|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
27 March 2022, 00:56 | #11 |
Kasuaris
|
Uiteraard. Niemand heeft wat aan mijn kennis. Omdat die niet intellectueel overdraagbaar is. Hoe kan ik schrijven hoe je je van jezelf berooft? Dat is onmogelijk.
27 March 2022, 10:55 | #12 |
Geen lid
|
Marie ik heb de neiging om te zeggen 'dat ga ik niet weer opnieuw uitleggen'. Maar onwetenden leg ik veel te graag iets uit in de hoop op een veranderende blik of inzicht al bewijst de praktijk dat het niets uithaalt. Dus nogmaals 'ik' als zodanig bestaat niet maar ook weer wel want er is geloof in het bestaan van een ik. Dus het is geloof dat het bestaan creëert en geloof bestaat uit gedachten, dus is om achter de waarheid te komen gedachtenonderzoek nodig. Uit dat onderzoek blijkt dat 'niet bestaan' maar het moet wel eerst gedaan worden. Je probeert dat kennelijk alsmaar te 'begrijpen' maar steeds blijkt dat jouw hersenen daar niet aan willen, dus met begrijpen kom je daar niet.
|
27 March 2022, 11:02 | #13 | |
Geen lid
|
Citaat:
Je berooft je van je zelf door het doen van gedegen zelfonderzoek. |
|
27 March 2022, 11:22 | #14 | |||||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gedegen zelfonderzoek heeft als doel de subjectief beleefde waarheid te elimineren met als resultaat dat daarmee tot Waarheid is te komen. Ik heb er geen moeite mee dat als doel te benoemen. Citaat:
Citaat:
|
|||||||
27 March 2022, 14:53 | #15 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Mocht je ooit absolute liefde realiseren dan zul je ook begrijpen waarom. Alleen liefde 'ziet' zoals het is. Dan is het ook niet langer nodig om ego te oordelen.
27 March 2022, 14:55 | #16 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Wat wil zeggen dat je 'het' dan ook begrijpt. Daarvoor heb ik (onder andere) jou en dit forum gebruikt. Waarvoor mijn dank.
27 March 2022, 15:02 | #17 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Hoe dat 'van je zelf beroven' in zijn werk gaat kan niet met woorden gezegd worden. Dan zou het immers het 'zelf' zijn wat zichzelf opzettelijk van zichzelf beroofd om een doel te bereiken. In het kader van het topic : God (Waarheid) is er al, er valt niks te bereiken. Het doen van welk onderzoek dan ook heeft altijd een doel. Het is dus een contradictie dat je middels een onderzoek ergens kunt komen. De mens kan zichzelf bereiden op iets wat hij niet kent. Ontvankelijk zijn, verwachtingen opgeven, toekomstvervulling laten gaan. Nog even doorpakken, Laurens.
27 March 2022, 20:19 | #18 | |||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
27 March 2022, 20:23 | #19 |
Geen lid
|
|
27 March 2022, 20:32 | #20 | ||||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Thomas a kempis: de zorg voor zichzelf | Heerda | Overige religie | 31 | 8 March 2012 22:51 |