|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
16 September 2022, 10:47 | #11 |
Kasuaris
|
En hoe is de weg? Neem plaats achter de ogen van God (schouwen) , alleen liefde ziet hoe het werkelijk is. God bevindt zich op een plaats die jij niet kan zien.
16 September 2022, 10:51 | #12 |
Kasuaris
|
En vergeet gedachtenonderzoek, het enige wat in conflict is met je 'denken' is je eigen 'denken' zelf....
Hoe kun je iets onderzoeken als er geen conflict is?
16 September 2022, 13:00 | #13 | |||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Veel eerder al ontvouwde ik het idee dat de oppermachtige God iets niet kon namelijk zichzelf ervaren, om dat te kunnen heeft hij de mens geschapen. Maar een of andere Bassie wil God dat genoegen niet doen, die blijft volharden in het geloof een ik te zijn. Citaat:
|
|||
16 September 2022, 13:04 | #14 |
Geen lid
|
|
16 September 2022, 13:06 | #15 |
Geen lid
|
Dan heb je niet goed genoeg geschouwd of in gewone mensentaal, gekeken. Sommige ont'dekten dat de zintuigen je lijken te bedriegen en gingen naar de oorzaak op zoek en dan blijken veel van de aannames niet waar en kom je als vrij snel op het spirituele pad.
|
16 September 2022, 13:17 | #16 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Gaat je begrip voor Nederlandse taal achteruit, Laurens?
16 September 2022, 13:21 | #17 | ||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Hetgeen uiteraard onzin is want je bent al niets, want zonder niets is alles niet mogelijk. Dat is nou eenmaal de werking van de dualiteit, dat wat zich laat kennen doet dat tussen alles en niets. |
||
16 September 2022, 13:47 | #18 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Alleen het 'wordende' (de persoon) kan iets bereiken. Het 'zijn' zelf valt met geen mogelijkheid te bereiken om de eenvoudige reden dat 'bereiken' iets is wat plaats heeft in de tijd. De realisatie van 'niets' (Niets is buiten de tijd) echter vindt plaats in de tijd. Bovenstaande zin lijkt met zichzelf in tegenspraak. Daarom schrijf ik ook dat je "Niets moet zien te worden". Dat wat men 'zijn' noemt bevindt zich niet in de tijd. Ik als persoon (lichaam) bevind me per definitie in de tijd. Waaruit al blijkt dat 'weten het zijn' nooit een lichamelijke gebeurtenis kan zijn. De hele persoon (inclusief lichaam) moet er tussen uit. Om de eenvoudige reden dat de persoon lichamelijk/zintuigelijk waarneemt.
16 September 2022, 14:15 | #19 | |
Actuaris
|
Citaat:
Gedegen zelfonderzoek noemen ze dat... |
|
16 September 2022, 14:21 | #20 | |
Actuaris
|
Citaat:
Verdwijn, En Hij zal je doen stralen als de zon Val, En Hij zal je naar de hemel verheffen Word niets, En Hij zal je in alles veranderen. Neen, neen, volgens onze getalenteerde GZO'ers is dat allemaal alleen maar vermeend en dat beweren ze te weten na gedegen zelfonderzoek te hebben gedaan... Toch wel vreemd dat ze zich erop beroemen ontdekt te hebben dat het 'ik' niet bestaat en tegelijker tijd koelbloedig hier komen zeggen dat de hele schepping maar vermeend is... Dat ze werkelijk de hele tijd in kringetjes ronddwalen en dat niet ziende er dan ook niet uitgeraken... Hoe wordt het komen tot verstand voorgesteld??? Is dat niet door een slang die zichzelf in zijn staart bijt... of zichzelf wil opeten... |
|