11 May 2015, 20:09 | #301 |
Geen lid
|
Jawel dat is wel zo maar wat kan ik er mee. Ik lees dan dat hooggevoelige mensen een gevoeliger zenuwstelsel hebben en zowel intern als extern sterker geprikkeld worden dan gemiddeld. Ik ervaar dat in hoge mate en heb met name wat betreft de externe behoorlijk last maar ik kan de wereld toch niet stil zetten om aan mijn behoefte tegemoet te komen.
|
11 May 2015, 20:25 | #302 | |
Vicaris
|
Citaat:
Vwb je eerste vraag: meer rust nemen, natuur opzoeken, bepaalde prikkels vermijden, etc, staat er ook allemaal in. Hebben we het nu over je zoon of over jou trouwens? Alleen omdat het woord bepaalde associaties in je oproept wil dat nog niet zeggen dat je er niks mee zou kunnen. Aron zegt zelf dat zij het als een aangeboren karaktereigenschap ziet. Niks aan de hand dus, gewoon voor jezelf een beetje rekening mee houden. |
|
11 May 2015, 20:36 | #303 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
11 May 2015, 21:24 | #304 | |
Vicaris
|
Citaat:
http://www.volkskrant.nl/dossier-arc...aker~a3104340/ En hier wat modelletjes in verschillende prijsklassen: http://www.cnet.com/topics/headphone...ise-canceling/ Ik heb geen aandelen |
|
11 May 2015, 21:25 | #305 | |
Actuaris
|
Citaat:
Kijk naar een verliefd stelletje. Eeuwige trouw wordt er beloofd, rozengeur en manenschijn. Maar als op een gegeven moment de seks wat tegen begint te vallen dan wordt de dame schielijk ingeruild voor een wat williger exemplaar. Zo kijk je naar ego van anderen. Maar de truc is dat je je eigen ego gaat zien. Daarvoor moet je pijn lijden en daartoe is ego niet of nauwelijks te bewegen. Team advaita heeft daar een truc voor verzonnen. De pijn is er wel, maar er is niemand meer om die pijn te lijden. Probleem opgelost. Ik lees echter in de discussie hier dat men pijn en hooggevoeligheid niet begrijpt. Men raad er maar een beetje naar. Maar evengoed wordt er beweerd het zelfonderzoek te hebben afgerond. Ja, mijn neus! En ik denk zelfs dat het niveau van Laurens, Rob etc niet haalbaar is voor je. Die begrijpen er nog meer van dan jij. |
|
11 May 2015, 21:29 | #306 |
Vicaris
|
|
11 May 2015, 21:46 | #307 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
11 May 2015, 22:06 | #308 |
Geen lid
|
|
11 May 2015, 22:28 | #309 |
Geen lid
|
Waaruit heb je afgeleid dat hij wil onderzoeken en waar is het dan voor nodig te zeggen dat je in hem geen echte onderzoeker ziet? En vervolgens gedegen zelfonderzoek naar het principe van advaita neerhalen, door te zeggen dat dat voor hem nog net haalbaar is. Heb je je al bezig gehouden met de vraag waarom je het nodig hebt je zo fel tegen iets af te zetten?
|
11 May 2015, 23:02 | #310 | |
Vicaris
|
Citaat:
Lastig probleem wat je omschrijft. Ik vraag me af, is het het volume ineens dat je stoort, of dat het "menselijk" of "mechanisch" is met de dan erbij komende gedachten. Ik kan me "storen" aan het geschreeuw van kinderen in een tuin naast de onze, maar het (soms) overdovende getjirp van de vogels stoort me dan weer niet. Het ene is "natuur" het andere "slecht opgevoed" |
|