21 February 2013, 15:28 | #21 |
Jubilaris
|
|
21 February 2013, 15:28 | #22 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Geweldig mooi? (zoals jij het interpreteert dan?) Hij zegt het precies zoals jij het voelt? Dat is toch ook weer interpretatie? Je gaat ervanuit dat BB precies bedoelt zoals jij het opvat. "En zou ook niet tot het uiterste gaan om ze te redden als ik zie dat het beestje vooral rust nodig heeft" Dat is niet redden, maar het beest gebruiken om zelf geen gemis te ervaren. En kinderen lijden niet als een dier sterft, en nemen je ook niks kwalijk,....mits je ze wel wat meegeeft(liefst vanaf de geboorte) In deze is het ook weer meer je eigen gevoel/angst om kinderen om te laten gaan met iets wat niet oneindig is. Verdrietig zijn of huilen om iets noem ik geen leiden, maar meer verwerken, mits dat dan weer geen "eeuwigheid" duurt. Dan heb je weer wat anders uit te zoeken! H |
|
21 February 2013, 15:39 | #23 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Hechten is in mijn ogen wat anders dan afhankelijkheid, ik denk dat daar de denkfout zit. Hechten begint bij de navelstreng idd(mooi gezegd) maar verdraaid al snel in afhankelijkheid door allerlei "misstanden" in je jeugd. Je krijgt dan bindings/verlatingingsangst problemen die door sommigen als verlichting worden uitgelegd. Hechten zonder bang te zijn voor afhankelijkheid, verdriet bij verlies ter verwerking om met een schone basis door te gaan met bestaande/volgende verbindingen. Ik heb regelmatig nog een pleister nodig, Maar wat is het dat je je zo fixeert op het uitzoeken van hechting? Of eerder,....dat anderen dat uit moeten zoeken,.....voor wie? |
|
21 February 2013, 15:40 | #24 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
21 February 2013, 15:44 | #25 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Leuk dilemma voor een christen met een voorliefde voor poepsex,.... |
|
21 February 2013, 15:49 | #26 |
Asprirant lid
|
Voor mij is er een onderscheid tussen het hechten aan mensen en het hechten aan goederen.
Voor wat betreft het hechten aan spullen, is het voor mij het hechten hieraan niet zinvol en heb ik geleerd om gebruikt te mogen maken van spullen zonder er gehecht aan te raken. Menselijke relaties zie ik echter als iets anders. Mensen zijn afhankelijk, of je het nu leuk vind of niet. Natuurlijk kun je gaan beweren dat je niemand nodig hebt in je leven. Toch is dit niet waar. Als kind zijn we afhankelijk van onze opvoeders en zonder liefde gaan kinderen dood. En ook op een onbewoond eiland zul je jezelf nooit leren kennen, want in een relatie kun je pas leren in je eigen spiegel te kijken. Beweringen dat er geen enkele band met anderen nodig is, is voor mij een schild dat opzet wordt en daardoor geen enkele (diepe) verbinding meer aangegaan wordt. Voor mij is dat niet echt leven, maar een struisvogelpolitiek. Voor mij is het dan de angst om later geen verdriet te hoeven ervaren, een slecht excuus om je dan maar niet meer te verbinden. |
21 February 2013, 16:22 | #27 |
Jubilaris
|
|
21 February 2013, 16:26 | #28 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Dat is toch n??r, emoties? Die moet je zo snel mogelijk kwijt! SN?P DAT DAN VERDOMME! |
|
21 February 2013, 16:49 | #29 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Tis waar,......ik moet er bijna van huilen,..... Verzint "mevrouw nonduaal" dualiteit om zichzelf te ervaren, is het gevoel gelijk weer weg als dat doorzien is,..... Die 99,9% zijn mischien wel slimmer. |
|
21 February 2013, 19:43 | #30 | |
Sterrestof
|
Citaat:
Misschien is groeppoep-sex een uitkomst. |
|