Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 January 2015, 09:24   #261
marie
Actuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zelf verbetering is niet mogelijk want het zelfje bestaat niet, het zou dan om gedragsverbetering gaan. Kweet 't niet meer wat me bezielde, het scheppen van de illusie voor hopenden zoals Mihaela en gelovigen zoals Marie?
Gelovigen zoals Marie?
Dwaas gelovigen of wetenden, Renoir?
Alles moet onderzocht worden en zoals jij het hiervoor zo mooi zelf zegde, is het niet omdat jij mij voor een 'dwaas' gelovige aanziet en ik mij voor een wetende aanzie dat ik moet gaan onderzoeken waarom jij denkt dat ik een 'dwaas' gelovige ben...

Sorry, maar in feiten zie ik mijzelf niet als een gelovige maar als een realist, erken altijd en ontken nooit de werkelijkheid, welke eigenschap mij al van in mijn jeugd werd toegeschreven...
marie is offline  
Oud 13 January 2015, 09:32   #262
marie
Actuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik heb dat jaren gedaan, maar inmiddels niet meer. Vroeger bloosde ik bij het minste als men iets gunstigs zei over mij. Een extreme vorm van ongemakkelijk voelen. De remedie is om het gewoon toe te laten, dan lost het vanzelf op. Ik heb nog een tijdje gedaan om te leren complimenten te ontvangen, maar dat vond ik eigenlijk ook onzin.

Eigenlijk is het met alle egowerking zo. Strijden er tegen werkt averechts.
Strijden er tegen werkt inderdaad averechts omdat het de symptomen aanpakt en niet de oorzaak.
Waarom voelde jij je ongemakkelijk? Dat zou je vraag hebben moeten zijn en als je dan ingezien had dat die zogezegde oorzaak eigenlijk geen oorzaak was, maar gewoon Eigen dwaasheid dan was er daarna geen ene reden meer dat jij je ongemakkelijk zou voelen bij al of niet gemeende complimenten en de symptomen zouden vanzelf weggevallen zijn...

Dat is inzicht verkrijgen, de rest is dweilen met de kraan wijd open.
marie is offline  
Oud 13 January 2015, 10:03   #263
Rob
Actuaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Zou het ook zo kunnen dat er nog een stapje tussen zit? Dat na de reacties van Maria en Rob jouw reacties veranderden waarop Laurens ook andere reacties gaf?
Als ik Theo was zou ik nog iets verder terug gaan, namelijk naar het moment wat blijkbaar die vragen heeft opgeroepen. Als er iets gebeurt wat vragen oproept kun je twee dingen doen; of de blik naar buiten richten (zoals door Theo gedaan) of de blik naar binnen richten.

Ik heb namelijk (zie bericht #55) geen enkele uitspraak gedaan over Theo of daar waarheid in zit, maar ik heb het over zijn teksten.

Zelfonderzoek gaat over het ontdekken wat Ik Ben en dat kan door middel van weg te strepen wat Ik niet Ben. Ik ben niet mijn lichaam, ik ben niet mijn denken (gedachtes), ik ben niet mijn voelen (gevoel), ik ben niet mijn ervaren (ervaringen); en zo ook: ik ben niet wat ik zeg of wat ik schrijf.

Maar goed, ik ben Theo niet ?

En zo komen we met een omweg weer bij de doelstelling van het forum uit: ga onderzoek doen! En geloof niet alle (voorbarige) conclusies die we geneigd zijn te trekken en al onze gedachtes daar bij en over.
Rob is offline  
Oud 13 January 2015, 10:46   #264
Theo
Actuaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Zou het ook zo kunnen dat er nog een stapje tussen zit? Dat na de reacties van Maria en Rob jouw reacties veranderden waarop Laurens ook andere reacties gaf?
Waarheid blijft -eenmaal gezien- altijd Waarheid. Dus dat zou geen reden kunnen zijn voor Laurens zijn veranderde houding. Wat ik aantoon is dat ook Rob, Maria en Laurens zich binnen een modus operandi bevinden. Het twistpunt was ik zelf. Op een gegeven moment sloten de gelederen zich weer.

