13 January 2015, 11:44 | #271 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
13 January 2015, 12:05 | #272 | |
Actuaris
|
Citaat:
Ik heb nooit gezegd in Laurens de Waarheid te herkennen. Laurens ging duidelijk af op de door mij geschreven teksten. En uiteraard zijn die door mij uit eigen beleving geschreven. Maar ze kunnen net zo goed door studie verkregen zijn. Dan krijg je een verstandelijk gerealiseerde. Die blijft binnen de wereld van concepten. Maar goed, als kwebbeltante heb jij hier helemaal geen kaas van gegeten. |
|
13 January 2015, 12:07 | #273 | |||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
13 January 2015, 12:11 | #274 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
13 January 2015, 12:12 | #275 |
Geen lid
|
|
13 January 2015, 12:14 | #276 | |
Actuaris
|
Citaat:
Je kan hier 1000 x schrijven dat jij je zelfkennis hebt afgerond. Maar vanuit mijn weten, weet ik dat jij degene niet bent die jouw zelfkennis afrond?. Je ontbeert dit inzicht nog. Je zit nog duidelijk in de fase van transformatie. Ik heb je gedienstig willen zijn bij het helpen van inzien, maar een andere keer maar weer. Ja, je bent verstandelijk in staat om Waarheid te herkennen. Daarmee acteer je op een hoger niveau dan Nadje. Maar het is nog steeds gepriegel in de marge?. |
|
13 January 2015, 12:15 | #277 |
Actuaris
|
|
13 January 2015, 12:17 | #278 | |
Geen lid
|
Citaat:
Wel toch eigenlijk want wat je contraproductief noemt is dat niet. Ik kan mij niet heugen ooit 'geroemd' te hebben over mijn zelfkennis. Indertijd ben je geband om je contraproductiviteit omdat je anderen afhield van het doen van gedegen zelfonderzoek maar daar is inmiddels geen sprake meer van. Je doet hier erg goed werk en ik bewonder je aanpak. De veranderingen van mij ten aanzien van jou, die je constateerde, waren er niet, ik heb niets anders gedaan dan wat ik bij iedereen doe namelijk ego aantonen wanneer ik dat zie en dat is ten aanzien van jou één keer voorgekomen, toevallig viel dat samen met reacties van Rob en Maria, met als doel je daarop te wijzen. En het maakt me bij dat wijzen niet uit of jij dat bent of iemand anders. Inmiddels heb ik al meer ego bij je gezien dan ik kon vermoeden. Ik was uitermate blij dat ik Waarheid zag want dat betekende dat je 'het' ook kon realiseren zonder gedegen zelfonderzoek te doen, wat de meesten hier niet willen, en alle hulp is welkom. Er is zonder zelfonderzoek maar één minpuntje en dat is dat ego dan geen onderwerp van onderzoek is geweest en dat dat ego dan mogelijk nog een, zei het kleine, rol speelt die moet slijten. Het is welliswaar tegen mijn bevindingen dat bij realisatie ego nog een rol speelt, maar alla, ik was veel te blij met je. Misschien heeft dat me verblind. |
|
13 January 2015, 12:21 | #279 |
Geen lid
|
|
13 January 2015, 12:36 | #280 | |
Actuaris
|
Citaat:
Ik zou inderdaad met jou kunnen meekijken waarom jij dat blijft herhalen; maar als je spreekt over meekijken moeten we met twee samen willen kijken; dat laatste heb jij echter altijd halstarrig geweigerd te doen, zelfs toen ik mij er open voor opstelden... Denk je niet dat nu dat voorstel te laat komt? |
|