28 February 2022, 11:28 | #271 | |||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Het is in absolute zin ook nog eens onjuist, er is geen 'wezenlijkheid van een 'ik', gedegen zelfonderzoek wijst dat uit. Verder is de constatering 'waarheid op zich' een niet te onderzoeken bewering omdat Waarheid IS en geen kenmerken heeft die onderzocht kunnen worden. Citaat:
Citaat:
Kortom ik had het weggehaald vanwege al eerder en vaker betwist, wetende dat je er niet op zult reflecteren maar slechts zult herhalen, maar verder ook omdat het totaal irrelevante onzin is. |
|||||
28 February 2022, 11:45 | #272 | ||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
|
||
28 February 2022, 12:07 | #273 | |
Actuaris
|
Citaat:
Wanneer gaan jullie eindelijke hieruit de juiste conclusies trekken, nl. dat jullie totaal maar dan ook totaal naast de kwestie zitten... en/of dat jullie bewandelde weg dood loopt... |
|
28 February 2022, 12:14 | #274 | |||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Nergens is te vinden dat iemand 'aanhoort wil worden'. Het is een natuurlijk fenomeen dat de deskundige spreekt en de ondeskundige zwijgt. Je moet kijken naar de kant van de betweter, waarom wil hij het altijd beter weten? Leuk klein zelfonderzoekje om wat te priegelen in de marge. Of het op juistheid berust, is niet aan een lezer, welke lezer dan ook. Zelfonderzoek doe je niet door standpunten van anderen op te zuigen of te omarmen. Zo vaak is hier gezegd dat eenieder op persoonlijke titel Waarheid dient te ont'dekken. Dat gaat niet collectief of bij wijze van beïnvloeding. Wijzen op dat er gedegen zelfonderzoek gedaan dient te worden is géén beïnvloeding. Zeggen dat 'ik' met kennis van zaken spreek omdat ik dat onderzoek heb afgerond is niet op basis van superioriteit. Als je moeite met autoriteit hebt onderzoek dat dan en val mij daar niet mee lastig. Als de hoogleraar het over waarheid heeft spreek ik de intrinsiek aanwezige Waarheid in mij aan of er overeenkomstigheid is. Zo niet dan onttrek ik me aan de uitspraken van de hoogleraar en ga niet met hem in discussie daarover. Maar dat is mijn aanpak omdat ik gedegen zelfonderzoek heb gedaan en bekend ben met waarheid. De zoeker die nog geen beroep kan doen op bekendheid met waarheid zal zich daarin eerst moeten bekwamen. Vaak (bij ego's) is er eerst vertrouwen nodig om de altijd aanwezige egoweerstand aan zichzelf te verliezen te overwinnen. Je komt niet makkelijk om ego heen. Dat kan zijn door kennis van zaken dan wel autoriteit accepteren en daar was ik dan ook mee bezig uitleg te geven. Maar de betweters weten het natuurlijk allemaal weer veel beter. Daar dit gewoon maar uitleg is, dan wel het ventileren van praktische (zelf ondervonden) omstandigheden alsmede resultaten ten gevolge van het doen van (gedegen) zelfonderzoek, kun je niet spreken van een in stand houden van positie. Het is geen redenatie. Kijk liever in je eigen perceptie of dat in stand houden van een positie niet hetgeen is waaraan jij je schuldig maakt en (op mij) tracht te projecteren. Leuk klein zelfonderzoekje om wat te priegelen in de marge. Doordat je het zelf complexer maakt dan nodig is 'denk' je ook dat er verwarring heeft toegeslagen. Niks is minder waar wanneer je de hoofdlijnen kent. Je hebt bij gebrek aan het doen van gedegen zelfonderzoek eveneens geen kennis omtrent de weerstand van ego inzake iets dat zijn positie ondermijnt, daaraan wijt ik je onbenul in de laatste alinea. Zo weer genoeg geleuterd voor vandaag. |
|||
28 February 2022, 13:37 | #275 |
Jubilaris
|
|
28 February 2022, 14:10 | #276 | |
Actuaris
|
Citaat:
Hewel in plaats van de blijven praten en praten, zoals het verstand voortdurend in ieder van ons doet... Niets is er moeilijker dan dat verstand het zwijgen op te leggen... Kunnen jullie misschien zich concentreren op de stilte, op de leegte in jullie zelf en misschien dat jullie ogen dan eindelijk open zullen gaan... |
|
28 February 2022, 14:47 | #277 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Iets wat al als geen waarheid is vastgesteld, hoeft niet nog eens onderzocht te worden op Waarheid. De uitspraak als reactie op dat niets wat je zegt waarheid is: "je ontkracht daarmee wat je zegt, zie je niet hoe absurd dat is", dat is iets wat nog verder onderzocht kan worden. Dat is juist waarom de wezenlijkheid van het ik gevraagd wordt te onderzoeken in plaats van er van uit te gaan dat het een wezenlijkheid heeft.
28 February 2022, 15:28 | #278 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Leegte, stilte wordt niet gevonden in jezelf, leegte, stilte ben je zelf.. Door er naar te zoeken, of je erop te concentreren ontgaat het je. Je bent eerder leeg en stil dan dat je in staat bent leeg en stil te zijn.. Om dat te 'Zien, heb je geen ogen nodig. |
|
28 February 2022, 15:40 | #279 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Jij als Marietje zijnde echter spiegelt op de waargenomen wereld en ontleent daar jouw zelfbeeld aan. En dat zelfbeeld denkt zichzelf in een niet-bestaande toekomst. Het is bijkans zelfs onmogelijk om jezelf niet in een toekomst te denken (relativiteit). Als je denkt: "ik ga morgen dit of dat" dan schep (denk) je 'jezelf' al. Het kan allemaal alleen opklaren als je voorbij de zelf-illusie gaat. En dan nóg zul je als zelf-illusie/ego wederom de wereld moeten betreden, dat brengt het leven nu eenmaal met zich mee. Vertrouw daarom nooit mensen die beweren 'egoloos' te zijn, want de persoon die jij bent is per definitie een 'ego'.
28 February 2022, 15:50 | #280 | |||
Geen lid
|
Citaat:
Het ondervangt ook niet de aan jou gedane aanbeveling om je gedachten op waarheid te onderzoeken. Niemand heeft enige baat bij hypothetische verhaaltjes 'wat er allemaal wel niet valt te gebeuren'. Niemand hoeft bang gemaakt te worden met waar en het waarom het allemaal mis kan gaan. Stel gewoon dat er gedegen zelfonderzoek gedaan moet worden en het is klaar. Citaat:
Dus ga door om ook deze nieuwe verzinsels op waarheid te onderzoeken. Voor jou lijkt het absurd maar voor iemand die gedegen zelfonderzoek afgerond heeft niet. Die weet hoe de vork aan de steel zit. Voor iemand die dat niet gedaan heeft is veel onduidelijk of absurd. Het is toch absurd dat je niet bestaat. Dat het blijkt dat het vanuit jouw visie gaat om te 'geloven' dat je niet bestaat terwijl juist het omgekeerde het geval is, namelijk 'een geloof te bestaan'. Te gek voor woorden oftewel absurd. Boeddha lachte zich te pletter toen die dat realiseerde. Citaat:
Er is geen 'wezenlijkheid van een ik', gedegen zelfonderzoek wijst dat uit. Als dat duidelijk is spoor je ook niemand aan de 'wezenlijkheid van een ik' te onderzoeken. Die verdwaalt dan ook al snel in de vraag 'wie ben ik' in plaats van op zoek te gaan naar 'wat' je bent. |
|||