|
Hans Laurentius Na elf jaar satsangs gegeven te hebben is hij sinds april 2009 gestopt. Sinds 2012 zijn er weer bijeenkomsten. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
16 June 2015, 01:02 | #271 | |
In memoriam
|
Citaat:
Dat we allemaal bange poeperds zijn, mag misschien mijn perceptie zijn, ik heb helaas geen andere perceptie om van uit te gaan. Jouw bewustzijn bewust maken van alle bewustzijn dat er is. Dat is toch wat er gebeurd? En dan tot de ontdekking komen dat er niet zoiets is als jouw of mijn bewustzijn, maar dat er enkel bewustzijn is, en dat alles dat is? Of bedoel je dat niet? En dat je leven daarna niet meer hetzelfde is, dat zeg ik toch ook? Ik ben juist geïnteresseerd in die veranderingen. Hoe zien die eruit? Hoe is dat gegaan? |
|
16 June 2015, 01:15 | #272 | |
In memoriam
|
Citaat:
Er is verdriet. Punt. Dat wordt niet ontkend, maar er wordt niks meer aan opgehangen. Wat Laurens ervaart kun jij niet weten. Omdat geen twee ervaringen dezelfde (kunnen) zijn. En dus kun je ook niet weten waar Laurens (of wie dan ook) staat. Maar dat is ook volkomen onbelangrijk. Waar sta jij (zelf)? Dat is het enige dat er toe doet. |
|
16 June 2015, 01:18 | #273 |
In memoriam
|
Het bestaan an sich is betekenisloos. Daarom ben ik er (in het leven geroepen) om er (wel) betekenis aan te geven. Ik kan daar geen ego in ontdekken.
|
16 June 2015, 01:24 | #274 |
In memoriam
|
Je speelt graag de rol van je broeder's hoeder. Doen we allemaal graag, eerlijk is eerlijk, bij tijd en wijle, is derhalve ook helemaal niks mis mee, mits we ons bewust zijn van het feit, dat die behoefte(manifestatie) zich enkel en alleen dan voordoet, als afleidingsmanoeuvre, bij gebrek aan bereidheid, de hand in eigen boezem te steken.
|
16 June 2015, 13:21 | #275 | |||
Actuaris
|
Citaat:
Je vind een conditionering in je zelf en meer is het niet. Die kan je waar nemen, verder hoef je er helemaal niks mee. Je merkte een tijdje terug irritatie bij je zelf nav iets wat ik schreef. Door het gewoon waar te nemen c.q. te observeren doe je aan zelfonderzoek. Citaat:
Iets verschijnt toch ook in jouw of mijn bewustzijn? Citaat:
|
|||
16 June 2015, 13:24 | #276 | |
Actuaris
|
Citaat:
Dat maakt niet uit verder, zo zie ik waar Laurens in het proces staat. Tegen Laurens bezig ik een andere wijze van uiten omdat hij nog niet zo ver is als anderen. Ik tracht hem te helpen, voorzover ik door die muur van 'afgerond zelfonderzoek' heen kan breken. |
|
16 June 2015, 13:27 | #277 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
16 June 2015, 13:28 | #278 | ||
Actuaris
|
Citaat:
Citaat:
Uiteraard gaan Rob en/of Laurens daar wel weer een antwoord op vinden. Dan heb ik het allemaal weer niet goed begrepen en zo. Maar ik vond het opmerkelijk dat beide heren wat anders zeggen op dit punt. Verder maakt het me niet zo uit. |
||
16 June 2015, 13:53 | #279 | |
Geen lid
|
Citaat:
Gedegen zelfonderzoek is deduceren en elimineren en nu je ego niet is betrokken een makkelijk begin er van. Bij Pup werden wij nog in een adem genoemd maar zo langzamerhand merkt eenieder wel dat het niet allemaal handen op een buik zijn. Misschien breken de jaren des onderscheids nu ook voor jou aan. |
|
16 June 2015, 13:59 | #280 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|