|
Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
28 November 2021, 13:20 | #11 | |
Jubilaris
|
Citaat:
28 November 2021, 13:26 | #12 |
Jubilaris
|
Dat is zo, zolang de dualiteit tussen de kenner en gekende in stand blijft, wat bij 99 procent van de zoekers in stand blijft.
28 November 2021, 13:35 | #13 | ||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
We zullen het in de 'wie we zijn fase' nooit helemaal eens worden. Iedereen prijst zijn eigen gevolgde weg aan. Evenzo kan ik zeggen 'Stel je voor er is geen Boeddhisme waar zou de mens het nog oneens over moeten zijn'. Binnen iedere stroming is onenigheid al probeert men het nog zo onder de hoed te houden. Het leuke van gedegen zelfonderzoek is dat het van geen enkele stroming afhankelijk is, je hoeft het met niemand eens te worden want je doet het geheel en al in je eigen uppie. Wanneer je daar geen oren naar hebt zal het nodig zijn je dit aan het verstand te peuteren. Citaat:
Citaat:
|
||||
28 November 2021, 14:50 | #14 |
Kasuaris
|
Zonder dualiteit tussen kenner en gekende zou je bewusteloos zijn....
28 November 2021, 17:02 | #15 | |||
Jubilaris
|
Laurens' ego-obsessie
Citaat:
Dat betekend dat hijzelf nog een groot ego heeft want alleen een ego denkt en ziet ego. Citaat:
Amaai, ik ben 14 dagen geleden voor het eerst aan een San Pedro ceremonie mee gaan doen, gevolgd door een zweethut. Die zweethut ceremonie vond ik geweldig, die heeft heel wat opgeleverd! Wat een healings-potentie! Met mijn terminaal dikke-darm zieke vriend Jan vlieg ik eind dit jaar naar Barcelona om samen met hem de ceremonie nog is te doen. Waar één wonder is gebeurt bij hem door middel van kambo is een 2de niet uitgesloten. Citaat:
Hij kan tegen zichzelf zeggen (naar eer en geweten om maar in de egoterminologie te blijven) er alles aan gedaan te hebben om het tij te keren.
28 November 2021, 17:11 | #16 | |
Jubilaris
|
Restaurant ego-obsession.
Citaat:
Zie hier, in New Delhi te India is er een restaurant met de naam Ego Obsession. Daar ga ik bij mijn volgende reis door India is eten. Met veel plezier zal ik dan terugdenken aan dit forum.
28 November 2021, 17:20 | #17 | ||
Jubilaris
|
Laurens is een instrument van ego
Citaat:
Nou, in onderstaande van je op 7 oktober 2015 is er toch wel iemand die moe wordt... Citaat:
Juist, het ego dat een intrinsieke opdracht meent te hebben wordt moe. Jij bent helemaal geen instrument van 'Waarheid' dus, jij bent een instrument van ego.
28 November 2021, 17:44 | #18 |
Jubilaris
|
Er is niets wat ik niet ben. WiNk
Ik ben dus het gekende en de kenner en nog zoveel meer en minder. ik ben de Alpha en de Omega, het begin en het einde.
28 November 2021, 17:45 | #19 |
Jubilaris
|
Alleen een ego geeft ongevraagd welgemeend advies en wordt moe wanneer zijn verwachtingen niet uitkomen.
28 November 2021, 18:51 | #20 | |||||||
Actuaris
|
Citaat:
Willen is geen optrede naar meer weten... In tegendeel willen is een meestal onoverkombare drempel naar meer inzicht... Citaat:
Voor mij zelf is het in subjectiviteit blijven hangen en daar niet over kunnen inderdaad beperkend; maar wie bewijst jou dat er geen waarheid in kan zitten... Het is aan mij om dan die subjectiviteit achter mij te laten... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zuig elk bijkomend inzicht, mij door om het even wie aangerijkt, gulzig op... Ben ik dan de enige die waarheidszoeken op die manier ervaar??? Citaat:
Het rondtollen stopt... ik ben... En al die ideeën, al die gedachten, al die mogelijkheden zijn als een strengel van mogelijkheden waar ik in zwem, waar ik in leef, en die steeds minder en minder verstrengeld raken en mij meer en meer doen opstaan in een vernieuwende open wereld waar ik in adem en leef... Ken je de aanzuigkracht die er uit gaat van het 'niets'??? Citaat:
Wat is de laatste en ultieme stapt naar de ontdekking van God??? Is dat niet 'de dood van God'??? Waar God in eerste instantie gezien kan worden als een weg naar hoger... Blijkt God op het einde van de weg dikwijls meer een hinder dan een wegwijzer te zijn... |
|||||||