|
Overige religie Gnosis, geschriften |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
19 October 2017, 10:34 | #21 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ik trigger blijkbaar zijn mantra, nu weer, niets nieuws dus.
19 October 2017, 11:24 | #22 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Weet je wat interessant zou kunnen zijn? Dat jij alsnog jezelf verweert, en Looro weerwoord geeft, maar dat je stiekem ook afvraagt waar de leugen in schuilt. Het voordeel is dat iedereen die hier schrijft, mezelf en Fer inbegrepen, liegen. Onschuldige leugens, het ego is de grootste leugenaar ooit. Looro ligt ook. Dus onderzoek het ieder keer als iemand uit zijn slaap gillend wakker wordt, en jou van een leugenaar uitmaakt. Of doe jij dat inmiddels? Ik neem ieder opmerking en vraag me af of het klopt. Tegelijkertijd geef ik de leugenaars ook terug op hun egocentrische donder... |
|
19 October 2017, 12:16 | #23 | ||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind het wel zinvol om over leugens uit te wisselen, of in discussie te gaan, maar ik kan niet blijven steken in welles nietes spelletjes, alles wat ik zeg is sowieso leugen, dus waarom zou ik in verdediging gaan? Ik ga alleen er tegen in als de ander denkt niet te liegen. Dan probeer ik het om te keren, zoals ik vaak met Nowee heb gedaan, en hij zelf eens erg pienter opmerkte dat als ik zijn leugens omdraai het toch nog leugens blijven. Eerlijkheidshalve moet ik er toch aan toevoegen (over dat ik er alleen tegenin ga als...): ... of als ik even vergeet dat mijn opgeklopte definities leugens zijn. Dan gaan de poppen even aan het dansen, tot ik het weer niet meer vergeten ben. Maar waar ik dan niet mee bezig ben is dat gaan analyseren, uitpluizen en mijzelf betrappen en afwijzen omdat ik het vergeten ben, neen, ik was het vergeten, so what, nu weet ik het weer. Hoera! Ik focus niet op de leugens Miha, maar op dat waar ze in verschijnen, niet op de inhoud, maar op dat waar de inhoud in verschijnt. En dan maken al die leugens niet meer zoveel uit. Kan je daar inkomen, of niet? Ik ben geen ego-buster, niet bij mezelf, niet bij een ander (ach ja, soms wel, soms kan ik het niet laten), maar ik ben geïnteresseerd in waar ego in verschijnt en niemand lijkt hier geïnteresseerd in te zijn, iedereen blijft maar staren op dat ego, vooral van de ander. Wat levert het op? Wat heeft het jou tot nu toe opgeleverd, Miha? Wil je hier dan nu wel eens op antwoorden?
19 October 2017, 15:23 | #24 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
Citaat:
Leer ze maar is zelf op te snorren, da's niet alleen interessant maar kan ook de eigen schrijfdrift afremmen. ja, maar je moet wel weten dat professor pastoor Lo T. Nowee op dit forum beschouwd wordt als een gedegen zelfonderzoeker pur sang door de twee andere helften van de heilige driehoek en je dus geen slechtere kon treffen om te triggeren.
19 October 2017, 15:37 | #25 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik zie dat wat anders, waar iedereen op dit forum in geïnteresseerd zou moeten zijn is 'gedegen zelfonderzoek'. Maar nou gaat dat steeds in zo'n idiote richtingen met discussies over afronden en doorpakken shit dat van het onderzoeken van vastgeroeste gedachten niets, of maar weinig meer in huis komt. Als er een Byron Katie forum bestond was ik al lang op dat forum. Maar dat bestaat helaas niet. En Laurens wil van dit form geen Byron Katie forum maken terwijl hij jaren lang op een Byron Katie forum vertoeft heeft. Ik kan me niet voorstellen dat op zulks forum het er aan toe ging zoals hier. Ik herinner me Laurens er over schrijven dat het Byron Katie ten onder ging aan zijn eigen succes. Betekende dat te veel leden? Als dit forum 'ten onder' gaat zal het juist andersom zijn: te weinig leden die dan nog achtervolgd worden door één of meer inquisiteurs die leugens en leugenaars aanwijzen.
19 October 2017, 16:25 | #26 |
Jubilaris
|
Doe ik niet, ik leef in het nu, niet in het verleden.
19 October 2017, 16:38 | #27 | ||
Asprirant lid
|
Die vind ik geweldig! Heb zo ook een kennis die niet in de toekomst leeft. Als ik hem vraag wat zijn plannen zijn trekt hij steeds een ajuinkop (zo van ik weet van niks) en dan antwoord hij: dat weet ik niet, ben ik niet met bezig, ik leef in het nu. Zal ik ervan uitgaan dat jij Dorje die niet in het verleden leeft en mijn kennis die niet in de toekomst leeft vinden dat zij gegrond zijn in het moment, in het nu. Heb onderstaande nooit aan mijn kennis getoond hoor, want hij is niet bezig met gedegen zelfonderzoek. Jij wel veronderstel ik. Daarom toon ik het jou wel: Citaat:
Zoals Laurens het zei. Citaat:
Blijf dus maar lekker leven in het nu.
19 October 2017, 17:15 | #28 |
Asprirant lid
|
Juist ja op het moment dat ik mijn bek open trek en er komt geluid uit, ga er dan maar vanuit dat het een leugen is. En als ik 'mijn' teksten nog even de revue laat passeren dan komt er een hard gelach van binnen en een van buiten. Echt eens hard lachten om jezelf is goed voor de flow.
|