|
We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
12 December 2011, 22:49 | #11 | |||||
Asprirant lid
|
Citaat:
Pas als verschil geen "probleem" (angst) meer veroorzaakt, en er gewoon mag zijn als datgene wat het is, kan het verschil in het "niets" verdwijnen... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De "naam" die momenteel in ieders hart weerklinkt (of daar nu naar geluisterd wordt of niet), luidt volgens mij : het Christus-bewustzijn. |
|||||
13 December 2011, 07:07 | #12 |
Asprirant lid
|
Het leven!
Waar is het leven eigenlijk? Het leven is niet iets buiten bij. Het leven is wat ik ben. Met de geboorte van mijn lichaam is ervaring mogelijk geworden en het mysterie van mijn geheugen heeft van die ervaring het bekende gemaakt. Wat was er voor de geboorte van mijn lichaam? Dat wat er altijd is, voorbij de ervaring van tijd en ruimte. Ben ik dat? Het kan niet anders dan dat ik dat ben. Maar niet als dat wat ik als mij, namelijk het bekende, ervaar. Als het bekende verdwijnt wat is er dan over? Wat er dan over is kan niet ervaren worden. |
13 December 2011, 18:45 | #13 |
Asprirant lid
|
Hey
het verbaasd me dat er veel gezegd kan worden over DIT maar dat eigenlijk vrij weinig aan beschrijving ervan in de buurt komt. Hebben we t over theorie of voert iemand hier t ook uit in de praktijk? In woorden dan.. |
13 December 2011, 18:54 | #14 |
Kasuaris
|
Vertel jij hoe jij dat in praktijk uitvoert Mike, en dan vertel ik het ook.
|
13 December 2011, 19:17 | #15 |
Asprirant lid
|
De "praktijk" is datgene wat zich in ieders leven voordoet (en dat is voor velen vaak op basis van (als gevolg van) wat zich ooit heeft voorgedaan). MIJN woorden daaromtrent staan op dit forum alleszins "all over the place" Niemand anders dan jij kan jouw leven leven of leiden of lijden, ongeacht hoeveel of welke woorden men daartoe zou "gebruiken"... Woorden ZIJN NIET de persoonlijke ervaringen; ze zijn enkel een weer-gave van die (persoonlijk geïnterpreteerde) ervaringen.
|
13 December 2011, 20:39 | #16 |
Passed by
|
|
13 December 2011, 20:48 | #17 |
Asprirant lid
|
Wanneer ik t uitvoer in praktijk..
wanneer ik dus kijk naar wie dat ik ben.. IK.. en t dan vervolgens overal verdwijnt.. Vraag ik me af of dat ik wel iets uitvoer in praktijk.. |
13 December 2011, 21:07 | #18 |
Asprirant lid
|
Wat jij dan blijkbaar "uitvoert" in de praktijk is toelaten dat je "ik" overal verdwijnt... En daar zal je dan wel je eigen specifieke redenen voor hebben.
|
13 December 2011, 21:29 | #19 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ik kreeg vroeger op school al het stempel dat ik weinig tot niets uitvoerde, nu voer ik helemaal niets uit, ik hou lekker mijn hand op. Mike, zeg nou eens eerlijk, wat maakt het allemaal uit, wie of wat er wel of niet iets uitvoert. Waarom houdt DIT je bezig? |
|
13 December 2011, 21:34 | #20 |
Asprirant lid
|
Hey Tineke
Wil je een eerlijke vraag stellen. Vanwaar denk je dat er redenen voor zijn? |
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Mogelijk einde forum komt in zicht. | Renoir | Mededelingen forumbeheer | 26 | 15 January 2021 12:41 |