|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
26 November 2022, 13:58 | #21 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Geloven macht te hebben is (grootheids)waanzin. Over nakraaien van Waarheid gesproken...
Wat is is. Wijziging aangebracht door Dorje op 26 November 2022 om 15:05. |
|
27 November 2022, 04:16 | #22 |
Actuaris
|
Wie of wat bedoel je nu te zeggen?
27 November 2022, 10:33 | #23 | |
Geen lid
|
Citaat:
In de effectuering van machtuitoefening is er geen sprake meer van geloven. Niet weten waar je het over hebt (i.c. het uitvloeisel van weten wat je bent) is nakraaien. |
|
27 November 2022, 12:40 | #24 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Alles is illusie impliceert niet alleen dat macht illusie is, maar ook de effectuering er van. Leden hun lidmaatschap ontnemen en beweren dat dit bewezen macht is, is daarom waan-zin, van het grootheids-type, van het ik-ben-machtig type. Als je met "alles is illusie" Werkelijk weet waar je het over hebt, kraai je "alles is illusie" niet na naast zulke kraaingen van bewezen macht. Wat wil je toch dienstig zijn aan anderen, waar de macht-)waan-zin bij jezelf nog niet helemaal uitgeklaard is? Klaar dat eerst uit, dan kan gedegen zelfonderzoek pas echt tot zijn recht komen, als het de eigen waanzin niet uit gaat sluiten. Anders is het gewoon een uiterst hol begrip.
27 November 2022, 22:03 | #25 | |
Actuaris
|
Citaat:
27 November 2022, 22:09 | #26 | ||
Actuaris
|
Citaat:
Citaat:
27 November 2022, 22:11 | #27 |
Actuaris
|
Maar sois.
Aan alles komt een einde
28 November 2022, 11:06 | #28 | ||||
Geen lid
|
Simpele vragen waar je zelf ook had kunnen uitkomen.
Dat is het geval wanneer je denkt en je gedachten niet onderzoekt op waarheid. De betekenis van het begrip 'weten' is hier een intrinsiek-weten, geen denk-weten. Citaat:
In die vermeende wereld doet zich onder andere macht voor en in de effectuering, wanneer de uitoefening van deze macht als waarneembaar heeft plaatsgevonden, Bassie en Boni zijn immers niet langer deelnemer meer, is er bij deze machtuitoefening geen sprake meer van geloven macht te hebben. Het is immers een feit. Het 'geloven' macht te hebben was namelijk het issue. Citaat:
Maar zo ziet ego dat inderdaad, en het bewijs er mee behept te zijn is nu ook geleverd. Iemand die weet wat die is (hetgeen wil zeggen zonder in persoon te zijn) functioneert anders, die ervaart niet jouw gevoelens van 'ik ben machtig' maar als je daar niet bent heb je daar geen voorstelling van. Citaat:
Van 'doe gedegen zelfonderzoek' heeft iedereen genoeg maar niemand doet het. Zo ook wordt 'alles is illusie' of 'alles zijn gedachten' niet echt opgenomen gezien het geloof dat er overduidelijk in zijn vermeende werkelijkheid is. Vervolgens wordt dat na gekraaid zonder intrinsiek weten. Voor gevallen als 'zolang het nog niet bij je uitgeklaard is' kom ik dan weer met als antwoord 'ik weet wat ik ben' hetgeen het meest simpele duidelijke antwoord dat daarop mogelijk is is. Het probleem is dat je niet kunt zien, je bent blind, je gehele quote getuigd weer van een ego denken. Citaat:
|
||||
28 November 2022, 11:24 | #29 | |
Geen lid
|
Citaat:
Dat zien is uiterst beperkt door een aanwezige ego-zienswijze en is te optimaliseren door van ego verlost te geraken middels gedegen zelfonderzoek, waar je zicht krijgt op het functioneren van ego. Velen zijn je daarin al voor gegaan en hebben de staat van egoloosheid bereikt. Gisteren moest ik voor een priesterjubileum van de buurman weer eens naar de kerk en het enig wat ik bij voortduring dacht was 'Als Jezus dit zou zien zou hij zich omkeren in zijn graf.'. Kortom volgelingen maken er een zootje van. Volg geen Jezus maar wordt er een is mijn motto. |
|
28 November 2022, 11:32 | #30 |
Geen lid
|
Het lijkt me voor de deelnemer bij wie het eigen idee prevaleert en die zich niks aan gedegen zelfonderzoek gelegen laat liggen beter om aan het eindeloze gekrakeel een eind te maken.
Later zijn er wellicht meer ontvankelijken als het ego tijdperk ten einde loopt. |