|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
24 December 2021, 15:06 | #21 |
Kasuaris
|
Niks. De enige die jou kan verhelpen van je narcisme dat ben je zelf. En dat ga je niet doen. Dus ga je door met je gedrag. Ik kom hier dan ook niet voor jou.
24 December 2021, 15:11 | #22 | |
Geen lid
|
Narcisme voor dummies
Citaat:
Mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis houden weinig rekening met anderen. Ze kunnen zich niet zo goed in een ander inleven en gebruiken andere mensen vooral voor hun eigen doelen. Ze hebben een grote behoefte aan bewondering en reageren doorgaans met woede op elke vorm van kritiek of afwijzing. Zal een narcist ooit veranderen? Een narcist zal niet veranderen, want volgens hem is er niets mis met hem. ... Met name psychopathische trekken zoals gebrek aan empathie, grandiositeit, en gevoelsarmoede lijken betrekkelijk resistent tegen verandering en juist deze trekken vertoont iemand met de narcistische persoonlijkheidsstoornis. Om recht te doen aan de opzet van dit forum heb ik hierop gecontempleerd. Noppes. |
|
24 December 2021, 15:29 | #23 | |
Kasuaris
|
Citaat:
En als je tegengesproken wordt dan ontsteek je in woede en gooi je users van het forum af. Uit liefde voor jou please ik de narcist Laurens niet. Ik schrijf ronduit dat jouw zelfkennis zich op een abominabel niveau verkeert. Je weet helemaal niet wat je bent, je hebt een verhaaltje verzonnen en voor waar aangenomen. Een verhaaltje waar je jarenlang aan hebt gewerkt. Net zoals Boni, steeds maar jezelf verbeterend. Zij het dat jouw verhaaltje beter klopt dan die van Boni. Maar dat is alleen maar omdat je intelligenter bent......
24 December 2021, 15:31 | #24 |
Kasuaris
|
Vergeet dat contempleren maar, daar ben je helemaal niet aan toe, je begrijpt er niks van. Ik heb het je al uitgelegd, maar je bent niet in staat om wat dan ook te ontvangen.
24 December 2021, 15:35 | #25 |
Vicaris
|
Balk en splinter
Zoals het forum er nu uit ziet is het toe aan een andere benaming.
Bv : balk en splinter forum. |
24 December 2021, 15:46 | #26 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Het valt niet mee op een forum met afgeronde zoekers om diezelfde afgeronde zoekers te wijzen op zaken. Dan zijn ze immers niet meer afgerond. En dat doet nu eenmaal pijn..... En niks mis met pijn. Zonder pijn gaat het zelfonderzoek nu eenmaal niet. Dat het de persoon is die lijdt behoeft geen betoog.
24 December 2021, 17:00 | #27 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Dat niets zeggende perspectief is hij continu vol verve aan het invullen met vervolgtrekkingen die ter plekke worden verzonnen door jawel.. zijn intellect. Dat niets zeggende perspectief is binnen een 'zelf'- beleving nogal een ont,dekking. Het zorgt er oa voor dat je gevrijwaard kunt blijven van kritiek, andere 'zienswijzen, ego gerichte feedback, etc etc, (de lijst is lang) door je te verschuilen achter de invullingen waarmee dat niets zeggende perspectief onvermoeibaar a la minuut kan worden ingevuld. Dat alles puur ten gunste van de 'invuller' want die voorziet zichzelf zo van munitie en proviand.. Zonder uit zijn bunker te voorschijn hoeven te komen. (Laurens in een notendop) Ergens gebruik jij de voorstelling ;Rond lopen in een te grote broek..;, ik vind dat wel passend op Laurens. Let wel, ik heb niks tegen zijn mens zijn.. maar zijn praatjes kloppen van geen kanten. Hij heeft 'zicht op een kiertje in 'zijn' ego muur (Hij ziet de kier, maar heeft totaal geen zicht op wat er achter zit.) en is in de veronderstelling zo alles te 'zien.. niks is minder waar, niet omdat ik dat zeg, maar juist om wat hij allemaal zegt. Het zou hem sieren een beetje minder hoog van de toren te blazen m.b.t. hoe 'anderen' hier hun bevindingen in en mee hebben. |
|
24 December 2021, 17:11 | #28 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Je moet het spel nu eenmaal meespelen zoals het gespeeld wordt in 'de wereld'.
24 December 2021, 17:36 | #29 |
Geen lid
|
Nog steeds is het hier de bedoeling om te zien of meekijken. Een excellente gelegenheid is dat gekrakeel om te zien waar ego opspeelt. Constatering als zou het gaan op een balk/splinter forum is typeren, en daarmee wegzetten en dan kijk je er niet meer naar.
|
24 December 2021, 17:41 | #30 | |
Kasuaris
|
Citaat: