|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
2 October 2022, 23:15 | #11 | |
Actuaris
|
Citaat:
Ergo: er is altijd iemand, die wenst te reageren. Of het nu een forumbaas of een forumlid is.
2 October 2022, 23:58 | #12 | |||||
Jubilaris
|
Citaat:
Wat vastgesteld kan worden is dat het zintuiglijk waarnemen vanzelf gaat, dat het geen 'ik' nodig heeft om zintuiglijk waar te nemen, laat staan een 'ik' die moet worden en in dat worden een zelf-illusie moet betreden. Heel dat in en uitgaan spelletje kan gewoon blijken geen Werkelijkheid te zijn, een subjectieve beleving te zijn. Maar zolang dat niet vastgesteld is, kan het alleen maar als een geloof over genomen worden of gepercipieerd worden als een geloof. En daar zit niemand hier op te wachten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De rol speelt zich vanzelf, er hoeft echt niet iemand of iets dat te spelen. Wat je bent is noch de rol, noch de speler van de rol. Dat is allemaal subjectieve beleving. In plaats van te blijven geloven dat jij ergens een rol moet in spelen en dus ergens in moet kruipen, kan toch beter die "jij" nog wat radicaler onderzocht worden op zijn Werkelijkheid? Iets genuanceerder verwoord: er is nooit een ik onbewogen, laat staan een ik binnen de wereld. Onbewogen is wat overblijft als ik en zijn beleefde wereld Onwerkelijk zijn gebleken. Maar dat moet eerst wel blijken, niet geloofd worden, noch als geloof weggezet worden, vandaar het voorgestelde onderzoek.
3 October 2022, 00:46 | #13 | ||||||||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zonder verhaal = 'niets. Citaat:
Citaat:
Er is noch in noch buiten 'de wereld' 'Zijn. |
||||||||
3 October 2022, 00:47 | #14 |
Jubilaris
|
|
3 October 2022, 00:59 | #15 |
Actuaris
|
3 October 2022, 01:01 | #16 | |
Actuaris
|
Citaat:
3 October 2022, 08:31 | #17 |
Jubilaris
|
|
3 October 2022, 09:12 | #18 |
Jubilaris
|
|
3 October 2022, 11:11 | #19 | |||
Geen lid
|
Citaat:
Dan hebben we daar definitief mee afgerekend, dan zijn we daarmee klaar. Maar gezien de reactie dus niet. We kunnen weer een flinke tijd vooruit met eindeloos ouwehoeren. Citaat:
Dat scheelt weer een hoop verklaren en zoeken naar de juiste definiëringen. Citaat:
Het lijkt me ook wel duidelijk dat de situatie anders wordt wanneer dat 'ik' of 'ego' is verdwenen. Daar is al die ommehaal helemaal niet voor nodig. De omschrijving en werking van gedegen zelfonderzoek is juist volledig uitgekleed met de bedoeling om het simpel te houden. Er zit niks meer in dat niet strikt noodzakelijk geweten moet worden. Er is aan de uitleg en in de uitvoering niets gecompliceerd meer. Je kunt er meteen mee aan de slag. Dus vanwaar dan toch die behoefte om wat eenvoudig is weer moeilijk te maken? Dat is ook wel weer te verklaren maar dan ga ik, beter gezegd moet ik, zoals bij iedere rectificatie of uitleg helaas ook deelnemen aan het oeverloze gezwam. Welnu de reden is dat 'ik' of 'ego' niet aan zichzelf wil verliezen en alsmaar vluchtpogingen onderneemt daar niet aan te hoeven. Feitelijk is al dat geredeneer, gefilosofeer en geleuter bedoelt om te voorkomen dat er effectief aan de eliminatie van een 'ik' of 'ego' gewerkt gaat worden. Eindeloos blijven lullen voorkomt dat je klaar komt. Komt dit je bekend voor? Dat kan kloppen het is hier namelijk al *tig keer gezegd. |
|||
3 October 2022, 11:51 | #20 |
Geen lid
|
Dit IS dat oeverloze gezwam.
|