|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
24 December 2021, 10:42 | #11 | |
Actuaris
|
Citaat:
En dat doe je nog een keer als je zegt dat ik zou beweren dat bewustzijn in bewustzijn verschijnt. Dat is namelijk niet zo (dat ik dat beweert heb). Je toont alleen maar aan niet begrijpend te kunnen lezen en dat het niet bij je binnenkomt. Dan is verder praten zinloos. |
|
24 December 2021, 10:55 | #12 | ||
Kasuaris
|
Citaat:
Citaat:
24 December 2021, 11:05 | #13 |
Actuaris
|
Wel dus. Zoals ik je al verschillende keren heb uitgelegd. Je zult er in de toekomst nog vaker tegenaan lopen. Omdat er veel mensen zijn die een andere voorstelling bij het woord bewustzijn hebben dan jij. Het is namelijk een behoorlijk ingeburgerde term, o.a. in de psychologie. En dat is niet het bewustzijn waar jij het over hebt of wilt hebben. Het is makkelijk om langs elkaar heen te praten als je niet bereid bent om de betekenis van woorden die je gebruikt helder te maken. En dat is dan weer zonde van de tijd en de energie als iemand anders er een andere betekenis aan geeft (blijkt te geven). Allez, je komt er vanzelf achter.
|
24 December 2021, 11:14 | #14 | ||
Kasuaris
|
Citaat:
Dat onwetenden de fout maken om zich bewustzijn voor te stellen, zoals jij doet, maakt dit soort discussies onmogelijk. Dus nogmaals: waarom weet je na 10 jaar op een zelfkennlsforum niet dat bewustzijn het voorstellen zelf is? Zolang je nog niet dat bewustzijn/gewaarzijn bent kun je er geen enkele uitspraak over doen. Overal lees ik: onderzoek je gedachten, maar dat hoef jij niet te doen? Maar dan weer wel stellige uitspraken doen over bewustzijn. Citaat:
24 December 2021, 11:48 | #15 | |
Actuaris
|
Citaat:
Mooie dagen! |
|
24 December 2021, 12:53 | #16 | ||
Geen lid
|
Citaat:
Zo'n opmerking aan Rob 'je bent niet vatbaar voor onderzoek' is een lachertje. Rob legt juist als een van de weinigen de vinger op waar redenaties niet deugen en staaft beweringen met praktijkervaring. Wat hij dus in tegenstelling tot je bewering laat zien is niet klakkeloos vatbaar te zijn voor je redenatietalent. In praktiserend gedegen zelfonderzoek is er geen plaats voor zulk geleuter. Wat als Waarheid blijft boven drijven is en kan niet meer onderhevig zijn aan zulk gesteggel. Citaat:
|
||
24 December 2021, 13:44 | #17 |
Kasuaris
|
Dan verwijder je me toch? Uiteindelijk blijven dan alleen Rob en jij over zodat jullie elkaar kunnen bevestigen in jullie gedachtenspinsels. Ik kan het niet verhelpen dat jij niet weet wat bewustzijn is. Dat kun je alleen zelf en je vertikt het om zelfonderzoek te doen.....
24 December 2021, 14:03 | #18 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
24 December 2021, 14:10 | #19 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Als er iemand ongeschikt is om mensen te begeleiden dan ben jij het wel. Niks nieuws onder de zon, de wereld zit vol met bedriegers.
24 December 2021, 14:27 | #20 | ||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||