|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
24 September 2022, 20:01 | #11 | ||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Mijn laatste post ging er over dat wij allebei op onze eigen manier bezig zijn met geloof, vanuit onze verschillende posities. Je bent VERDOMME de hele tijd woorden aan het verdraaien en suggereert dan dat ik ze heb uitgesproken. Natuurlijk ben ik dan genoodzaakt te ageren. Citaat:
Citaat:
Aan al degene die hier schrijven en mijn werkwijze niet begrijpen vind ik het nogal aanmatigend zulke uitspraken te doen zoals ze hier over mij worden rondgestrooid. Steek je hand in eigen boezem, oftewel doe zelfonderzoek, het liefst nog gedegen. |
||||
24 September 2022, 20:02 | #12 | |
Actuaris
|
Citaat:
Bravo, Laurens... Je bevestigt alleen maar het commentaar dat er op jou gegeven wordt... |
|
24 September 2022, 20:07 | #13 |
Geen lid
|
|
24 September 2022, 20:40 | #14 | |
Kasuaris
|
Citaat:
24 September 2022, 21:18 | #15 |
Jubilaris
|
Zolang je je daar zorgen om blijft maken zal het nooit over gedegen zelfonderzoek zelf gaan.
24 September 2022, 21:20 | #16 |
Geen lid
|
|
24 September 2022, 21:21 | #17 | |
Geen lid
|
Citaat:
Daarover maak ik mij geen zorgen, het gaat hier over bewustwording. De hand in eigen boezem steken is hier het toepasselijke spreekwoord. Waarom kijk je toch altijd de verkeerde kant op (je kijkt alsmaar naar buiten en niet naar binnen). Wat is jouw aandeel dat het zo mis is gegaan? Met het vingertje wijzen is makkelijk. |
|
24 September 2022, 21:32 | #18 |
Jubilaris
|
Jouw 'gedegen zelfonderzoek' en welk beeld mensen er van hebben dat is juist waar je je heel veel zorgen om maakt, het is deel gaan uitmaken van je ik. En daarom is er alleen maar gedoebat.
24 September 2022, 21:34 | #19 | ||
Geen lid
|
Citaat:
Ik zelf zie glashelder hoe ego zich over de zaak ontfermd heeft waardoor het gesoebat is geworden. Ik had enige hoop dat er iemand zou zijn die dat gaandeweg ook zou gaan inzien waardoor het hier alsmaar misloopt. Ik heb mijn best gedaan overal steeds opnieuw de egowerking aan te tonen. Met dit forum hoopte ik op leden die dezelfde insteek hebben als toen ik begon. Ik was stil en luisterde alleen maar en leerde zodoende waarheid herkennen. Daarvoor had ik net als iedereen wel eerst wat boeken gelezen en daarbij werd mijn verlangen naar waarheid gewekt. Maar hier? Hier zitten toch alleen maar leden die allemaal al vol zijn van een eigen idee, hier kan toch helemaal niemand bijzitten die interesse zou hebben in een waarheid die geen invloedssfeer beoogd. Citaat:
Dat moet duidelijk zijn alvorens er zelfs maar gedacht kan worden aan gedegen zelfonderzoek. Omdat er natuurlijk opgemerkt gaat worden dat het hier al zo'n keer of dertig gegaan heeft over 'ik', de 'ik' die dit schrijft is vermeend, hij bestaat niet maar heeft het geloof aangenomen te bestaan. Ik ga dat niet weer nader uitleggen als toch niemand is geïnteresseerd in een uitleg. |
||
24 September 2022, 23:43 | #20 |
Kasuaris
|
Ik zie in dat ik je intelligentie ook overschat heb.