. Beiden niet bestaand zoals dat kan worden vastgesteld, maar het moet nog wel gedaan worden. Er over lullen haalt niks uit. Dat wil helemaal niet zeggen dat een niet bestaand 'ik' niet serieus moet worden genomen. Nogmaals heb jij al eens zonder repercussies geweigerd belasting te betalen? Je voorbeelden zijn ridicuul, eten in de juiste mond. Heb je de neiging de kat te zogen in plaats van je kind dan? Ben je in je verdwaasdheid dan al eens een keer met andere kinderen dan je eigen thuisgekomen? Zoals er een autonoom zenuwstelsel is zo zijn er ook mechanismen waar niet meer over hoeft worden nagedacht. Fietsen bijvoorbeeld hoef je niet elke dag opnieuw weer te leren. Dus de genoemde voorbeelden gaan al volledig mank om je punt te maken. Zulke krankzinnige herhalingen wekken alleen nog maar de indruk ooit eens gehersenspoeld te zijn. |
|
4 August 2021, 17:39 | #13 | ||
Jubilaris
|
Ook daar ging het niet om, het ging niet om een vermeend ik dat in de interactie verschijnt en, weeral, er niet hoeft ontkent te worden dat het verschijnt. Het ging om hoe dat vermeend ik zichzelf zo serieus kan gaan nemen dat er opnieuw identificatie mee ontstaat, en frustratie als daar op gewezen wordt. Moet ik nog eens herhalen, zodat je nu eens kan lezen wat er staat?
Citaat:
Citaat:
Als jij het niet doet, zal ik het maar in de prullemand gooien dan. Het ga je goed Laurens, en btw, ik heb mijn belastingen al ingevuld, de verantwoordelijkheid die nodig is in de vermeende wereld wordt niet ontkend.
4 August 2021, 18:04 | #14 | ||||
Geen lid
|
Citaat:
Aub bespaar me je herhalingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
4 August 2021, 18:27 | #15 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ik stop met drammen. WiNk
4 August 2021, 18:28 | #16 |
Geen lid
|
|
4 August 2021, 18:31 | #17 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Iemand die zich te serieus neemt, voelt zich beledigd. Dat is de angel. Moeilijker is het niet.
4 August 2021, 18:32 | #18 |
Geen lid
|
Als rechtgeaarde boeddhist heb je toch maar mooi het geweld uitgelokt al probeer je je nu te laat toch nog afzijdig te houden. Hoe zouden ze dat op het forum voor boeddhisme vinden?
|
4 August 2021, 18:36 | #19 |
Jubilaris
|
Ik ben geen boeddhist, en ego triggeren/aanwijzen past binnen de doelstelling van dit forum.
4 August 2021, 18:48 | #20 |
Kasuaris
|
Mooi zou het zijn als je je eigen ego dan eens aan wijst.
De verlichte uithangen op een forum waar mensen verblijven met daadwerkelijke kennis is nooit een slimme actie.
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Evangelie naar Maria Magdalena | Rennie | Overige religie | 43 | 2 September 2011 18:49 |