|
Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
28 September 2012, 10:46 | #211 | |||
Vicaris
|
In onderstaande zin lees ik iets tegenstrijdigs.
Citaat:
Als je iets weet, dan ben je op dat moment daar bewust van lijkt mij? Dan kan je inderdaad het ook fijn vinden om bewust te weten hoe iets afloopt (ook onder de gegeven omstandigheden waarbij je weet dat een kind komt te overlijden), zoals ik jou begrijp/lees. Dit lijkt mij allemaal heel bewust plaats te vinden in dat moment...snappie? Wat je dan weet gekoppeld aan een (fijn) gevoel, kan je het volgende moment opeens niet meer niet weten...zoiets... Het 'vooraf weten' is in mijn ogen een cadeautje van het universum. Citaat:
Citaat:
Daar waar ik druk ben anderen te begrijpen? Mag ik misschien eerst mezelf wel eens gaan snappen. Hoewel deze twee dingen volgens mij niet los staan van elkaar... Ben er voor nu even tussenuit. Jij ook een mooie dag |
|||
28 September 2012, 16:02 | #212 | |
Jubilaris
|
Citaat:
En die opmerking schoot mij in dat moment ook weer te binnen. En in een ander geval gingen de alarmklokken rinkelen wat nog net een 5 voor 12 situatie was. Later weer helemaal goed gekomen. Maar ook toen moest de twijfel het buikgevoel eerst doordringen in de realiteit. |
|
28 September 2012, 19:18 | #213 | |
Vicaris
|
Citaat:
(dankjewel voor deze toelichting!) |
|
29 September 2012, 00:07 | #214 |
Jubilaris
|
|