|
Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
12 August 2021, 15:45 | #251 |
Kasuaris
|
Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is waarom je een egotripper nog weerwoord geeft. Met de term 'unicum' geef je het ego weer een muizengaatje.
Daarnaast geef je weerwoord tegen iemand die niet eens weet wat zintuigelijk bewustzijn is. Als niet geweten wordt dat het lichaam draagvlak is van bewustzijn dan zijn we wel op kleuterschool-niveau aanbeland....
12 August 2021, 17:01 | #252 | |
Geen lid
|
Citaat:
Ik tracht hier wat op het gebied van gedegen zelfonderzoek te doen met users die daar belangstelling voor hebben. Je egotripperij, wat je allemaal niet bent, hoe anderen het in jouw ogen niet halen bij jouw staat van zijn en het daarom allemaal bij het verkeerde eind hebben en het verhaal hoe je daar in het luchtledige bent aanbeland stoort daarbij. |
|
12 August 2021, 17:19 | #253 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
12 August 2021, 17:48 | #254 | ||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
|
||
12 August 2021, 18:04 | #255 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Het zelf is degene die zintuigelijk waarneemt. De portée: users die het zintuigelijk waarnemen (zelf-bewustzijn) niet begrijpen, hebben op dit forum niks te zoeken. Dat zijn in concreto Guido en Hab. En doe Dorje er ook maar bij, want die voegt ook niks toe behalve breedsprakige oninteressant gezwets. Ik begin bijna naar het gepriegel van Miha te verlangen...
12 August 2021, 19:23 | #256 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
12 August 2021, 21:22 | #257 | |
Kasuaris
|
Citaat:
-Waarheid komt niet zomaar uit de lucht vallen, het leeg maken van zelf gaat gepaard met het vullen van Waarheid: het is een proces. En het 'zelf' is zich ook bewust van dit proces , hij gaat immers actief opzij. -Zelf was een noodzakelijke tussenstap voor het universele bewustzijn om in de vormen te kunnen wonen middels zintuigelijk bewustzijn. -Niet-zelf is de vervolmaking van dit proces, deze mens heeft niet alleen het zintuigelijk bewustzijn, maar ook het universele bewustzijn welke dezelfde blijkt te zijn. Deze mens is bewust van de inwoning van het universele bewustzijn: het weten wat je bent. -Toch blijft in niet-zelf zintuigelijke waarneming gewoon aanwezig. (het hout hakken)
23 August 2021, 17:39 | #258 | |
Vicaris
|
Citaat:
Voor werkelijk alles in deze schepping moet je moeite doen maar natuurlijk niet voor het oplossen van het grootste raadsel in het leven van een mens: wie of wat ben ik? Wat mij echter het meest verbaast, is de constatering dat werkelijk niemand hier geinteresseerd lijkt te zijn in wat Advaita Vedanta werkelijk is of welke rol Shankara daarin heeft gespeeld. Het is verbijsterend. Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar welke mensen er dan wel geluisterd wordt. Is het die duitser, Tollig (?) of die engelse oplichter Parsons? Zijn het de neo-propagandisten die hier zoveel schade aanrichten? Vergeef me mijn onwetendheid hieromtrent, ik volg het niet.
24 August 2021, 10:59 | #259 |
Kasuaris
|
Ik zie dat het topic totaal uit beeld is. Zou je alle off topic van dit forum verwijderen, dan kon je alles in een uur lezen.