11 May 2015, 02:26 | #281 | |
Voormalig lid
|
Citaat:
Is het net zoals met angst, leven zonder angst is leven met je angst. Hetzelfde met pijn dus, die is een "part of life" ja. Ik heb 15 jaar geleden persoonlijk eens een getraumatiseerde Vietnam-veteraan aanhoort en gesproken. Hij had slechts de leeftijd van 17 jaar in die oorlog. Een groot deel van zijn leven werd er door getekend, zoals zoveel andere jonge Amerikanen door die jarenlange guerrilla oorlog. Als zen-Boeddhist tijdens zijn voordracht soms vertellende over zijn vreselijke ervaringen in die oorlog zag je de emoties nog door zijn lichaam gaan als hij anekdotes aanhaalde. Maar over hem daar > http://en.wikipedia.org/wiki/Claude_AnShin_Thomas Hij is tot het Boeddhisme gebracht door Thich Nhat Hanh. En heel Thich's aanpak is simplistisch voorgesteld in een notedop te vatten als: Stop. Nog niet meer, gewoon: Stop. Mindfulness...
11 May 2015, 02:53 | #282 |
Vicaris
|
Dat is het dan misschien wel. Dealen met wat er is, en niet nog meer (pijn) toevoegen aan wat er al is. En het afwijzen van pijn creëert nog weer meer pijn.
|
11 May 2015, 07:01 | #283 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
11 May 2015, 07:38 | #284 | ||
Actuaris
|
Citaat:
Citaat:
Maar misschien staan er wel handreikingen in het openingsbericht (tekst van WK). |
||
11 May 2015, 11:02 | #285 | |
Actuaris
|
Citaat:
Ik snap niet waar je naar toe wil. Ik vind Rob al een hele tijd een lul. Die mening was al meer dan een jaar in mij (weet ik niet precies) . Ik heb het nu alleen publiekelijk uitgesproken. Mijn mening over personen heeft niks van doen met wat voor transformatieproces dan ook. En ook in Rob schuilt die Christusvonk achter die hele berg geacteerde egoloosheid. Maar dat tot bloei brengen moet Rob zelf doen. En aangezien hij niet naar goede raad luistert en zeker niet naar die van mij zal die bloei nog wel eventjes duren. Ik begrijp ook niet waar je die haat ziet. Ik haat Rob niet. Misschien is mijn mening wel gestoeld op incomplete informatie. Het is gewoon een mening over Rob, niet meer niet minder. Die mening was al in mij toen je die hartjes stuurde en die hug. Maar nu mijn mening wat duidelijker wordt ben ik opeens een oplichter? Jouw liefde voor mij is wel heel erg voorwaardelijk?.. |
|
11 May 2015, 11:25 | #286 |
Geen lid
|
Leed intrigeerde me altijd al net zoals Boeddha. Van dat overerven had ik al een sterk vermoeden en bedankt voor de link. Ik heb drie zeer gevarieerde zonen. De oudste is overvoelend en al vele jaren pijn aan het onderzoeken, de middelste is wat je zou kunnen noemen gerealiseerd en de jongste vind al dat gepraat over pijn, gezoek en gepriegel in de psyche maar onzin. Over de middelste hoeven we het niet te hebben, maar de oudste gaat naar mijn mening te ver in zijn onderzoeken omdat ik de indruk heb dat het los komt van de werkelijkheid (wellicht speelt overerven een rol) en de jongste daarvan denk ik soms dat ie liever helemaal niet wil voelen. Ik wissel van mening enerzijds denk ik onderzoeken althans van pijn uit het verleden is goed anderzijds kan het ook te diep gaan en te intens zijn met de indruk dat je het beter kunt laten.
|
11 May 2015, 11:41 | #287 |
Geen lid
|
Het ego moet onderzocht worden op het werkelijk bestaan er van, maar omdat ego dat niet laat gebeuren vanwege dat dat nou juist zijn eigen ondergang betekend bewaakt het zijn grenzen, maakt van een akkevietje een aanval en gaat in verzet om vervolgens intensief zijn grenzen te bewaken. Deze haard van verzet moet ingezien worden en daarom uitgelokt want dat gebeurt niet met het erkennen van het bestaan van dat ego dan wel het met liefde bejegenen.
|
11 May 2015, 12:12 | #288 | |
Forumbaas
|
Citaat:
Het formaat was niet goed dat moet 80 x 80 pixels zijn en heb ik geresized. |
|
11 May 2015, 12:23 | #289 |
Voormalig lid
|
@Gargamel: Zat ik toch te knoeien met dat formaat.
Merci voor de moeite! |
11 May 2015, 12:42 | #290 |
Forumbaas
|
|