|
Advaita Advaita is niet voor doetjes |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
17 March 2021, 10:25 | #21 |
Vicaris
|
Het verschil tussen de fictie van het deugdelijk zijn en de realiteit is dat het ik echt is en alles wat aan het ik gebeurt werkelijkheid is. De verzinsels van het deugdelijk onderzoek zijn een selectie van voorgekauwde uitspraken. Voor het ik zijn deze verzinsels gemakkelijk te doorzien, hoe subtiel hun misleiding ook verpakt is. Het ik is mijn enige zelfverdediging. Het ik is mijn enige leven en bestaan.
|
17 March 2021, 15:52 | #22 | |
Actuaris
|
Citaat:
Schaf de wereld af en alleen het Zijn blijft over... Zo simpel is het, maar blijkbaar niet voor het Zijn zelf waarvoor het te hoog gegrepen blijkt... Waarom??? |
|
17 March 2021, 18:39 | #23 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
17 March 2021, 19:28 | #24 | |
Actuaris
|
Citaat:
Ik geef toe dat er enorm veel waan, afspiegeling, vooroordelen... enz., in een woord veel drek en onzin moet geveegd worden, maar het zelf kwam steeds meer en steeds duidelijker op de voorgrond... Inderdaad niet als een op zich, los van de rest, bestaande eenheid maar als onderdeel van het Al... In alle nederigheid, 'ik ben', Laurens, als een enorme verrijking voor mijzelf en voor al diegene die met mij in contact komen... WiNk dat blijkt niet te gelden voor het forum hier... |
|
17 March 2021, 20:47 | #25 |
Jubilaris
|
Ik zie jou als een uitdrukking van een Unitair Energiewezen (God) marie.
|
17 March 2021, 21:23 | #26 | |
Vicaris
|
Citaat:
Waarom kan de bevinding 'ik besta' niet volgehouden worden? Omdat je redenering uitgaat van geloof. Door van geloof uit te gaan staat het je vrij te denken wat je wilt. Het bestaan waarover jij nadenkt en spreekt bestaat alleen in je denken, je geloof. Maar 'ik besta' heeft geen uitstaan met geloof in het bestaan van een ik. Ik besta is een feitelijke, natuurlijke wijze van in de wereld zijn. Dit is geen geloofspunt, geen theoretische opvatting maar een juiste bevinding uit gedegen zelfonderzoek. Je kan het zonde noemen dat ik besta een feitelijke, natuurlijke waarheid is. Je kan het feit ontkennen of bevestigen dat je ik bestaat. Wat je niet kan, is aan dit feit iets veranderen. Het blijft altijd weer ik die besta in de wereld. Van een ander standpunt uitgaan dan de feiten, verkleurt op groteske wijze het gedegen zelfonderzoek. Het is waar wat je zegt als iemand tot de bevinding komt dat als de theorie niet meer klopt er een dilemma opdoemt. Het lijkt mij toch raadzamer een theorie op te doeken dan de feiten te blijven ontkennen. |
|
17 March 2021, 22:57 | #27 | ||||
Actuaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nowee, je verwart geloof met zekerheid.... in je denken.... Keer het eens om? |
||||
18 March 2021, 09:57 | #28 | |
Geen lid