13 April 2018, 16:30 | #21 |
Actuaris
|
Weer eens juist waar het verkeerd loopt...
Iedereen is inderdaad zichzelf en niemand anders en dus self-realised; de meeste weten het alleen maar niet en ons verstand, vandaar zijn corruptie, zal er alles aan doen opdat niemand het zal te weten komen... |
13 April 2018, 16:32 | #22 | |
Asprirant lid
|
Zonde en schuld, wangedrocht v.d. geest
Citaat:
13 April 2018, 16:35 | #23 |
Jubilaris
|
Ramana Maharshi:
"No one is ever away from his Self and therefore everyone is in fact Self-realized; only - and this is the great mystery - people do not know this and want to realize the Self. Realization consists only in getting rid of the false idea that one is not realized. It is not anything new to be acquired. It must already exist or it would not be eternal and only what is eternal is worth striving for." Zeer mooi Katerie, inderdaad. Maar ter verdere irritatie: dezelfde nuancering blijft: als het ego dat zich identificeert met het lichaam het gaat toeeigenen en zelf gaat zeggen dat het al gerealiseerd is en dat er dus niets dient te gebeuren, ook niet "the getting rid of the false idea"...... Ego las eens een mooi zinnetje: "iedereen is al Zelf-gerealiseerd". "Ah, dus ik ook, ik wist het... Eindelijk nu kan ik altijd Ego blijven en hoeft dit helemaal niet onderzocht te worden, zelfs de vraag 'Wie ben ik?' van diezelfde Ramana mag de vuilbak in. Aahhh ik voel mij zo vrij, niets kan mij nog aantasten nu!"
13 April 2018, 16:44 | #24 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Zie > Peace of Mind as advocated by Ramesh Balsekar - Part II (YouTube link).
16 April 2018, 10:58 | #25 |
Kasuaris
|
Hoi Katerie, stuur jij me de link van
dag-lezing W.Diederik ajb. |
16 April 2018, 15:06 | #26 | |||||||
Asprirant lid
|
God is alles en goed.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Da's symbolisch, niet meer dezelfde audio en video-tapes die steeds weer automatisch opgestart worden. Misschien heeft het wat te maken met die video die voor het slapen geen intens bekeek: My Son Doesn't Want Me In His Life / Byron Katie (YouTube link). In eerste instantie dacht ik daarbij aan forumlid marie wiens dochter begrijpelijk zo'n moeder niet in de buurt wil hebben, maar men kan om het even wie in de rol van die zoon zetten natuurlijk. Zo zette ik er mijn laatste lief van 4 jaar geleden in. Eens gelijks, want zonder jou zou dit forum niet de moeite waard zijn om te bezoeken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kan je je inschrijven voor zijn nieuwsbrief en Daily Inspirational Quote.
16 April 2018, 15:31 | #27 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
God's wil heeft altijd de overhand en de verschillende drie-dimensionale vormen, die jij gasten noemd, zijn slechts marionetten zonder vrije wil. Met dit begrip gebeuren er drie mooie dingen: er is niemand om zich schuldig of trots te voelen, om gefrustreerd te raken of om een gevoel van vijandschap te hebben. Het leven wordt simpel. De Wijze, wiens denkende geest vernietigd is door de totale acceptatie van het feit dat er niets gebeurt tenzij het de wil van God is, en Die rust in de 'IK BEN' doet alle acties met de wetenschap dat Bewustzijn alleen functioneert door de miljarden lichaam-geest-organismen.
16 April 2018, 18:15 | #28 |
Actuaris
|
|
16 April 2018, 18:55 | #29 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Het is immers altijd bewustzijn dat spreekt en bewustzijn dat luistert. De kans dat je hem de hand zal kunnen schudden of nog maar in de buurt kan komen is heel klein daar zijn energieveld vele mensen aantrekt, dat in tegenstelling tot dit forum.
16 April 2018, 23:54 | #30 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ben wel benieuwd of hij uit de bocht vliegt nu het materiële overvloed op hem afkomt. Het gebeurt toch wat met een mens die inneens in zulk maten op handen gedragen wordt.. Geloof dat voor die type mensen ook een les is, want ze worden omringd door mensen die nog ego-belangen hebben, en geld stroomt naar binnen, en er gebeuren veel dingen die het licht niet kunen verdragen vervolgens. Er zijn er zo veel mensen die bij Osho hoorden bv., en pshychische schade opgelopen hebben. Is de leraar verantwoordelijk voor zijn volgelingen? Is de leraar verantwoordlijk voor wat men in zijn naam doet, met geld, sexuele praktijken? Had toevallig de laatste dagen met mijn partner daar over, Moojibaba en wat spirituele roem te zeggen heeft, en de invloeden op de ' verlichte' mens.. Ik wens hem hoe dan ook succes, ik vind hem fijn, maar je ziet dat inneens hij erg populair wordt, en het kan alle kanten op. God sta hem bij, en het andere ook |
|