|
Hans Laurentius Na elf jaar satsangs gegeven te hebben is hij sinds april 2009 gestopt. Sinds 2012 zijn er weer bijeenkomsten. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
18 August 2014, 11:58 | #21 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
18 August 2014, 13:57 | #22 |
Vicaris
|
Maakte ik nou een foutje?, ha bedankt.
|
18 August 2014, 17:06 | #23 |
Vicaris
|
Nog gekker, IK BEN WAARHEID
Iedere aanname, is een subjectief van Waarheid. In onderzoek, ronddolende gedachten, op zoek naar zichzelf. |
18 August 2014, 17:21 | #24 | |
Actuaris
|
Citaat:
Hewel IK OOK, maar, uit waardering voor de anderen, die ik respecteer en die ik hun Eigen opinies, waarheid of niet, gun, heb ik de pretentie niet om te zeggen dat alleen ik (waar ik andere waarheden dan de hunnen verkondig) de waarheid spreek en zij niet en dan spreek ik liever over aannames, zodat ik hen geen vreemde wetten, noch verplichtingen opleg. Ik geef hun de totale vrijheid om al of niet over mijn gelijk na te denken en het als zuiver discussiestof op te vatten ipv hen met DE WAARHEID, die zij niet kennen en misschien nog niet kunnen kennen om de oren te slaan en de deur tussen hen en mij toe te slaan. Bovendien indien jij de waarheid bent zeg mij dan waar mijn aannames dwalingen zijn. |
|
18 August 2014, 17:43 | #25 | |||
Vicaris
|
Citaat:
Citaat:
Uit respect behandel je ze naar hun "mond"? Vind dat zelf eigenlijk respectloos. Wie geeft aan dat ík enkel WAARHEID spreek? IK BEN WAARHEID, ongeacht gelijk/ongelijk. Daarmee spreek ik naar niemands "mond", enkel WAARHEID spreekt. Het is aan de "ander" dat te onderzoeken op hun,waarheden. Citaat:
Vandaar je mededogen voor evt. niet wetenden. In mij is een "ieder" mijn gelijke. Het herkent of niet, mij om het even, IK kan niet anders dan waarheid/onwaarheid spreken. |
|||
19 August 2014, 11:57 | #26 | |
Missionaris
|
Citaat:
Je doet je best te ontsnappen maar je ego ontmantelen is niet het wezenlijke ontmantelen, want je ego is niet het wezenlijke. Uiteraard moet je het helemaal zelf weten of je bereid bent aan je zelf te verliezen, ik ben niet in staat ook maar iets van je af te nemen. Maar omdat je reageert alsof dat al het geval is, wanneer je zelfs maar aan het twijfelen wordt gebracht, kun je zien hoe fragiel dat ego is en hoeveel bescherming het behoeft. In gedegen zelfonderzoek heb je je zelf volledig van alles afgesplitst onder de loep genomen en het aandeel 'ik' verkend. Wanneer je weer terug keert in de wereld, in het mens zijn zoals jij het noemt, weet je nu hoe jouw aandeel in de wereld er uitziet. |
|
19 August 2014, 23:31 | #27 |
Missionaris
|
Ik heb het zelf ont'dekt dat we in een vermeende wereld leven, niet gelezen of gehoord en vervolgens maar voor kennis aangenomen. Je verkeert in een geheel andere dimensie wanneer je iets zelf ont'dekt hebt of zo maar ergens gelezen. Je zult vast ook wel ergens hebben gelezen dat het 'ik' niet bestaat maar wanneer dat niet zelf onderzocht is is dat niets waard. Dan kun je lekker op fora met elkaar ouwehoeren over dat wat anderen ontdekt hebben en net doen of je daar bekend mee bent.
Dat droom verhaal om via dromen de weg naar het echte leven te vinden overtuigd me niet. Er is geen werkelijk leven dus ik vind het ook niet interessant of ik in een vermeende wereld of in een droom leef, ik leef gewoon die fictie die voorbestemd is geleefd te worden. Maar ga nou maar niet schrijven wat je meent dat ik denk want je zit er naast met je suggestie. |
20 August 2014, 13:34 | #28 | |
Vicaris
|
Citaat:
dan komen we elkaar wellicht ooit nog tegen. Het heen en weer zwabberen tussen verschillende ingangen, brengen enkel verwarringen. Bewandel 1 pad voor die 100% en je komt/bent daar waar je wilt zijn. Ik ben niet degene die je een " andere" weg wil aanreiken, dan die jezelf verkiest te gaan. Het ga je goed. |
|
21 August 2014, 13:32 | #29 |
Missionaris
|
@marie
Ten eerste valt er over Waarheid niet te discussiëren, Waarheid ben je. Waar je over kunt discussiëren is over jouw subjectieve waarheid al ben ik daarin niet geïnteresseerd. Ik ken genoeg mensen met subjectieve waarheden en ik gevoel niet de behoefte de mijne daaraan te toetsen of te meten. Ik zoek naar wat wij samen ZIJN (en dat is in Waarheid zijn) en dat is datgene wat zich niet van mij onderscheid. Dus we hebben kennelijk een verschillende belangstelling. Wat jij kennelijk wilt is je zelf zuiveren, vervolmaken of in ieder geval je daarover een mening vormen of je op de juiste weg bent en deze toetsen aan anderen die dezelfde weg gaan. ZIJN is helemaal geen moeilijke materie, maar willen zijn is dat wel. Het er op wijzen dat je in persoon bent is om je aan te sporen daarnaar zelfonderzoek te doen. Ego plaatst het in de vorm van 'geen recht van spreken hebben'. Ego zal altijd protesteren onderzoek te doen naar zichzelf omdat het aan zichzelf zal verliezen. Je moet (als je dat tenminste wilt) dus de weerstand van ego onder ogen komen die uit je woorden blijkt. Je doet misschien wel wat zelfonderzoek maar gaat niet diep genoeg. Het gaat niet over onechtheid het gaat over helemaal niet zijn wat je denkt te zijn. Gedegen zelfonderzoek gaat niet over corrigeren, het gaat niet over zwakke punten waar ik rekening mee heb te houden, gedegen zelfonderzoek gaat over onverbiddelijke keiharde waarheid, over het ten koste van alles willen weten te komen WAT je bent. Het is prima dat je wat wil priegelen in de marge en wat aan zelfverbetering wilt doen maar niet onder de hoofdstukken die gaan over gedegen zelfonderzoek en advaita. Want daar heeft het geen zin uitvluchten te verzinnen om gedegen zelfonderzoek te doen en te proberen te ontsnappen je bent hier zo doorzichtig als glas met al je uitvluchten. |
21 August 2014, 13:51 | #30 |
Actuaris
|
Vreemd niet, maar de dag dat ik niet meer op de forums ga schrijven; die dag ben ik aangekomen.
Dit forum is er dus voor de mensen die nog niet zijn aangekomen, want de dag dat ze zijn aangekomen valt er niets meer te vertellen. |
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Gesprek over non dualiteit ... | Rob | Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden | 156 | 9 June 2016 01:44 |