|
Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
4 May 2011, 22:19 | #21 |
Jubilaris
|
|
4 May 2011, 22:22 | #22 |
Jubilaris
|
|
5 May 2011, 00:14 | #23 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
5 May 2011, 01:11 | #24 |
Missionaris
|
|
5 May 2011, 08:24 | #25 | |
Jubilaris
|
Citaat:
het enigste wat ik met een bepaalde aanleg zoek is.......goud! overal in de wereld waar ik een spa in de grond kan zetten, een houweel in de rots, en een pan onder rivier grind....zoek ik goud. het is ooit in zuid amerika begonnen als hobby.....dat is het nog steeds' maar wel lucratiever. een bijkomstige neven activiteit is het zoeken naar waardevolle objecten uit vervlogen tijden. dat houd mij bezig...en is het enigste zoeken als drive bij mijn bestaan. |
|
5 May 2011, 11:30 | #26 | |
Missionaris
|
Citaat:
Je bent welkom in iedere verschijningsvorm. |
|
5 May 2011, 12:17 | #27 | |
Missionaris
|
Toon wil hier z'n boodschap niet komen brengen, hoewel hij hier de discussie met Glans (Leila is eveneens welkom) ook kan voeren. Voor de rest zijn er daar nauwelijks belangstellenden, en ik moet helaas nogal veel riskante moeite doen om daar te kunnen lezen. Ik haal ter vermijding van het risco dat mijn computer gaat crashen door het anonieme surfen vaak het e.e.a. naar hier. Ik zal dat ook beeindigen zodra de ban is opgeheven.
Ik begrijp wel de motivatie van Toon dat de pluriformiteit op het Remonforum groter is en daardoor meer uitnodigd tot schrijven, ook vanwege mijn (helaas) nogal dominante rol (waardoor hij mij niet als gelijke ervaart) als eigenaar door- en toonzetter van dit schip. Hetgeen bij de opzet van dit forum allesbehalve de bedoeling was. Maar goed... ik parkeer de quote van de dag even hier, met de intentie daar mogelijk later nog een reactie op te geven. Citaat:
|
|
6 May 2011, 14:33 | #28 | |
Forumbaas
|
Koud kunstje voor mij.
Citaat:
|
|
6 May 2011, 14:34 | #29 | |
Forumbaas
|
Laatste van vandaag is:
Citaat:
|
|
6 May 2011, 18:25 | #30 |
Missionaris
|
Het 'gelijke' was eerder het gelijkwaardige, nu is het 'gelijke' ook het levende. Voor mij is het levende van voorbijgaande aard, voor Toon is dat wat van voorbijgaande aard is een bezigheid tot verheffing en wel tot het gelijke, dus dat 'levende'. Het lijkt op het eerste oog allemaal wel zinnig zei het nogal omslachtig, maar nu ik de moeite neem tot verdere analyse, zegt het feitelijk helemaal niks.
Dus als hij zegt dat het hem gaat om dat 'gelijke zijn' bedoeld hij dat het gaat om het levende zijn en dat lijkt me logisch want een andere keus is er niet. Het heeft er alleen alle schijn van dat het gebruik van 'gelijke' meer wazigheid moet geven dan het 'levende' zodat het inzetbaar is voor andere doeleinden. En ja hoor hij zegt vervolgens 'Dat is het kernpunt waaraan 'dit alles' zich verheft tot het Ene.', waarmee het rookgordijn is gelegd rond de aard van de verheffing van het gelijke naar het Ene. Wanneer ik de rest op dezelfde kritisch beschouwende wijze lees heeft de inhoud geen betekenis meer. Dus haal de rest maar weer weg, ik ga het toch niet meer verder volgen. |