9 May 2022, 12:31 | #281 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
9 May 2022, 12:52 | #282 | |
Kasuaris
|
Citaat:
9 May 2022, 12:58 | #283 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Gedachtenonderzoek zie ik als een niet ter zake doende bezigheid. Binnen gedachten heeft iedereen gelijk. Dorje heeft gelijk, Laurens heeft gelijk, Bassie heeft gelijk. Ieder mens krijgt de zelfkennis die hem of haar toekomt. (Oorzaak en gevolg). De mens welke onwetend is van oorzaak en gevolg zal zijn gedachten laten beïnvloeden door zijn persoonlijk gemoed.
9 May 2022, 13:02 | #284 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Maya heet dit verschijnsel. Dorje heeft een wereldbeeld wat niet conform de werkelijkheid is. Een paar weken terug zag hij ook al 'frustratie' bij Bassie. Het is een publiek geheim dat alleen 'liefde' de dingen ziet zoals ze zijn.......
9 May 2022, 13:07 | #285 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Mijn gemoed (jaloezie, afgunst, haat, frustratie enz) zijn verschijnselen welke zich voordoen. Uiteraard heb ik dit tientallen jaren terug al onderzocht, maar het geeft geen pas om als 'niet-boeiend' af te doen. Dat jij dit als onbelangrijk afdoet zegt dan ook veel over je onderzoek.
9 May 2022, 13:15 | #286 | ||
Kasuaris
|
Citaat:
Citaat:
Dat wat nooit van streek zal zijn (de stille getuige) heeft geen enkele mening over 'gehakketak'. De stille getuige ziet voor wat het is, de stille getuige laat 'de wereld zijn'. Dit stukje kan gewoon in praktijk gebracht worden. Het ego tot stilte manen of tot kalmte brengen heeft geen enkele zin. Juist het contrast (de stille getuige vs het ego) laat de mens zien wat 'stil is' en wat niet.... Vergeet gedachtenonderzoek. Dat doen alleen beginnelingen. Een kind kan nog wel bedenken dat gedachten geestelijke producties zijn. Je gaat 's-nachts toch ook je dromen niet op waarheid onderzoeken? Dat doen alleen zwevers.
9 May 2022, 13:18 | #287 |
Kasuaris
|
Het doet me deugd dat jij het ook niet ziet. Op een forum dienen we nu eenmaal van mening te verschillen. Anders zijn we snel uitgeschreven.
9 May 2022, 15:24 | #288 |
Jubilaris
|
|
9 May 2022, 15:31 | #289 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Jouw bijdragen zijn sterk, zo ook die van Laurens.. |
|
9 May 2022, 17:22 | #290 | |
Geen lid
|
Citaat:
Ik specificeer betekenissen nader waar dat niet dezelfde lading heeft, vandaar Bewustzijn en bewustzijn. Tegenwoordigheid is een zelfstandig naamwoord net als Bewustzijn. Waar er geen persoon aan is gekoppeld kan tegenwoordigheid net als Bewustzijn niet bewust zijn. Je kunt zo'n samenstelling mogelijk maken wanneer je het aan de persoon koppelt, ik ben mij bewust dat ik een zelfbeeld heb, ik ben gewaar dat er een wereld om mij heen is. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Thomas a kempis: de zorg voor zichzelf | Heerda | Overige religie | 31 | 8 March 2012 22:51 |