8 October 2011, 13:15 | #21 |
Passed by
|
|
8 October 2011, 13:18 | #22 |
Vicaris
|
Dan heb ik je verkeerd begrepen Naadje.
Is niet(s) voelen een gevolg van realiseren van onze oorspronkelijke natuur? |
8 October 2011, 13:18 | #23 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Verbieden is onderdrukken. Wel zou 't kunnen dat ik/jij iemand die daar is (aangekomen) zich zo uit in die dingen en ik/jij meent dat 't DUS zo moet. Het is enkel een kwestie van het doorzien van de mind. Emoties immers komen uit de mind. -> en de mind is mad <- Het Denken dus... Maar door alles te laten zijn zoals 't is stopt 't vechten, komt er rust en kan gekeken/gevoeld worden wat er scheelt. |
|
8 October 2011, 13:25 | #24 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ik kan het dualistische duidelijk zien in Adyashanti en toch zie ik in Adyashanti Tony's boodschap terug. (en b.v. ook nog Steven Norquist) Ra, ra hoe kan dat? note: alle verlichten verklaren elkaar als fake. |
|
8 October 2011, 13:27 | #25 |
Passed by
|
Het voorkomen van voelen in de vorm van gewaarwordingen, zal zich blijven voordoen. Het voordoen van emoties echter, zoals daar zijn woede, pijn, verdriet etc. behoren m.i. tot het domein van de persoonlijkheid, en niet tot je oorspronkelijke natuur. Waarbij emoties, zo lang ze er zijn, niet afgewezen dienen te worden, integendeel, maar op een bepaald moment (althans in mijn ervaring), komen ze op en verdampen ze vrijwel meteen weer, om steeds minder (frequent) voor te komen, en ik kan me zo voorstellen dat ze op enig moment volledig verdampt zullen zijn. Zoiets?
|
8 October 2011, 13:42 | #26 | |
Vicaris
|
Citaat:
Ik weet het niet. We hadden het hier eerder ergens over, weet ik wel opeens. Ik weet alleen dat boosheid, pijn, verdriet, angst, blijdschap (het zijn er zomaar opeens vijf :-) echt en heel oorspronkelijk kunnen zijn. Gewoon authentiek menselijk zoals je ook wel eens ziet bij heel jonge kinderen van nul tot ongeveer twee/drie jaar, maar dan op een volwassen wijze. Misschien...zoiets...geen idee...veel voelen...weinig weten... 'k Ga nu lekker douchen...alles door het afvoerputje...wegspoelen...verdampen zie ik nog niet zo snel gebeuren... |
|
8 October 2011, 13:49 | #27 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
Maar me bewust zijn van dat denken en wat dat denken doet, daar gaat het volgens mij om. Citaat:
Ze zouden in die kringen hun verstand wat meer mogen gebruiken |
||
8 October 2011, 13:49 | #28 | |
Actuaris
|
Citaat:
De één verpakt het in een blauw papiertje met een rode strik en de ander in rood papiertje met een blauwe strik. Eenmaal uitgepakt, is het het zelfde kado. |
|
8 October 2011, 13:55 | #29 | |||
Asprirant lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bedankt voor de tips! |
|||
8 October 2011, 14:02 | #30 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik vind dat ik ook idd moet oppassen met de interpretatie van bep. dingen. Ook met die van Byron K. Het is idd zo als het is, dit inzicht maakt in feite een eind aan het lijden. Het doet het ego terugtreden. Hierdoor is er ook ruimte om het hart te laten spreken. Byron K. laat ook zien dat dat inzicht niet betekent dat je dan niets meer hoeft te doen. Als vanzelf treed dan die barmhartigheid op, misschien omdat er geen eigenbelang is en geen angst om dat te doen wat je hart ingeeft? Ik typte net " BRAMHARTIGHEID" grappig..WiNk |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Thomas evangelie: de twee één maken | Anna | Advaita | 51 | 11 February 2021 00:51 |
Thomas a kempis: de zorg voor zichzelf | Heerda | Overige religie | 31 | 8 March 2012 22:51 |
Mijn visie op het Evangelie | Nathan | Overige religie | 148 | 6 September 2011 12:27 |
Evangelie naar Maria Magdalena | Rennie | Overige religie | 43 | 2 September 2011 18:49 |