|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
26 May 2021, 15:59 | #21 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Het gebruik van Boni's beeldmateriaal moet namelijk zijn stellingen 'sterker' (beeldender) maken. Als hij bv dikke vrouwen belachelijk wenst te maken dan plaatst hij er een plaatje bij om het aan te dikken. Zelf wordt Boni natuurlijk omringd door volslanke dames die allemaal naar zijn gunsten dingen. Volstrekt helder als je een ouwe vent bent die er desondanks nog uit ziet als 40. En om zijn krachtige, jeugdige uitstraling nog meer vorm te geven benadrukt hij dat andere mannen van zijn leeftijd oude opaatjes zijn. Boni doet dagelijks niets anders dan zichzelf als vorm neer zetten. Hetgeen ook verklaart waarom hij niks in GZO ziet. In die beeldvorming zet hij ook de niet-zelven (Laurens, Rob en Bassie) apart. Dat deed hij in het verleden ook, toen waren Laurens, Nowee en Guido de 'kerkvaders'. Ja, onze vriend kan het beeldend uitdrukken. Guido hoeft nu niet meer bij 'hunnie' ingedeeld te worden, want Guido praat tegenwoordig Boni naar de mond. Zo zie je maar de wij/zij verdeling welke vormen volgens hun natuur aanbrengen afhangt van de gedeelde belangen.
26 May 2021, 16:07 | #22 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ja, allemaal vormen. Als ik in de auto stap dan stap ik in een vorm. Als ik beleefd toe tegen aso's dan doe ik dat ook voor de vorm (en de lieve vrede). Maar, beste Marijke. Alles wat ik hier boven beschrijf is 'wordend'. Dat wil zeggen dat het in verschijning treedt en ook weer verdwijnt. Er is niks blijvends aan. Zelfkennis gaat over wat blijvend is (zijnde). Ik heb dat ontdekt door het 'wordende' op te geven. Wat in de praktijk iedere gehechtheid aan het wordende opgeven betekent. Niet als leuk ideetje of filosofietje, maar met de poten in de praktijk. Net wat Laurens zegt, zelfkennis doe je op in de praktijk. En over wat er gevonden is kun je hier schrijven.
26 May 2021, 17:00 | #23 |
Kasuaris
|
En daar ben je zelf geen onderdeel van Bassie? Of ben jij degene die de knuppel in het hoenderhok gooit om de mensen aan te zetten wat verder te kijken dan neus lang is?
26 May 2021, 17:32 | #24 | ||
Kasuaris
|
Citaat:
Kijk weet je wat het is Bassie, je beoordeelt anderen op het gegeven dat ze volgens jou nog geloven in de vorm omdat ze op een bepaalde manier bewegen in die zelfde vorm. Een feit is dat je dat niet aan de manier waarop zij bewegen in die vorm kunt zien of zij ontwaakt zijn of in hoeverre zij als dan niet ontwaakt zijn of aan het ontwaken zijn maar dat je daar dieper voor moet kijken/voelen dan dat wat je aan de oppervlakte ziet. Ik bedoel daarmee dat mensen ongeveer het zelfde kunnen doen en of zeggen waarbij de intentie waarmee wordt gehandeld totaal verschillend is. Citaat:
Zie je een patroon ontstaan? Want wat is het probleem op dit forum dat iedere zelfverklaarde verlichtte hier meent de waarheid over de ander in pacht te hebben en daarmee kunnen we met gemak zeggen dat iedere zelfverklaarde verlichtte hier nog altijd tegen zijn eigen vormenverhaaltje aan zit te kijken....En dat daarmee iedereen hier op dit forum een egotripper is al weten de grootste egotrippers dat het best voor zichzelf verborgen te houden. Dat is zoals ik het zie....
26 May 2021, 19:22 | #25 | |||
Geen lid
|
Dit een forum is dat gestoeld is op onderzoek waarover wij hier uitwisselen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
26 May 2021, 19:35 | #26 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Op dit forum ligt dat anders, omdat het hier over zelfkennis gaat en de users worden verondersteld aan zelfkennis te doen en daar over te schrijven.
26 May 2021, 19:47 | #27 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik zag zo'n zelfverklaarde verlichte laatst ergens 'de spiegel' een metafoor noemen. Daaraan zie ik dat er niks verlicht is bij die user. Maar dan komt er weer een ander die schrijft dat ik het mis heb. De spiegel staat gewoon voor bewustzijn. Zolang de spiegel nog reflecteert is hij 'vervuild'. Ontdaan van iedere reflectie gaat hij uit zichzelf oplichten. Vele mensen uit heden en verleden beschrijven dat proces op duizenden manieren en ik pretendeer te weten wat daar bedoeld wordt, hoe dat werkt. Iemand die bovenstaande leest en dat zelf heeft gerealiseerd, die zal dat herkennen en begrijpen. Dat zelfverklaarde verlichten er geen snars van begrijpen begrijp ik dan wel weer. Ik kan daar niet wakker van liggen. Maar je hoeft niet bepaald verlicht te zijn om te zien dat het met Boni droevig gesteld is. Vind je ook niet? Wat is jouw opinie over Boni's vorderingen op gebied van zelfkennis? P.S. Verlichting bestaat helemaal niet. Hooguit zou je kunnen zeggen dat je bestaan op aarde 'verlicht' is. (Niet zwaar meer.) Het enige wat gedaan kan worden is de verplaatsing van "ik ben een vorm" naar "ik ben bewustzijn". Oftewel van zelf naar niet-zelf. Maar dan weer niet het Boeddhistische niet-zelf.
26 May 2021, 23:08 | #28 | |
Kasuaris
|
Citaat:
26 May 2021, 23:38 | #29 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
27 May 2021, 00:11 | #30 | |||||||
Kasuaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen proces is het zelfd, wat wel het zelfde is dat er momenten zijn waarop de pas ontwaakte ook nog met de regelmaat van de klok in slaap zal vallen en daarmee terecht komt in de reflectie en het probleem daarmee is dat diegene dat zelf dan vaak niet in de gaten heeft en nog altijd denkt vanuit helderheid te zien.....Het is een enorme valkuil. Citaat:
Citaat:
Citaat: