5 May 2022, 15:41 | #231 | ||
Geen lid
|
Citaat:
Als je zegt dat het allemaal gebeurt zoals het moet gebeuren dan haal je de motivatie uit de groep die er naar toe is. Het is dus niet zinnig oftewel contraproductief. Ik maak liever het onderscheid 'er kan niks gedaan worden tenzij er geloof in is'. Vanuit die laatste positie is er van alles mogelijk. Citaat:
|
||
5 May 2022, 16:13 | #232 | |
Geen lid
|
Citaat:
Als het aan mij ligt gaat het hier alleen maar om gedegen zelfonderzoek, bewustwording en de invloed van ego aan de dag te leggen waar dat wordt tegengegaan. Het daar over hebben beschouw ik binnen dat kader dus niet tot het door de strot duwen, men weet waar men aan begint. Overigens is er geen sprake van door de strot duwen, het gedegen zelfonderzoek wordt alleen maar aanbevolen. Waar er telkens haaks op bevindingen die gedaan worden bij gedegen zelfonderzoek wordt gesuggereerd ligt bij mij een taak om dat te ontzenuwen. Het kan dwingend overkomen om nou toch eens een keer dat gedegen zelfonderzoek te doen om al deze kreten direct te ontzenuwen. |
|
5 May 2022, 18:15 | #233 |
Kasuaris
|
De honden blaffen, de Waarheidskaravaan trekt verder.....
(Grapje tussendoor)
5 May 2022, 18:22 | #234 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Jij doet de uitspraak dat je God bent. Ik vind dat prima, want ik ken de auteur van die uitspraak. (Walsch) Je zit gevangen in het spirituele napraat circus, Laurens. Daarom komen wij nooit tot een gesprek, want ik schrijf hier vanuit de innerlijke beleefde Waarheid.....
5 May 2022, 18:28 | #235 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Het staat al beschreven in de bijbel: Adam en Eva zijn uit het oorspronkelijke Ene (het paradijs) gevallen en schaamden zich voor elkander (het vijgenblad). Zodoende verwierven zij kennis van goed en kwaad. Lang verhaal kort: ik lees in Genesis heel wat anders dan een doorsnee gelovige. Zelfde woorden, een ander begrijpen. Maar jouw 'gevoel' voor die dingen is niet ontwikkeld, beste Laurens. Jij doet 'de wereld' af als vermeend. Je onderzoekt niks, je hebt de kortste weg genomen naar een of ander privé geloof. Ik wil je behulpzaam zijn, maar je neemt het niet aan in je vermeende alwetendheid.
5 May 2022, 22:19 | #236 | ||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Jij bediend je van het geloof anderen behulpzaam te kunnen zijn..' Daarmee 'maak' jij een bestaan in eerste instantie voor 'jouw 'zelf'. En met dat 'zelf' roep je automatisch het bestaan van de 'ander' op. Zo creëer je een 'self-fulfilling prophecy waarvan jijzelf de voornaamste 'gelovige bent. Het kan heel goed zo zijn dat jij anderen helemaal niet behulpzaam bent, maar juist het obstakel vertegenwoordigt.. Jijzelf kan dat zo niet ervaren omdat de essentie van de entiteit die je daarvoor gebruikt ''behulpzaamheid' is. Kennis kun je ook gewoon delen.. dat er mee te snoeven valt, kan je alleen zijn ingegeven door zoiets wat jij verstaat als ego. |
||
5 May 2022, 23:52 | #237 | ||
Jubilaris
|
Citaat:
Er is ook geen specifiek doel wat de 'bewegingen/veranderingen' aanstuurt, alles is deelzaam aan een feitelijk onverklaarbaar 'gebeuren, een gebeuren wat actueel nergens heen gaat en tegelijkertijd overal gaande is. Jij ziet een groep die ergens naar toe kan gaan, dat zie ik niet, ik zie van alles en nog wat, wat 'ergens' 'is.. het ontbreekt mij aan wens gedachten bij wat ik zie. Alles nodigt uit om in te geloven, daarom kan er niks 'gedaan worden, dat lijkt maar zo. Citaat:
Deze Turk vertelde mij oa dat Gurdjief zijn 'duidingsmethode naar de klote zag gaan door de over enthousiaste interpretaties van Quspensky, dat tij kon niet meer gekeerd worden, en is tot op de dag van vandaag een eigen leven gaan leiden. Tsja.. de dingen die eenmaal gezegd zijn, daar heb je niks meer over te zeggen, it's out of control. |
||
6 May 2022, 00:03 | #238 |
Jubilaris
|
|
6 May 2022, 00:42 | #239 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Quspensky gaat vertalen wat cryptisch omschreven staat. Maar het staat natuurlijk niet voor niks cryptisch omschreven! Dat is dan ook precies mijn bezwaar tegen Neale Donald Walsch waar Laurens zo enthousiast over is. Walsch gaat even een cursus geven hoe je "met God moet praten". Dat is de ook wijze waarop Laurens de materie benadert. Hij heeft een 'methode' wat de 'snelste weg' is naar verlichting, realisatie of hoe je het ook maar wenst te noemen. Beetje Neale Donald Walsch, beetje Byron Katie , snufje GZO bij de soep en klaar is kees! Maar zo werkt het niet.... Dat waar we het hier dagelijks over hebben is veelal cryptisch omschreven. (Lees Hans van Dam, die doet dat met humor). Het kan niet anders dan dubbelzinnig en met paradoxen omschreven worden.
6 May 2022, 09:59 | #240 | ||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Dat wij niet tot een gesprek komen is, wat mij betreft, omdat ik daar niet op uit ben. |
||
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Thomas a kempis: de zorg voor zichzelf | Heerda | Overige religie | 31 | 8 March 2012 22:51 |