|
Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
8 January 2012, 12:55 | #21 |
Jubilaris
|
Ik ken niet alle mensen, dus ik weet het niet, maar voor mijn gevoel is bijna alles mogelijk wat je kunt bedenken.
Ook al is het niet niet zeer waarschijnlijk, dat het veel gebeurt. Omdat conditioneringen ons dan weer tegen houden. Juist die van het kleinmenselijke Bewustzijn. Er zijn mensen die over hete kolen kunnen lopen, ik niet, mij houd mijn conditionering tegen die ik heb betreffende vuur aan mijn voeten. En ik zie de meerwaarde er niet van in. Ik vermoed ook dat het gewoon onderdeel van het geheel is, dat kleine lopen, voordat je het grote herkent. Het hoort bij elkaar. |
8 January 2012, 13:07 | #22 |
Asprirant lid
|
Naar mijn idee hoort het ook bijelkaar.
(Ik weet dat er een gedachtengang in me gaande was bij het stellen van de vraag, maar kan me die nu niet meer herinneren. Dat heb ik weer... ) |
8 January 2012, 13:35 | #23 | |
Missionaris
|
Citaat:
Je kunt in het duale en daarmee vanuit het afgespiegelde kleinmenselijke bewustzijn alles realiseren wat je maar wilt. Diana zou ook kunnen zien dat ze schepper is van haar eigen wereld, maar ontkend dat door mijn woorden te ontkrachten dat Bewustzijn een is en niet twee. Ik ga niet uit van de hypothese wat Bewustzijn verondersteld word te zijn maar uit van wat ik ken en waarvan uit er van alles mogelijk is. Als je graag wilt oefenen om alles te laten varen en serene rust te krijgen dan kun je dat scheppen, dat is realiseerbaar. Realisatie is dat ook door alles af te leggen wat je niet bent, maar ik ga dat maar even laten want de reacties zijn 'ja dat is genoegzaam bekend Renoir je begint te vervelen vertel eens wat nieuws'. Ze hebben hier liever reacties waar ze het mee eens zijn, bij weg kunnen zwijmelen of na kunnen kraaien. Je scheppingskracht voor onbenullige zaken, anders dan te willen weten wat je bent, gebruiken. |
|
8 January 2012, 13:39 | #24 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Wanneer het voor mij duidelijk is dat ik niet meer ontplof wanneer anderen op mijn lange tenen gaan staan dan pas kan ik van een stellige zekerheid spreken. Zolang dit niet het geval is, en het is niet het geval, dan zijn ervaringen en/of waarnemingen slechts bijkomstigheden. Misschien is niet duidelijk genoeg. Maar ik probeer gewoon voorzichtig te zijn. Ik heb net als iedereen (?) bepaalde ervaringen en waarnemingen, maar weet niet altijd goed hoe ik ze moet plaatsen in het geheel. Dus ik probeer een zeker aftasten, toetsen, hypothetische veronderstellingen te bewaren. |
|
8 January 2012, 13:43 | #25 | |
Missionaris
|
Citaat:
De meesten hebben ge?xperimenteerd en zijn tot inzichten gekomen met hun gedachten en verliezen soms de bodem onder hun voeten, waarvan anderen weer zeggen dat 'genade' hen is toegevallen, maar even vergetende wat er aan vooraf is gegaan. In de spirituele wereld is er nauwelijks een die zegt dat je wat kunt doen, terwijl ze allemaal druk aan de weg staan te timmeren. Is dat niet verbazingwekkend ? |
|
8 January 2012, 13:49 | #26 | |
Missionaris
|
Citaat:
Simpel voorgesteld is weten elimineren van onwaarheid, er blijft steeds minder van over maar het is niet te kwalificeren als niet weten. Wat je overhoud verdicht zich en daardoor is dat weten van een andere hoedanigheid. |
|
8 January 2012, 14:14 | #27 | |
Passed by
|
Citaat:
|
|
8 January 2012, 14:20 | #28 | |
Missionaris
|
Citaat:
Mijn standpunt was je immers genoegzaam bekend dus ik reageer niet meer op je. |
|
8 January 2012, 14:26 | #29 | |
Jubilaris
|
Citaat:
wa ze niet kunnen maar eerder voor de ontdekking wat ze wel kunnen met hun scheppingskracht. En daar bang voor zijn. Angst voor de eigen kracht. Men houdt zich met geweld zelf klein. Voor mijn gevoel kan ik alles wat ik wil, maar ik wil niet alles en als ik iets wil en ik kan het niet weet ik dat mijn eigen angst/oftewel ook gewoon conditionering mij tegenhoudt. En soms is dat maar goed ook, volgens mijn naasten hahaha. Wat overigens geen hinder hoeft te zijn, om het dan maar wat rustiger aan toch te proberen en door te zetten. Al dan niet op een alternatieve of omzichtigere manier. |
|
8 January 2012, 14:54 | #30 | |
Missionaris
|
Citaat:
Een vertaling Onze diepste angst is niet, dat we ontoereikend zijn. Onze diepste angst is dat we oneindig krachtig zijn. Het is ons licht, niet onze duisternis, waar we het allerbangst voor zijn. We vragen ons af: wie ben ik dat ik briljant, buitengewoon aantrekkelijk, getalenteerd en geweldig zou zijn? Maar waarom eigenlijk niet? Je bent toch een kind van God? Dat je jezelf kleiner voordoet dan je bent, komt de wereld niet ten goede. Er is niets verlichts aan om je kleiner voor te doen dan je bent opdat de mensen om je heen zich vooral niet onzeker gaan voelen. We zijn bedoeld om te schitteren, zoals kinderen doen. Wij zijn geboren om de luister van God uit te dragen die in ons woont. Niet slechts in enkelen van ons, maar in ons allemaal. Als wij ons licht laten schijnen, geven we anderen onbewust toestemming om dat ook te doen. Als wij bevrijd zijn van onze eigen angst, bevrijdt onze aanwezigheid automatisch anderen. |
|