|
Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
15 September 2011, 09:25 | #11 |
Jubilaris
|
Caroline, wat is dat, onrecht?
Ik snap wel wat je bedoeld hoor en ik had ook een ontzettend rechtvaardigheidsgevoel maar ik heb dat totaal zien verdwijnen. Ik heb voor mezelf gekeken wat dat gevoel nu eigenlijk is en waar het vandaan komt/hoe het ontstaan is. Met dat totaal verdwijnen bedoel ik niet dat ik nu iemand onrecht zal aandoen of zoiets. Ik rij nog liever de sloot in met mijn fiets om een overstekende slak te ontwijken dan dat ik die plat rij. Ik zie vanuit mezelf gewoon geen onrecht meer. Al snap ik wel wat je bedoeld maar ik beleef dat zo niet meer. Ik kan wel schrijven waar dat gevoel van onrecht vandaan komt maar mijn gevoel zegt (zegt het niet hoor) dat je dat liever zelf uitzoekt of al weet. Ik hoop nu maar niet dat ik je onrecht heb aan gedaan. |
15 September 2011, 23:47 | #12 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
Citaat:
Je zou me kunnen vertellen, waar jij denkt dat gevoel van onrecht vandaan komt.. al heb ik een sterk vermoeden dat je weer met angst aan zult komen zetten.. Wijziging aangebracht door Danique op 16 September 2011 om 00:11. |
||
16 September 2011, 00:17 | #13 |
Passed by
|
Dat heb ik nou exact hetzelfde. En dan heb je ook nog mensen die vragen waarom? Ik laat het gaarne aan jou over om dat uit te leggen.
|
16 September 2011, 00:22 | #14 |
Asprirant lid
|
Je hebt inderdaad mensen die vragen 'waarom' Nada.
Niet omdat ze voor zichzelf niet snappen waarom, maar omdat ze dat graag willen horen van diegene die dat schrijft. In dit geval Aad. En ik vraag het aan hem, omdat ik bij hem regelmatig het gevoel heb dat hij niets heeft met lijden. Niet dat dat zou moeten,.. ik vind dit alleen in contrast staan tot. En dat kan uiteraard aan mijn interpreteren liggen.. vandaar mijn vraag. |
16 September 2011, 08:54 | #15 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Wat is onrecht? Hoe/waarom ontstaat het gevoel bij je. |
|
16 September 2011, 08:56 | #16 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
16 September 2011, 09:13 | #17 |
Asprirant lid
|
Aad.. ik kan helemaal niets met jouw benadering.
Laat maar zitten verder. |
16 September 2011, 09:33 | #18 |
Jubilaris
|
Topic is onrecht.
Wat is onrecht? Hoe ontstaat het? Waarom ontstaat het? Hoe kan het ontstaan? Wat zijn de voorwaarden dat het kan ontstaan? Wat is de reden dat het ontstaat? Wat is onrecht? |
16 September 2011, 09:46 | #19 |
Asprirant lid
|
Aad, je gaat niet in op mijn vraag aan jou.
Stelt mij vervolgens tig vragen. Ik heb geen zin in een dergelijke ?gesprek?, omdat ik het niet ervaar als een gesprek.. dus antwoorden zullen er niet uitrollen. En ik heb dat telkens met jou. Ik ervaar jou als geen gesprek mee te voeren. We zullen elkaar best mogen, maar ?klikken? doet het niet. Have a nice day :) |
16 September 2011, 10:14 | #20 |
Jubilaris
|
Caroline, het gaat toch niet om mij of een antwoord van mij.
Jij wilde toch weten wat onrecht is of het daar over hebben. Je schijnt alleen te willen babbelen en inderdaad daar moet je niet voor bij mij zijn. Ik stelde de vragen ook niet enkel aan jou maar aan een ieder die naar zichzelf kan/durft te kijken, wil kijken naar hoe de dingen ontstaan. Maar als je babbelen wil prima hoor, open maar een topic. Ik ga me zo eens toonbaar voor de buiten wereld maken en een stukkie fietsen, richting Ikea, kijken of ze nog een ontbijtje voor me hebben voor 1 euro. Nu maar hopen dat ik geen slakken tegen kom, kinderen rij ik zo omver maar slakken dat wil me niet lukken, waarschijnlijk omdat ze zich overal thuis voelen. Trouwens, ik vind het klikken tussen ons hoor. |