|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
9 July 2022, 11:42 | #11 |
Geen lid
|
|
9 July 2022, 11:51 | #12 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
9 July 2022, 11:53 | #13 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
9 July 2022, 12:42 | #14 |
Jubilaris
|
|
9 July 2022, 12:43 | #15 | |
Geen lid
|
Wat is de bedoeling? Beamen, corrigeren, becommentarieren?
Citaat:
Heeft ook allesbehalve te maken met het doen van gedegen zelfonderzoek. Daar valt wel weer een heel draadje vol aan te touwtrekken en soebatten. |
|
9 July 2022, 12:44 | #16 |
Geen lid
|
|
9 July 2022, 13:38 | #17 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Jij maakt onderscheid tussen zelf en Zelf omdat je op dat terrein nooit bent 'aangekomen'. (Je kunt er niet aankomen, want 'tegenwoordigheid' is er al.) M.a.w. je hebt de zelf-illusie nog nooit ontmaskert. Dat weet ik al jaren, maar zelf blijf je maar hangen in je hoogmoedswaanzin van het zijn van God in een of ander afgerond onderzoek.
9 July 2022, 13:39 | #18 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Guido heeft gelijk: jouw onderzoek bestaat uit (intellectueel) uit zijn verband getrokken quotes. Dat is geen 'ego', dat is een vaststelling welke ik ook week in, week uit doe bij jou.
9 July 2022, 13:47 | #19 | |
Kasuaris
|
Citaat:
De wereld wordt gedacht in het voorstellingsvermogen en de zelf-illusie bestaat ook uit gedachten/beeld. Hoe dat in de praktijk te werk gaat, dat moet ieder mens zelf uit vogelen. Het kan niet zo zijn dat ik een of ander onderzoek ga uit schrijven die de andere users dan minutieus gaan opvolgen. Je gaat een weg en die weg verschijnt onder je voeten terwijl je die gaat. Verschijnt er geen weg dan dwaal je. Uiteraard kan ik wel bepaalde aanwijzingen geven, maar daar heeft niemand hier belangstelling voor. Ik ben al jaren bezig om Laurens wat bij te brengen, tevergeefs tot dusver.....
9 July 2022, 13:52 | #20 | |||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen bakzeil halen.. gewoon laten zien hoe jouw intentie functioneert als je quotes formuleert. Dat komt waarschijnlijk te dicht bij, en vervolgens schuif je dat dan af op de 'vermeende' ego gerelateerde re-actie van de ander. Het is tenslotte niet de bedoeling dat 'jouw' ego gerelateerde intenties aan het licht komen, dat lijd alleen maar af, toch? |
|||