|
Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
29 September 2022, 13:07 | #11 |
Kasuaris
|
Je hoeft op mij niet meer te reageren, Laurens. Jij hangt aan de lijn te drogen, weet je nog? Je ego is te groot om een gesprek mee te hebben, zoals Dorje aantoonde.
29 September 2022, 13:11 | #12 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Het gekrioel in 'de wereld' ziet men aan zonder er door bewogen te worden. Dat kan ook niet anders, in tegenwoordigheid houdt men zich immers niet bezig met het toekomstige. Iets anders is als een ander mens het 'gelaat van Waarheid' draagt, dat is een vreugdevolle ontmoeting.
29 September 2022, 17:16 | #13 | |
Actuaris
|
Citaat:
Het is wat veel gezegd dat men het gekrioel in de wereld onbewogen aanziet... Ook als men zichzelf buiten dat gekrioel zou geplaatst hebben... |
|
29 September 2022, 18:30 | #14 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Het zelf leeft in twee dimensies. Het ego leeft in de horizontale dimensie waar alles chronologisch en oorzakelijk gebeurd. Maar het daadwerkelijke zelf leeft in een andere dimensie, waar het licht schijnt en alleen tegenwoordigheid is. De dimensie van het ego is de droomwereld, het daadwerkelijke zelf ziet die droomwereld en is daarmee ontwaakt. Het ego projecteert in zijn voorstellingsvermogen alsmaar het verleden en zo vernieuwt 'de droom' zich voortdurend. Niet dat er bij mij geen 'droom' meer is, maar ik ben me bewust van de droom: ik zíe de droom. Ik ben uit de droom gestapt, maar speel evengoed nog mijn rol in de droom. Dat kan niet anders. Het is zo simpel als wat: stop met jezelf te definiëren en je ware zelf opent zich.
29 September 2022, 20:41 | #15 | |
Actuaris
|
Citaat:
Maar ik blijf observeren... En soms ben ik inderdaad bang dat ik te ver afdwaal in de leegte en de weg naar de gewone wereld niet meer zou terugvinden... |
|
29 September 2022, 23:18 | #16 |
Jubilaris
|
Ik toon niets aan, ik strooi alleen maar wat kruimels rond. Die wat er mee aan de haal gaan tonen zich-zelf. Wie gaat er hier met een kruimel aan de haal?
30 September 2022, 00:17 | #17 | |
Kasuaris
|
Citaat:
30 September 2022, 00:19 | #18 |
Kasuaris
|
Kruimels van verwarring dan zeker. Enfin, Laurens is van geen enkel belang nu hij hangt te drogen.
30 September 2022, 10:12 | #19 |
Geen lid
|
Op zijn beurt zijn de woorden van Bassie eveneens kruimels waar jij dan vervolgens weer op reageert. Dit kruimels strooien Dorje gaat het evenmin worden. Het is een slap aftreksel van ego prikkelen zodat het de kop op steekt en je het door krijgt waardoor die geactiveerd wordt.
|
30 September 2022, 10:23 | #20 | |||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Gedegen zelfonderzoek daarentegen is zelfs in India nooit praktisch beoefend. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||