27 February 2022, 12:39 | #261 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Valkuil.. zou geduid kunnen worden als 'zuigende werking'. (Alleen 'iets kan ergens in vallen, of worden weg/opgezogen. Niets/leegte ontkomt aan effecten van het relateren. Dat is zowel theoretisch alswel praktisch zo.) |
|
27 February 2022, 15:44 | #262 | |
Actuaris
|
Citaat:
Het relateren, relativeren komt erna en kan ongestraft en tot in het oneindige zijn weg gaan... |
|
27 February 2022, 16:49 | #263 | |||||||||||||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Dat wat opkomt kan zijn eigen subjectiviteit niet onderkennen, het kan het alleen maar bekrachtigen, door te wanen dat te zijn wat ziet. Er is alleen maar zien, en als er een subjectief standpunt opkomt dat het zien gaat toe-eigenen, dan kan dit gewoon gezien worden als onbestaand, iets dat zich voordoet en geen bekrachtiging behoeft, nergens moet geraken, nergens moet zijn, niets moet afronden. Het zien ziet, en in het zien zelf is er nooit een subjectief standpunt, en nooit ego. Het subjectief standpunt is iets dat opkomt (en dus ook weer wegvalt) dat de schijn heeft van continu te zijn en zo zijn continuïteit gaat bekrachtigen. Het is echter altijd een nieuw subjectief standpunt, geen 'diegene' die zich ontdaan heeft of ontdaan moet van zijn lading. Het wegvallen van de lading is maar het opzetstukje naar het zien dat er niemand werkelijk is die een lading kan hebben, het is geen eindpunt, geen afronding. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie je waar de verwarring intreedt: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Frustratie is je eigen invulling. Ik verlies mijn geduld niet. Als er geduld verliezen is, is het duidelijk dat er nog iemand/iets is die/dat iets wil bereiken, voor zichzelf of voor een ander. Die iemand/iets is nog niet aan het wankelen. Nog werk aan de winkel. Citaat:
Het is best nodig dat de lading verdwijnt om het subjectieve er achter in zicht te kunnen krijgen, maar dan moet dat wel nog gebeuren, in plaats van dat er een nieuwe identiteit gaat onstaan die/dat zich vrij waant van subjectieve invulling. Citaat:
Citaat:
Je bent er nog niet bekend mee dat het verweer zich voordoet naar de aanmaning net dat beetje dieper te kijken, nog dieper dan het ego, gedachten . Citaat:
27 February 2022, 17:28 | #264 |
Jubilaris
|
27 February 2022, 20:19 | #265 | |||||||||||||||
Geen lid
|
Zo is dat binnen jouw mentale framework.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||
27 February 2022, 20:55 | #266 |
Kasuaris
|
En wederom gaat het niet verder dan 'je gedachten onderzoeken op waarheid'.
Want alles is 'vermeend'. Daarmee is 'je gedachten onderzoeken op waarheid' ook al weer 'vermeend'.... Sjucht..
27 February 2022, 20:59 | #267 |
Kasuaris
|
Ik zit dus op een vermeend forum tegen vermeende users te schrijven dat alles vermeend is. En dat ze in een vermeend onderzoek vermeend-gedegen moeten onderzoeken.
Zodat je na een -vemeende uiteraard- afronding tegen je mede-vermeenden kunt zeggen dat alles vermeend is. Niks is werkelijk behalve het Absolute. Zelfkennis verdwazing zei de dwaas.
28 February 2022, 00:30 | #268 | ||
Jubilaris
|
Citaat:
Ik zou zweren dat er hier nog iets onder stond, een reactie op Marie hetgeen evengoed als reactie op jou kan dienen, om aan te geven dat ik geen waarheid toebedeel aan wat ik schrijf, dat het gaat om iets aan het wankelen te brengen. Ik zet het even terug, anders lijkt het alsof ik lach met het gedachten onderzoeken op zich: Citaat:
28 February 2022, 08:47 | #269 |
Jubilaris
|
Op gegeven moment is het niet langer van node om te conformeren aan beschrijving, duiding en verwijzing. Dat alles is slechts tot 'daar aan toe wat relatief zich nog leent te kunnen worden beschreven en/of de een of andere duiding kan wezen.
Het 'subject is eenvoudig leeg, punt. Zo gauw het zich bekrachtigt/accentueert middels reflectie tot wat het onbewogen en puur ontvankelijk registreert, dan levert het die lege werkelijkheid in om binnen die bekrachtiging/accentuering te 'getuigen' van wat dus feitelijk niet Waar is.. de bekrachtiging en accentuering. Die getuige beleving is dus iets van het relatieve en kan nooit Waar zijn. |
28 February 2022, 11:24 | #270 | ||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Het in stand houden van zo een positie is de verwarring. Ik zou maar wat blij zijn dat zulk een verwarring er niet is. Zolang die er is zal ik het tegenspreken, U tegenspreken. Als dat niet meer aan de orde is, is er daar ook geen reden meer toe. Dan hoeft jouw waardevolle ervaring met het ter dege onderzoeken van gedachten, de ontkrachting van de ervaring iemand of iets te zijn dat iets moet bereiken, niet meer uit te sluiten.