Citaat:
Ik blijf het bijzonder vinden dat jij het nodig vindt om duidelijk te maken dat Renoir slechts verstandelijk gerealiseerd is en jij wel waarheid bent. Op dit forum waar je valt over de zichzelf gerealiseerd verklaarde en elkaar tegensprekende mensen vind ik die discussie nogal zinloos.
Uiteraard is die discussie volstrekt zinloos. De discussie is dan ook slechts een tool.
Theo is offline  
Oud 13 January 2015, 10:52   #265
Theo
Actuaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Theo, wat is er in hemelsnaam gebeurd tussen je laatste berichten aan mij (voor ik een paar daagjes wegging)

Het valt mij op omdat je aanvankelijk geen moeite leek te hebben met wat ik schreef, en nu, een paar dagen later ineens wel. Waar komt die omslag vandaan?
Ik heb er geen moeite mee wat jij schreef/schrijft. In het geheel zat een contradictie, die heb je nu boven water gehaald. Laurens 'waarheid' berust op consensus met jou en Rob. Persoonlijk zit ik er niet mee, voor Laurens vind ik het jammer. Je hoopt toch ergens dat hij het gaat zien. Maar gezien zijn reacties is dat niet het geval.

Iets wat consensus zoekt kan nooit waarheid zijn. Jij vroeg je af wat Laurens bezielde, je wilde weg van het forum, de jarenlange opgebouwde consensus dreigde te verdwijnen.

Mijn gedienstigheid bestaat hier uit dat ik dat Laurens wilde laten zien.
Theo is offline  
Oud 13 January 2015, 10:56   #266
Theo
Actuaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Maar goed, ik ben Theo niet ?

Nee, jij niet. Maar ik ben wel jou.

Onderzoek, Rob. Hup, aan het werk jij!
Theo is offline  
Oud 13 January 2015, 11:20   #267
Esradha
Vicaris

Esradha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarheid blijft -eenmaal gezien- altijd Waarheid. Dus dat zou geen reden kunnen zijn voor Laurens zijn veranderde houding. Wat ik aantoon is dat ook Rob, Maria en Laurens zich binnen een modus operandi bevinden. Het twistpunt was ik zelf. Op een gegeven moment sloten de gelederen zich weer.
Wellicht heb je eerst Waarheid geuit en daarna andere dingen dan de Waarheid. Dan kan er nog steeds sprake zijn van een veranderde houding bij jou. Jouw houding t.o.v. Laurens lijkt immers ook veranderd. Blijft de vraag zoals Rob stelde, kijk je naar buiten of naar binnen?
Esradha is offline  
Oud 13 January 2015, 11:23   #268
Esradha
Vicaris

Esradha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, jij niet. Maar ik ben wel jou.

Onderzoek, Rob. Hup, aan het werk jij!
Als het niet zo triest was, was het bijna lachwekkend zoals eerder geopperd werden. Niet alleen deze opmerking, maar het hele gedoe er omheen.
Esradha is offline  
Oud 13 January 2015, 11:34   #269
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik lig er niet echt wakker van als Renoir zijn vervelende houding van vroeger weer aan neemt. In de ego modus noemt ie dat. Renoir, Rob en Maria kunnen weer de gelederen sluiten. Ik begreep ook niet zo goed wat Maria bedoelde aanvankelijk. Ik was dus het pijnpunt. En dan vooral dat Renoir in mij Waarheid herkende.

Maria ken ik niet zo goed, maar van bv Rob zou ik niet graag horen dat ik Waarheid ben.
Wees niet bevreesd. Dat zal niet gebeuren.
Nadje is offline  
Oud 13 January 2015, 11:37   #270
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is echt NEE. Ik weet dat jij het er niet mee eens bent, maar ik ben Waarheid. Hou het er desnoods maar op dat ik het mij in beeld. Daarin is niks verandert.

Of Renoir dat erkent of niet, dat maakt mij niet uit. Alleen stel ik nu vast dat Renoir geen Waarheid kan herkennen. Ik dacht dat Renoir zelf ook wel zo intelligent was om dat in te zien. Maar ik heb zijn intelligentie kennelijk overschat.
Waar blijf je dan nu met je Waarheid herkent Waarheid? Jij meende de Waarheid in Laurens te herkennen, maar komt daar nu van terug. De Waarheid heeft dan zeker een foutje gemaakt?
Nadje is offline  
Discussie gesloten

Colofon