|
We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
16 April 2013, 19:07 | #21 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Precies zo,.... En als je het niet herkend als zodanig(of durft te herkennen) dan kan je het af doen als "karakter" of als "fout" van degene die het jou "aandoet" Daarom geloof ik niet zo in een "oud" en "nieuw" ego, waar je het over hebt. Als je het over ego hebt waarin je strijd of wrijving voelt komt dat voor mij allemaal uit kindmechanismes, of zoals jij zegt door dingen jaren lang af te schotten. Waarbij het "afschotten" toen nodig was om te "overleven" als kind. |
|
16 April 2013, 19:19 | #22 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
16 April 2013, 19:20 | #23 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ook al omdat een kind, net als een puppie ook dingen kapot maakt, "lastig" kan zijn,.... Het komt voor mij over als een kind(puppie) de ruimte ontnemen,....maar waarschijnlijk met de beste bedoelingen, en door mij toen als "logisch" aanvaard,...omdat ik ook geen keuze had daarin. Zoals ik op mijn donder kreeg als ik als klein ventje bij mijn flink oudere broer mijn glas niet op de onderzetter plaatste,..... Moeillijk als kind(volwassene) onvoorwaardelijke liefde te zien als er overal "voorwaardes" worden geschapen. |
|
16 April 2013, 19:24 | #24 |
Asprirant lid
|
|
16 April 2013, 19:27 | #25 |
Asprirant lid
|
Ja glas niet op de onderzetter plaatsen, waar hebben we het over? Bizar he? Maar je weet het nog als de dag van gisteren.
|
16 April 2013, 19:28 | #26 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
De topprestatie om als kind,(weinig ratio/ veel emotie) als een volwassene rationeel dingen "kloppend" te maken, breekt het kind later op, als het als volwassene op een ego(emotioneel) manier dingen benaderd en behandeld. Toen probeerden we als volwassene dingen op te lossen terwijl we kind waren, en nu als kind(ego) terwijl we volwassen zijn,....en volgens mij zit hierin de wrijving. Als je als "echte" volwassene(vrij van ego) naar je kindzijn kan kijken, lost die wrijving op,...en dan kan je Aart gaan spelen.WiNk |
|
16 April 2013, 19:29 | #27 |
Asprirant lid
|
|
16 April 2013, 19:34 | #28 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
16 April 2013, 19:38 | #29 |
Asprirant lid
|
Vanuit jou gezien zit ik in de fase waarin ik, op gezette tijden weliswaar, probeer de kringen te voorkomen, enkel en alleen omdat het de gedachte aan mijn broer oproept, en mij dat van liefde vervult. Zoiets. Klinkt heel melodramatisch wellicht, maar anderzijds (voor mij) ook juist heel simpel. Nou ja, misschien snap je ook helemaal geen hout van wat ik zeg....geeft niks, ik voel me nu even heerlijk verbonden met je. Mag dat Aart? Gun mij mijn momentje ja?
|
16 April 2013, 20:03 | #30 |
Asprirant lid
|
|