|
Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
8 December 2011, 09:57 | #11 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Zou jij durven toegeven dat je dit alweer eens totaal maar dan ook totaal en absoluut verkeerd begrepen hebt? Als ik nu dan eens volgens jouw transparantie ga spreken dan spreek ik hier transparant: NEEN! Want De Heer Mara voelt zich daarvoor veel te GROOT. En aan dat alles heb JIJ schuld. GROTE schuld. En JIJ moet DUS veranderen! Waarom heb je dat nog steeds niet gedaan?? Waarom heb je al die liefdeloosheid en dat gehufter nog steeds niet afgelegd? Waarom heb je nog steeds geen perfect leven gecreëerd? Ondanks alles wat je hebt gedaan? |
|
8 December 2011, 12:07 | #12 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Zou het mogelijk kunnen zijn dat onze gedachten laten zien dat er iets mis is met onze gedachteninhoud en ons derhalve laat zien dat er mogelijk praktisch werk aan de winkel is of anders gezegd noodzaak tot veranderen van onze gedachten? Ik is slechts een manifestatie, je hoeft daar m.i. verder niks aan op te hangen als goed of verkeerd, het moet weg of het mag blijven. Ik is gewoon, denken is gewoon en behoort tot onze natuurlijkheid. Laten doorschemeren dat denken weg moet door te declameren wat jij declameert komt m.i. voort vanuit frustratie van de denker die de pest aan zichzelf heeft ookal is die denker zich daar mogelijk niet van bewust en zoek allerlei wegen om zichzelf maar niet te hoeven h(er)-kennen. Ik heb geen probleem met denken, ik vind het heerlijk om te denken en ik vind het heerlijk om mezelf te manifesteren enz. |
|
8 December 2011, 12:12 | #13 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Een ding is zeker: ik zou wat jij daar zegt niet durven zeggen tegen een mens die als kind misbruikt of mishandeld is! |
|
8 December 2011, 12:18 | #14 |
Kasuaris
|
|
8 December 2011, 13:02 | #15 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
8 December 2011, 13:11 | #16 |
Asprirant lid
|
Mevrouw Blikje, ik ben niet meer in jou geïnteresseerd dan in een toevallige voorbijganger.
Want dat ben je: een toevallige voorbijganger op dit forum die zich verbergt achter een hoop woorden, die daarenboven nog niet eens van haarzelf zijn. Door te schrijven op dit forum steek je je nek uit en kun je een wederwoord verwachten. Daar moet je tegen bestand zijn, anders schrijf je beter niet. |
8 December 2011, 14:08 | #17 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Dus niet het denken zelf is verkeerd, maar je kunt er wel zo mee omgaan dat jezelf ermee in een gevangenis opsluit. Dus voor de praktische dagelijkse zaken is denken heel erg handig, maar m.i. kun je denkend nooit buiten het denken komen. Het is het onvermogen van het denken om wezenlijk te bevatten wat niet te bevatten is. Je kunt iets groots niet in iets kleins stoppen, b.v. een huis niet in een glas stoppen, wel andersom. Het denken is bij lange na veel te 'klein' om dat wat groot en groter is dan zichzelf, dat wat er al was voordat het denken berhaupt bestond, te begrijpen. Maar het denken accepteert dat meestal niet en probeert alles wat het ontmoet in kaders te plaatsen en gooit daarmee het kind met het badwater weg. Het levende, onmiddellijke leven is veel te groot(s) voor het denken. Wijziging aangebracht door Von op 8 December 2011 om 17:05. |
|
8 December 2011, 14:31 | #18 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Verwar ook niet jouw forum met zo'n bruin achterzaaltje. Noch het een noch het ander geeft soelaas voor dolende zielen. |
|
8 December 2011, 14:31 | #19 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik denk dat je dus eerst voor jezelf moeten erkennen dat Blikje, of dat waar zij voor staat enz., op de een of andere manier meer voor je is dan dan je beweerd wanneer je voortdurend jezelf erop betrapt dat je alweer aan het reageren bent en dus om de een of andere reden haar heerlijke gezelschap zoekt. Ik gun je overigens van harte dat je wens snel mag uitkomenWiNk. Wijziging aangebracht door Vagebond op 8 December 2011 om 15:57. |
|
8 December 2011, 15:04 | #20 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ik kan me bij Mara nergens bij in voelen, in leven. Het voelt voor mij niet als echt. 1 grote mindfuck. Zegt natuurlijk niets over Mara maar enkel over mij. Zo leert men mij ook eens kennen. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Ik ben nooit een serieus persoon geweest | Darsho | Osho | 102 | 23 July 2021 17:44 |
Dader en slachtoffer... | Sam | Advaita | 53 | 9 January 2021 07:53 |
Over een boer, een paard en een zoon ... | Rob | Boeddhisme | 2 | 25 November 2014 01:17 |