Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 April 2013, 15:29   #291
Freerider
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het is gewoon een testje, BB ....

Mijn hypothese is dat mensen niet in staat zijn om te kwetsen als je daar nadrukkelijk om vraagt.
Ik zal jou uit bewust-zijn dan ook niet kwetsen en waar ik het doe is het onbedoeld en jouw pakkie-an.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 16:01   #292
Bigbear
Asprirant lid

Bigbear's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zit er nog achter, maar ik ga zo even boodschappen doen. Dan nog eten koken straks en vanavond wil ik nog even Flikken Maastricht kijken. Tussendoor zal ik zeker met enige regelmaat hier op deze plek zitten.

Waar ben je bang voor BB?
Meneer de hulpverlener heeft zijn conclusies alweer getrokken. Ik ben ergens bang voor. Nou daar gaan we dan. Slangen, krokodillen, afgronden, grote hoogtes en niet in de laatste plaats hulpverleners. Kortom bang voor de dood. Of ga ik nu te snel voor je?
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 17:45   #293
Rob
Actuaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Meneer de hulpverlener heeft zijn conclusies alweer getrokken. Ik ben ergens bang voor. Nou daar gaan we dan. Slangen, krokodillen, afgronden, grote hoogtes en niet in de laatste plaats hulpverleners. Kortom bang voor de dood. Of ga ik nu te snel voor je?
Ik ben er weer. Ik vroeg me af waar je bang voor was in de context van dit onderwerp. Je maakt bezwaar tegen wat ik doe, je waarschuwt me en ik heb geen idee waarom of waarvoor. En met bang bedoel ik in dit geval niet letterlijk bang, maar je bezwaar, ergens tegen zijn.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 17:49   #294
Rob
Actuaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Flikken MAASTRICHT!

En dat niemand 't flikt om te verwachten dat ik hier nog iets moet flikken!
Ja, Flikken Maastricht. Ik had liever gehad dat het Flikken Rotterdam, Zaanstad, Sexbierum of Flikken Standdaarbuiten was geweest maar we doen het er maar mee. Ik heb net vanmiddag de aflevering van vorige week gekeken zodat ik helemaal klaar ben voor die van vanavond.

En verder reken ik op jou om het te flikken.
Oud 12 April 2013, 18:22   #295
Bigbear
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Ik ben er weer. Ik vroeg me af waar je bang voor was in de context van dit onderwerp. Je maakt bezwaar tegen wat ik doe, je waarschuwt me en ik heb geen idee waarom of waarvoor. En met bang bedoel ik in dit geval niet letterlijk bang, maar je bezwaar, ergens tegen zijn.
Ik maakte geen enkel bezwaar, ik heb je nergens voor gewaarschuwd. Mijn intentie was om te kijken of je ergens door geraakt zou worden. Als je gaat kijken naar wat er nu met de ander (ik in dit geval) allemaal mis zou kunnen zijn, zal je inderdaad nooit geraakt worden. Ik zie dit vaker op dit forum gebeuren.

Ik denk nadat ik dit heb geschreven (wat leer ik toch weer van mijn eigen schrijfsels) is dat ik dat stukje mis op dit forum. Werkelijke betrokkenheid en interesse in medeforumleden. En vanzelfsprekend is dat lastig als er niemand/niets meer is. Ik zie nog steeds mensen die hier schrijven.
Oud 12 April 2013, 18:31   #296
Rob
Actuaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Ik maakte geen enkel bezwaar, ik heb je nergens voor gewaarschuwd. Mijn intentie was om te kijken of je ergens door geraakt zou worden. Als je gaat kijken naar wat er nu met de ander (ik in dit geval) allemaal mis zou kunnen zijn, zal je inderdaad nooit geraakt worden. Ik zie dit vaker op dit forum gebeuren.

Ik denk nadat ik dit heb geschreven (wat leer ik toch weer van mijn eigen schrijfsels) is dat ik dat stukje mis op dit forum. Werkelijke betrokkenheid en interesse in medeforumleden. En vanzelfsprekend is dat lastig als er niemand/niets meer is. Ik zie nog steeds mensen die hier schrijven.
Oke, ik dacht dat je bezwaar maakte tegen wat ik deed. Maar je deed wat je deed om te kijken of ik ergens door geraakt zou worden. Dat werkte in zoverre, dat ik door dat wat ik dacht dat je schreef nog eens na heb gedacht of ik misschien iets over het hoofd gezien zou kunnen hebben. Dat zou nog steeds kunnen, maar ik zag het niet.

Ik zie hier ook alleen maar mensen schrijven op het forum en ik ben er 1 van.
Ik heb je ook eens ontmoet en toen zaten er toch echt 4 mensen aan tafel waaronder jij en ik.

Verder kan ik geen betrokkenheid of interesse faken. Er zijn mensen en gebeurtenissen die mijn belangstelling trekken. En er zijn er die dat in de verste verte niet doen. Dat lijkt me heel erg menselijk ...
Oud 12 April 2013, 18:31   #297
Rob
Actuaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Ik ben even weg, een kopje soep eten ...
Oud 12 April 2013, 18:42   #298
Esradha
Vicaris

Esradha's schermafbeelding

Standaard

Het genoemde vragen om in dit topic, is veel meer een onbewust vragen dan een bewuste actie. Ik vond het een origineel gevonden oproep, maar het zegt niets over het bedoelde onbewust vragen om gekwetst te worden.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 19:05   #299
Rob
Actuaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Het genoemde vragen om in dit topic, is veel meer een onbewust vragen dan een bewuste actie. Ik vond het een origineel gevonden oproep, maar het zegt niets over het bedoelde onbewust vragen om gekwetst te worden.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar stel dat dat zo is, dat er onbewust gevraagd zou worden om die kwetsing, dan zou je dat ook bewust in gang kunnen zetten. Het is een experiment. Ook voor degene die zou gaan proberen om aan mijn verzoek tegemoet te komen, trouwens. Zou het je lukken om iemand te proberen te kwetsen die er om vraagt? En wat houd je tegen als het niet lukt of als je dat niet wilt?
Oud 12 April 2013, 19:48   #300
Bigbear
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Oke, ik dacht dat je bezwaar maakte tegen wat ik deed. Maar je deed wat je deed om te kijken of ik ergens door geraakt zou worden. Dat werkte in zoverre, dat ik door dat wat ik dacht dat je schreef nog eens na heb gedacht of ik misschien iets over het hoofd gezien zou kunnen hebben. Dat zou nog steeds kunnen, maar ik zag het niet.
Jij had toch die oproep gedaan? Je was er kennelijk niet door geraakt, want als je gaat uitzoeken of je nog iets over het hoofd hebt gezien, is dat rationeel en heeft niets met een geraaktheid(sgevoel) te maken.

Citaat:
Ik zie hier ook alleen maar mensen schrijven op het forum en ik ben er 1 van.
Ik heb je ook eens ontmoet en toen zaten er toch echt 4 mensen aan tafel waaronder jij en ik.
De opmerking van mij bedoelde ik generaliserend. De mensen die ik IRL heb ontmoet, waaronder jij, heb ik een heel andere gedachte bij dan de mensen die ik niet heb ontmoet.

Citaat:
Verder kan ik geen betrokkenheid of interesse faken. Er zijn mensen en gebeurtenissen die mijn belangstelling trekken. En er zijn er die dat in de verste verte niet doen. Dat lijkt me heel erg menselijk ...
Ik vind het zelf moeilijk om betrokken te zijn met mensen die ik (nog) niet IRL heb ontmoet.

Waarom schrijft Nadje niet meer op het forum?
Reageren

Colofon