8 January 2015, 15:24 | #21 |
Voormalig lid
|
Paar schermafbeeldingen die ik toevallig een kwartier geleden gemaakt heb alvorens ik dit topic las.
|
8 January 2015, 15:38 | #22 |
Geen lid
|
Wil je dat niet meer doen die draadjes vervuiling, die plaatsjes horen thuis op zelf- en wereldverbeteringfora niet hier op een forum voor gedegen zelfonderzoek.
|
8 January 2015, 15:41 | #23 |
Voormalig lid
|
Zijn toch maar twee links? Neemt dat serverruimte?
En dan citeer jij de links nog zodat de foto's er dubbel staan wat de leesbaarheid van dit top niet bevordert. Ik zal mijn oorspronkelijke links verwijderen. edit: intussen heb je citeren van mijn links verwijderd zie ik. |
8 January 2015, 15:48 | #24 | |
Actuaris
|
Citaat:
Net zoals je een spel speelt een positie in neemt. Je indentificeert je tijdelijk met het pionnetje. Ik denk dat jij bij mij veel contramine ziet en daar nu op reageert (mijn aanname) Hoewel contramine een typische egotrek is, is er geen enkele reden om mij op dit forum daar niet van te bedienen. Als de egowerking van contramine is doorzien is het verder een prima gereedschap om andere zaken al schrijvend en converserend te doorzien. Mijn eigen contramine maakt ook de egowerking bij anderen zichtbaar: de fladderende kippen. |
|
8 January 2015, 15:54 | #25 | ||
Voormalig lid
|
Citaat:
Niet dat ik nu deze keer E. Tolle weer ga promoten of Kim Eng, die ik niet ken, maar voor mij hebben o.a. die twee mensen ALLES te maken met gedegen zelfonderzoek. Ze slagen erin mensen te doen in zichzelf te kijken, inderdaad, hun gedachten en vooral identificatie ermee te laten onderzoeken. En ga nu niet zeggen dat waar hij het over heeft anders is dan wat jij betracht want E. Tolle raadt het boek 'ik ben dát' van Nisargadatta zelfs aan op zijn website. Citaat:
Dat ben je in mijn ogen dus zelf. En zoals je gezien hebt bij Juul, richt ik mijn hagelgeweer graag op fladderende kippen. Jachtinstinct zeg maar. |
||
8 January 2015, 16:10 | #26 |
Actuaris
|
Dat is een beetje het probleem, Puppetji. Iedereen kan verwijzen naar het boek van Nisargadatta. Heb je het boek wel eens gelezen? Voor zover mijn kennis reikt gaat het daarin nergens over dat 'the world can change from within'. Ik heb verder niks tegen Tolle (heb er veel aan gehad) maar ik begin wel steeds meer een aversie te krijgen tegen de oneliners die zo uit de lucht komen vallen.
|
8 January 2015, 16:12 | #27 | |
In memoriam
|
Citaat:
Wijziging aangebracht door Renoir op 8 January 2015 om 19:40. Reden: Puppetji, ik heb ze daar weer weggehaald, ze staan hier al dat is wel voldoende. |
|
8 January 2015, 16:44 | #28 |
Actuaris
|
|
8 January 2015, 16:48 | #29 | |
Actuaris
|
Citaat:
Waarom zou ik dan een voorbeeld aan hem nemen? Ik zie hem als iemand die het net allemaal niet begrepen heeft. Dus wat ik hier doe is dat waar ik het met Tolle oneens ben naar voren halen. Niet waar ik het mee eens ben. Zaken waar je het over eens bent hoef je ook niet te bespreken. |
|
8 January 2015, 16:50 | #30 | |
Actuaris
|
Citaat:
Maar als jij er plezier aan hebt, dan is het toch gedienstigheid. |
|