28 August 2014, 12:18 | #21 | |
Missionaris
|
Citaat:
Voor de rest als je tekst wilt overbrengen van het ene draadje naar het ander kun je op quote drukken en de gehele tekst inclusief de [quote] en de [/ quote] knippen en plakken in een nieuw draadje. Wanneer je op 'wijzigingen opslaan' drukt is het veld dan natuurlijk leeg en krijg je een mededeling dat het bericht tekort is en moet je een paar puntjes typen. Als de tekst daar wél moet blijven staan ga je met de pijltjestoets (vorige bladzijde) terug. |
|
28 August 2014, 12:25 | #22 | |
Actuaris
|
Citaat:
Met mijn knipoog in een ander antwoord aan jou duid ik erop dat ik het hier eerder zie als wat spielerei om misschien een verdere discussie in gang te zetten. Misschien kan ik hier de discussie over het vrouwelijk zo onpersoonlijk op gang brengen omdat ik mijzelf niet meer als betrokken persoon, deel van het probleem zie. Maar dat het nog een werelds probleem is en een van dringende orde kun je niet ontkennen, waarheidsvinding of niet. De radicalisering van de Islam duwt er ons op heel onzachte manieren met onze neus op, en ik zie dat niet als een schuldafwijzing van het Westen want ik zie het Westen en onze dominante Westers gewoontens als grote medeschuldige daarin. |
|
28 August 2014, 12:44 | #23 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Looro |
|
28 August 2014, 12:54 | #24 | |
Actuaris
|
Citaat:
Marie |
|
28 August 2014, 12:57 | #25 | |
Voormalig lid
|
Citaat:
Vandaar dat ik het Boeddhisme veel interessanter en begrijpelijker vind dan het Christendom met zijn bijbel. Boeddhisten wijden geen gedachten aan god of goden. Wat het vrouwelijke principe betreft, paar jaar geleden werd ik verliefd op een vrouw en ontstond er een relatie en ben ik uit nieuwsgierigheid in de eerste weken al is naar een bekend medium in Antwerpen (Belgi?) geweest en heb toen dit uitgeschreven van het opgenomen gesprek: "veel zielen verkiezen om in vrouwelijke incarnatie te komen om juist uitgerekend alles wat mannelijk is, te helpen in hun vrouwelijke, vooral vrouwelijke pool te komen staan. Deze vrouwelijke partner die u ontmoet heeft zal u helpen uw vrouwelijke pool te handhaven. Da?s geen voorspelling, wij zeggen u gewoon wat er aan de gang is. En wat die ziel, die in de vrouwelijke incarnatie gekomen is, is willen komen doen. De zachtheid, de vrouwelijkheid van het goddelijke principe een kans geven, om te blijven ademen. Dus, laat de gedachte dat u in uw mannelijke kracht vooral moet gaan staan!... maar even varen... want af en toe zou dat een beetje kunnen botsen. U bent beiden gekomen om aan de vrouwelijke energie in dit leven een betere kans te geven. De vrouwelijke energie in alles en allen." |
|
28 August 2014, 13:05 | #26 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Maar ik volg wel. Looro |
|
28 August 2014, 13:07 | #27 | |
Actuaris
|
Citaat:
Maar ik denk dat het nodig is, niet specifiek voor jou, maar in het algemeen om de ondergrondse raderen van de mannelijkheid, die ons als de normaliteit door de strot geduwd worden, bloot te leggen om alzo tot bezinning te komen over onze verder levensweg, indien we nog een levensweg willen hebben voor de mensheid op deze aarde. Ok?, het klinkt een beetje bombastisch, weet ik, maar de kern is er. |
|
28 August 2014, 13:12 | #28 | |
Missionaris
|
Citaat:
Sorry, ik ben nogal flauw, ik heb kiespijn en ga daarvoor zo naar de tandarts. |
|
28 August 2014, 13:14 | #29 | |
Actuaris
|
Citaat:
Maar ergens raakt het volgens mij toch wel de kern van de bijbel en zelfs haar bestaansrecht als heilige bron in de ogen van een feministe. Oef. |
|
28 August 2014, 13:16 | #30 |
Actuaris
|
|