|
Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
14 July 2011, 14:33 | #21 | |
|
Citaat:
Beheerst de alcohol jou of beheers jij de alcohol? Haat kan ons leven vergallen en dat hoeft niet. Haat kan een signaal zijn maar moet je je er ook door laten beheersen? Of je vergelijkt het met een vlieg in je huiskamer maar moet de vlieg ook je soep verpesten? Haat is haat, net als liefde liefde is. Kun je er vrij naar kijken en alle gevolgen van haat of liefde zien? Je kunt vooroordelen over haat en liefde hebben maar als die er niet meer zijn, wat dan? Het is jouw keuze. Ik heb geen verkooppraatje. Sommige mensen blijven naar de fles grijpen, hoe vernietigend zoiets ook kan zijn. Ervaring maakt de mens wijzer - alleen wanneer?... |
|
14 July 2011, 15:22 | #22 | |
Missionaris
|
Citaat:
Volledig ervaren is natuurlijk iets heel anders dan doorleven. |
|
14 July 2011, 19:23 | #23 |
Passed by
|
|
14 July 2011, 19:37 | #24 |
Passed by
|
Echte Liefde. Ja die met die hoofdletter L. Ik KAN helemaal niet meer haten. Zelfs al zou ik het willen. En neem van me aan, dat ik bij tijd en wijle, dat nog heel graag zou willen. Maar du moment dat het "lijdend voorwerp" van mijn haatgevoelens voor mij staat, is het mij onmogelijk nog enig gevoel van haat naar boven te halen. Zelfs het proces daaraan voorafgaand, het in je hoofd jezelf opfokken en voeden met zoveel mogelijke haatgedachtes en gevoelens, is bijna niet meer op te brengen. En wat overblijft is een glimlach , waarmee ieder spoortje van haat dat nog dreigde op te komen, als sneeuw voor de zon verdwijnt. Leuker kunnen we het niet maken. Makkelijker wel.
|
15 July 2011, 09:17 | #25 |
|
|
17 July 2011, 00:57 | #26 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
De vraag was: wat zit er heel venijnig mogelijk verstopt achter die zgn liefde van jou wanneer je vanuit "er geen zin meer hebben in haat" haat gaat bestrijden? En de volgende vraag was: Waar komt in essentie dat "geen zin meer in hebben in haat" vandaan waardoor je het met liefde, zoals jij het noemt, gaat bestrijden? |
|
17 July 2011, 01:14 | #27 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Nou ik hoop dat het nog helder is dit schrijven want ik heb geen tijd meer om nog meer te schrijven. |
|
17 July 2011, 01:25 | #28 |
Asprirant lid
|
|
17 July 2011, 01:40 | #29 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Mijn ervaring leert mij dat die haatgevoelens er dan al zijn, ook al lijken ze als sneeuw voor de zon te verdwijnen met een glimlach, zoals je zelf in feite al zegt wanneer het voorwerp dat een zekere mate haatgevoelens naar bovenhaalt voor je staat bladiebla ect. Jou schrijven duit alleen op een kort geheugen, vliegensvlugge onderdrukking/ontkenning en derhalve een gebrek aan een zekere mate van bewustzijn wat je dan vervolgens toeschrijft aan liefde met een hoofdletter L. m.i. Ps Nada, kun jij mij vertellen wat er heel stiekem en venijnig onder die zgn haatgevoelens, waar je het over hebt, schuil gaat of was je nog niet zover dat je dat ontdekt hebt? Ben benieuwd. |
|
17 July 2011, 08:48 | #30 | |
|
Citaat:
Het woord 'bestrijden' klinkt misschien zo agressief. Mensen leren in hun leven. Het heeft niets met venijnigheid te maken, zoals jij denkt. Je kan en mag veranderen. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Wat is liefde? | Hein | Beginnend zelfonderzoek | 27 | 24 September 2021 23:39 |