Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 July 2012, 23:26   #221
wasbeertje
Asprirant lid

wasbeertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je bent 'nog' niet toegelaten als lid en daarom voer je de titel van aspirant lid en daarom ook heb je nog beperkte rechten.
In de database spitten is niemand hier toegestaan.
Daarom doe ik dat ook niet beste Renoir, ik ken mijn grenzen. Maar wel braaf blijven dan he.
wasbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 23:44   #222
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik heb er idd problemen mee .....
Nou, dat vind ik dan bijzonder spijtig, maar zadel mij er niet mee op, wil je?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 23:52   #223
Vagebond
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nou, dat vind ik dan bijzonder spijtig, maar zadel mij er niet mee op, wil je?
Lieverd wat jij voor elkaar wilde boxen is gewoon bij wet verboden. Ik zeg niet dat het hoeft maar ik zou er gewoon mijn lesje uittrekken en eens wat aan zelfonderzoek te gaan doen in plaats van alleen lippendienst te bewijzen.

Het ga je goed :-)
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 23:52   #224
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Ik hou ook van jou en heb net als jij een beetje moeite met liefdevolle dingen. Als het te dichtbij komt wordt ik altijd ongemakkelijk om de één of andere reden en als het heel erg dichtbij komt wordt ik raak in totale paniek, olalala ik ga er verder niet over uitwijden voor nu want dat wordt een beetje gênant, mooi woord hé gênant.
Even dit nog een keer op het scherm laten paraderen.
Als ik dit lees, dat jij ook van mij houdt, kietelt het een beetje, ook een beetje ongemak, maar vooral geamuseerd.
De gêne komt vaak later, en ja.. het woord gênant is super leuk. Het neemt een beetje de lading even weg, maar het maakt ook het gedoe een beetje interessant.
Eigenlijk vind ik soms dat wat hebben, een beetje interessant doen.
Volgens mij is dit allemaal maar onzin wat ik typ, hoe diep ik ook maar bij mijn gevoel kom, is allemaal een spel. Hoe oprecht maar ook voor mij voelt.
Want het gekste is, ik ben het er mee eens met wat Sem vaak zegt over ''er is niemand''.
Maar bij mij is er nog steeds een iemand die sterke behoefte aan acceptatie heeft, en geliefd wilt zijn.
Soms valt dat weg, maar ik zit er nog aan vast ..

Citaat:
We zijn bang voor onszelf Mihaela daarom doen we zo raar als liefde in de buurt komt.
Ja, er mee eens.

Citaat:
Weet je Mihaela ik wil toch nog wat zeggen over wat er een poosje terug met Keen gebeurd is. Keen meende wel degelijk wat hij zei al werd dat door verschillende goed gepraat als dat hij het niet zo meende. Wees wijs en laat het verder bij hem hij is bekend met afbekken en naar anderen trappen in hun proces, het geeft hem een goed gevoel over zichzelf. Dus lekker laten, hij doet alleen zichzelf maar tekort. Afgesproken?
Ik ga dat stuk van mijn eigen geraaktheid duidt vooral bekijken Vagebond. Wat hij meende, en wat hij eraan heeft is het zeker niet meer van belang voor mij.
Ik ben toen voluit aangegaan , en ik heb er veel aan gehad.
Dat wat voor mij als gewelddadigheid vanuit Keen voelde , en de scheinheiligheid van de medemens/forumleden hier, waren voor mij instrumenten die ik gebruikt heb om weer stukken van mezelf onder ogen te zien.
Het valt veel te zien, ik struikel veel, en ik ervaar veel geraaktheid bij mezelf.

