|
Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
29 June 2012, 13:36 | #21 | |
Jubilaris
|
Mij helemaal niet.
Dat is dan blijkbaar het aardige van een T.P. te (mogen) horen. Citaat:
De terreur van de psyche was daarmee niet totaal verdwenen, dat is nu eenmaal de hersenspoeling waardoor elk mens gespoeld wordt. Ook dat hoort erbij. |
|
29 June 2012, 13:59 | #22 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Die verkramping die o.a. gebaseerd is op angst voor het verlies van het bekende zelfbeeld. Ik zag in dat ik sinds lange tijd, als gevolg van een manier van mediteren, vastgeklonken ben aan het willen vasthouden van een bepaalde toestand. Het inzicht dat dat onzinnig is omdat dat niet mogelijk is was onmiddellijk bevrijdend. Maar het deed wel niet mijn 'individualiteits-gevoel' op een dieper niveau verdwijnen. |
|
29 June 2012, 14:44 | #23 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Dat Individualiteits 'gevoel' is niet iets wat jij' doet...dat is er gewoon. Dat wat verdwijnt is de 'beleving' een op zichzelf staande , van niets afhankelijke ' persoonlijkheid' te zijn.....de diepe ' waan' van die ' beleving' ........verdwijnt. |
|
29 June 2012, 15:01 | #24 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Dat is wat er waarschijnlijk altijd al vaag was. Daarom de onmiddellijke herkenning. Neemt nog niet de diep ingewortelde conditionering weg. Maar alleen de mentale herkenning geeft al heel veel mentale vrijheid. Het voelde bij T.P. meteen al als een grote herkenning en even grote opluchting. En voor de rest gewoon laten gaan want: Child, it is not by appearances that you are fettered but by craving. Tilopa |
|
29 June 2012, 15:09 | #25 |
Geen lid
|
|
29 June 2012, 15:23 | #26 | |
Geen lid
|
Citaat:
De conclusie aan het slot van je krakkemikkig betoog. |
|
29 June 2012, 17:17 | #27 |
Jubilaris
|
|
29 June 2012, 19:55 | #28 |
Geen lid
|
|
29 June 2012, 21:10 | #29 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Omdat alle betogen van lucht zijn, daar moet je helemaal geen stevigheid van verwachten. Waarom geef je geen antwoord op een paar eenvoudige vragen ?....ben je misschien een Luchtfietser ?, sorry maar dat is een kundigheid waar ik niet in thuis ben. (p.s je doet me denken aan Jef Foster......in zijn early days |
|
29 June 2012, 21:38 | #30 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Richtingaanwijzers genoeg, daar niet van. Misschien moet het leven ons eerst een aantal "lesjes" geven. Ik was heel lang niet van zins het hoofd te buigen... En nog steeds bemerk ik af en toe een soort eigen-wijze veerkracht op.
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
sat-chit-ananda (tot hier gecorrigeerd) | Rozenhart | Advaita | 86 | 13 August 2011 10:53 |