18 September 2022, 00:18 | #21 | |
Jubilaris
|
Citaat:
En yes, evolutie is een fabeltje, maar neem dat niet zo maar van mij aan, misschien lul ik wel uit mijn nek, weet jij veel.. |
|
18 September 2022, 01:09 | #22 | |
Jubilaris
|
Citaat:
...
18 September 2022, 10:39 | #23 |
Kasuaris
|
Ja, je kletst uit je nek. Maar evolutie ontkennen is echt iets voor gelovigen, dus uniek ben je niet.
18 September 2022, 10:45 | #24 |
Kasuaris
|
Maar ik begrijp het wel. Als je ontkent dat dieren een ik/ego hebben dan kan evolutie ook niet bestaan. Feitelijk bestaat zoiets als kapitalisme dan ook niet, daar is het ego ook duidelijk bij betrokken. En zo kan ik nog veel zaken bedenken welke ego-gerelateerd zijn.
Maar als je als ego zijnde je eigen ego wilt ontkennen dan dien je ook de hele wereld te ontkennen. De beruchte vermeendheid van de wereld die de forumbaas propageert. Uiteindelijk besluit je dan voor je zelf dat niets bestaat. En zo zien we hoe de users een geloof scheppen: het geloof dat ze zelf én de wereld niet bestaat. Vermakelijk is het wel.
18 September 2022, 10:49 | #25 |
Kasuaris
|
En de users attent maken op het feit dat ze gelovigen zijn is ook zinloos: er is immers 'niemand' om gelovig te zijn. Dat is een gesloten cirkel.
Hetzelfde zien we met gewone gelovigen. Ze geloven in het 'eeuwig leven', maar dat eeuwige leven moet dan wel plaats hebben ná de dood. Doch 'na de dood' is een tijdstip. En dat terwijl 'eeuwig' synoniem is aan 'tegenwoordigheid' , dat is geen tijd(stip) of plaats.
18 September 2022, 11:04 | #26 |
Geen lid
|
Waar we hier, zijnde in de vermeende wereld met geloof in ons bestaan, aan het uitselecteren zijn wat er relatief waar of onwaar is hebben we even achter ons gelaten dat alles verzonnen wordt door een in zichzelf gelovend subject. Om dezelfde reden dat ook een vermeend jij met zijn verzonnen tekst als bestaand genomen wordt om ten behoeve van een uitwisseling serieus te worden genomen.
|
18 September 2022, 11:13 | #27 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
18 September 2022, 11:18 | #28 |
Geen lid
|
Je moet de introductie van geloof en gelovigen om aan te geven dat je niet bestaande en dus vermeende 'ik' niet op werkelijkheid berust, niet te onpas gaan gebruiken voor degenen die de evolutie ontkennen. De ontkenners van een evolutie, zo is algemeen bekend, zijn christenen die dat doen volgens de leer dat God de wereld heeft geschapen, zoals die is
|
18 September 2022, 11:21 | #29 |
Geen lid
|
De egomens 'denkt' te weten wat liefde is, hij spreekt in termen van 'de liefde bedrijven'.
|
18 September 2022, 11:26 | #30 |
Jubilaris
|
|