10 April 2013, 21:15 | #21 |
Missionaris
|
|
10 April 2013, 21:18 | #22 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Alles is energie en alles is een logisch gevolg van. Je roept alles over jezelf af. En dat enkel maar om volledig vanuit vrijheid te 'kunnen gaan' leven. Het leven biedt enkel die mogelijkheid en waarom zou je dat als 8 jarig verkracht meisje niet kunnen gaan doen. Ik gun het niemand maar toch heeft ze ooit ergens dat 'gedurfde' besluit, die ervaring te willen ondergaan genomen (nee, nu effe geen humor), wetende dat de mogelijkheid bestond daarvan volledig vrij te geraken. Maar ja, ik ga dat niet tegen dat meisje en haar omgeving zeggen dat wordt toch niet zo gezien. Als volwassene hier kunnen we wel overzien waarom ons dingen gebeuren mits we naar onszelf durven te kijken en enige zelfreflectie hebben. |
|
10 April 2013, 21:31 | #23 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Wat maakt het dat jij hier komt? Simpelweg, Hans doet wat hij doet. Dat is geheel neutraal. Enkel bij jou wordt er wat getriggerd en daardoor vind jij of beter gezegd; vindt enkel dat getriggerde het als een soort schop onder de tafel. Jij als zijnde; NU zou niets van Hans zijn doen gevonden hebben, jij als oude ervaring/herinnering wordt getriggerd en doet haar zegje. Niets mis mee, mits je ziet dat jij niet het getriggerde bent en het enkel een mogelijkheid is om te zien wat er nog in jou aan oud zeer aanwezig is en het een mogelijkheid is om een duidelijk onderscheid tussen jou als NU te zien en het jou als 'oud zeer'. Had je geen beeld van Hans gehad dan was er ook geen verbazing, was er geen beeld van jezelf geweest dan zat je hier waarschijnlijk niet op het forum t.b.v. jezelfbeeld. |
|
10 April 2013, 21:40 | #24 | |
Jubilaris
|
Citaat:
En wat die mail betreft, je voelt je aangetast in je privacy? Je territorium? |
|
10 April 2013, 21:47 | #25 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Nee, stel dat iedereen zo zou denken zoals Hans denkt over mij, zal voor mij totaal geen prikkels en zin meer hebben zo een forum. Waarom ergens blijven komen waar je niet welkom en gewenst bent? Dan zal ik uiteraard een ander vorm zoeken om over dit onderwerp te communiceren. Ik vond gewoon niet kloppen dat iemand zo iets doet,privé zoiets schrijven, terwijl je de hele tijd met elkaar in gesprek bent op een forum. Ietwat kinderachtig eerder. Ik heb het hier neer gezet om me van vrij te maken, zo voelt het voor mij. |
|
10 April 2013, 21:55 | #26 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik vind een forum ook een vorm van relatie. Als ik weet dat niemand mij hier wenst te lezen, dan zoek ik een ander vorm van contact. Anders zal het volledig opdringen van mijn kant zijn, en ook zonde van mijn tijd dus. Als de meningen verdeeld zijn, dan is het uiteraard genoeg prikkel en wisselwerking voor mij. |
|
10 April 2013, 21:59 | #27 |
Kasuaris
|
|
10 April 2013, 22:16 | #28 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ik snap het. Maar ook: Waar blijft dan de Zelfkennis als men dat zou wensen. En ook: zou je het ook als uitdaging/prikkel kunnen zien als iedereen je hier serieus weg zou willen hebben? Je uit je om er niet mee te blijven zitten? De energie af te laten vloeien, die je hindert? |
|
10 April 2013, 22:19 | #29 |
Asprirant lid
|
Waar vraag ik om?
|
10 April 2013, 22:24 | #30 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Blijkbaar zal de energie vanzelf een ander plaats vinden als ik ergens echt niet meer welkom zou zijn... Ik weet dat mijn ego was datgene dat de behoefte aan uiten had, en ik ga dan ook bewust vervolgens dat doen, anders zal ik mezelf onderdrukken. De daad maakt me vrij.. |
|