|
Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
10 October 2017, 17:20 | #21 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
Katie's 'work' is inquiry, het onderzoek naar het waarheidsgehalte van de dingen zoals die als vaststaand in je kop circuleren, oftewel gedegen zelfonderzoek. Maar speciaal voor jou Iona, wat 'nieuws' dan: Citaat:
10 October 2017, 17:32 | #22 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Jij Marie, en Looro bevinden zich in de gevaar- zone. Wat ik daar mee bedoel is dat zoals in de dierenwereld degene die het zwakste is, wordt aangevallen. Wij mensen doen dat ook zo. Je ziet ook op het werk, of in welk groep dan ook, dat een nieuweling gelijk de minst sterke aanvalt, door midden van plagerijen, met een kwetsende ondertoon... Het is altijd een succes verzekerde actie. Een binnenkomer. Ik vind jou niet de zwakste op het forum, iedereen is even zwak, maar in deze faze verkeer jij in de gevaar-zone, en egoFer neemt dat waar. Wij mensen zijn super begaafd wat betreft groeps- dynamiek, wij nemen het direct waar. Wat een verspeelde intuïtie, als je erover na denkt. Voor jou uiteraard een kans, zo een positie. Illusie, maar zo waarneembaar.. En ja, Renoir komt altijd wat benzine op het vuur gooien, de opper-jager, een echte bloedhond. en ik kom altijd op voor degene die in de underdog positie valt, omdat ik niet anders ben dan de rest...Jager, opgejaagd zijn, underdog. Dat laatste het sterkst... |
|
10 October 2017, 17:38 | #23 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Daar kan je ook een half uur durende film van hem bekijken over >>> Waarom geloven in God?. Ik heb zijn boeken met gelijknamige titel en andere van hem gelezen. Nou, marie moet toch wel naar de pot, anders druipt en glijdt het langs haar benen naar beneden in haar broek, tot in haar schoenen. Nou kan je natuurlijk nog besluiten niet naar de pot te gaan en je broek aan te houden, zoals de soldaten van het Amerikaanse invasie leger op het Japanse eiland Okinawa noodgedwongen deden, want 'pot' zoeken betekende daar zich kwetsbaar maken, blootstellen aan vijandelijk geschut dat overal was en dus neergeschoten worden, maar ontlasten moesten ze. Dat recht hoeven zij jou niet te geven, dat heb je al zelf opgeëist van toen je 'ik' vorm kreeg.
10 October 2017, 18:23 | #24 | |
Actuaris
|
Citaat:
Ergens heeft hij zichzelf al verraden... Voor de rest zie ik mij zelf niet als zwak; geef ik misschien af en toe wel de indruk; dikwijls juist nadat ik mijzelf weer eens een hele ster voelde... En dat sterrengevoel is wel degelijk ego...WiNk. Maar voor mij zijn juist degene die zich de hele tijd achter vooropgestelde regeltjes van waarheidszoeken verstoppen als de zwakke... Wanneer gaan ze uit het door henzelf opgerichte harnas durven kruipen en eindelijk weer eens, zonder vooroordelen, aan waarheidsvinding durven doen en stoppen met zich achter hun zogezegde alwetendheid te verschansen, welke alwetendheid dikwijls gewoon verdwazing is... |
|
10 October 2017, 18:25 | #25 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
10 October 2017, 18:26 | #26 |
Kasuaris
|
|
10 October 2017, 18:27 | #27 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Wat ook wel grappig is, is dat jij jouw (blijkbaar nogal moeilijk beheersbare) neiging om telkens weer ànderen met hun-door jouw ogen geziene- ego “om de oren te slaan” juist niét als een ego-dingetje ziet… |
|
10 October 2017, 18:36 | #28 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Zo ervaar ik het in ieder geval. Ik kan wel zeggen dat het me niet interesseert, hoe een ander over mij denkt, maar uit mijn gedrag concludeer ik dat het mij degelijk interesseert, anders zou ik niet steeds in conflicten geraken. Het blijft interessant, het ego. |
|
10 October 2017, 18:47 | #29 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
10 October 2017, 18:54 | #30 |
Asprirant lid
|
Je vraag ging over geloven en geloof. Als je daar uitgebreid over wil discussiëren ga je maar is lezen of deelnemen op een vrijdenkers forum als https://www.freethinker.nl/forum/
Alle dagen discussies daar tussen vooral gelovigen en ex-gelovigen.
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? | Rennie | Waar gaat het hier verder ook nog over? | 46 | 1 August 2011 10:53 |
Wel of geen vlees? | Nathan | Boeddhisme | 3 | 16 June 2011 18:50 |
Wel of geen therapie? | Rozenhart | Tony Parsons | 39 | 19 August 2010 12:51 |