Citaat:
En ja lieverd iedereen verwerkt zijn/haar verdriet op zijn/haar manier, het is goed elkaar daar ruimte in te gunnen. Ik denk niet dat jou zus van jou verlangt dat je haar draagt, weet ik niet, misschien moet je haar dat eens vragen. En Mihaela ga alsjeblieft je broertje niet doodzwijgen om een ander cq jezelf te sparen. Hij is er dan misschien niet meer maar hij is nog altijd wel in jullie hart en mag er dus ook uitkomen zelf bij jou ok?.
Ik kan echt niet beoordelen hoe bij mijn zus zit merk ik.
Ik bedoel, wie kan zeggen hoe het voor een ander het verwerken van verlies moet gaan?
Ik heb mijn mening en overtuigingen omtrent het aangaan van gevoelens van pijn en verdriet, maar ik merk heel sterk op dat ik eigenlijk bijna zonder probleem het noemen van mijn broertje weg kan laten als ik met haar in gesprek ben, of als ik haar sms, of als ik haar mail, of als ik bij haar ben. Het voelt niet als doodzwijgen, maar als geen woorden aan verspelen, en rekening houden met haar gevoeligheid, zonder mezelf daar in tekort te doen.
Maar als ik me daar in vergis, zou altijd naar boven komen, toch?
Ik heb sterk het gevoel dat wij zonder worden heel veel over hem hebben als wij in contact zijn.
Wij voelen volgens mij elkaars pijn en daarin zijn wij verbonden als zussen.
Mijn zus wilt niet dat ik haar draag, wel vind ze het heel erg fijn dat ik haar in mijn gevoel (een warm hart)draag. Ze hoopt voor mij dat het voor mij licht is, en eigenlijk is het voor mij weer een kans om te leren om mijn hart open voor haar te houden, haar een warm hart te dragen, maar dat niet als een last te zien.
Als ik dat als last ervaar, is het weer aan mij te kijken waarom ik zo over denk.
Mijn denken is voor mij nog steeds zeer beladen met oordelen en lasten. Daarin liet ik me even, ook al was het alleen maar op intuïtief niveau, door Anja even inspireren.

Als je iets bij mij opmerkt Vagebond, als ik me te bont voor de gek houd, voel je je vrij om erbij te dragen, door me attent op te maken.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 00:35   #225
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....maar ik zou er gewoon mijn lesje uittrekken....
Wat houdt je tegen?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 01:33   #226
Ulla
Jubilaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zo een ieder denkt over zichzelf op dit forum Ulla. Ik zie ook veel dingen helder, niet omdat ze zo helder zijn, maar omdat de onbwustheid van een ander opvallend duidelijk te zien is hier op het forum.
Maar onder woorden brengen, is het weer wat anders.
Er zijn er die het duidelijk(er) formuleren, maar nog steeds vol met onbewustheden rond huppelen.
Ja, ik ben nog steeds heel onbewust van alles en nog wat. Alsnog zie ik zoals jij ook dat meent te zien, wat bij de ander scheelt.
Dat is de kunst, om iets van de ander aan te nemen, uit de troebele van de ander, iets te filteren, en iets mee te doen.
en ook nog iets anders, ieder die hier dag in dag uit komt is gewoon verslaafd aan bla bla bla bla.. Ik en JIJ ook.
Zelfkennis heeft voor mij nog maar weinig uit te staan met wat ik bij de ander meen waar te nemen, te moeten rond bazuinen. Behalve als er iemand aangeeft, daar belangstelling voor te hebben en het komt in een gesprek in een spontane wisselwerking ter sprake. Dit gebeurt bij wederzijdse openheid. Alles andere maak ik met mezelf uit.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 15 July 2012, 01:39   #227
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Zelfkennis heeft voor mij nog maar weinig uit te staan met wat ik bij de ander meen waar te nemen, te moeten rond bazuinen. Behalve als er iemand aangeeft, daar belangstelling voor te hebben en het komt in een gesprek in een spontane wisselwerking ter sprake. Dit gebeurt bij wederzijdse openheid. Alles andere maak ik met mezelf uit.
Is dat echt zo Ulla?
Oud 15 July 2012, 01:41   #228
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Is dat echt zo Ulla?
En toch zie ik jou ook, zoals ik ook dat doe, op alles wat los en vast zit reageren.
Ik vind jou weinig zelfkennis hebben Ulla. Je beweert zo vaak het tegenovergestelde van wat je laat zien.
Moet ik gewoon zwijgen over wat ik bij jou zie?
Oud 15 July 2012, 01:43   #229
Ulla
Jubilaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat echt zo Ulla?
Ja, dat is echt zo.
Oud 15 July 2012, 01:48   #230
Ulla
Jubilaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch zie ik jou ook, zoals ik ook dat doe, op alles wat los en vast zit reageren.
Ik vind jou weinig zelfkennis hebben Ulla. Je beweert zo vaak het tegenovergestelde van wat je laat zien.
Moet ik gewoon zwijgen over wat ik bij jou zie?
Dat mag je zelf weten. Er zijn hier meer mensen die ook al het nodige gezegd hebben. Je wilt er blijkbaar weinig van weten. Als ik meen Zelfkennis te hebben en ik heb het niet, dan zal ik het zelf voelen.
Reageren

Colofon