|
Hans Laurentius Na elf jaar satsangs gegeven te hebben is hij sinds april 2009 gestopt. Sinds 2012 zijn er weer bijeenkomsten. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
19 January 2018, 00:51 | #301 | |||
Asprirant lid
|
het forum van niets
Citaat:
Citaat:
Heel dit forum draait rond de idee dat er iemand te begeleiden zou zijn. Dat is onmogelijk want er is eenvoudig niemand die begeleidt moet worden noch begeleiding geeft. Of is de uitzondering op de regel dat er niemand is die slaagt maar al de rest er wel is? Citaat:
Absoluut mee eens! Nergens valt zo veel te zeggen over niets! En dan de bezetting, ook wel uniek: drie afgeronde gzoz'ers zonder vertoon met als uitzondering 'onmiddellijk gedegen zelfonderzoek' in de aanbieding en twee verslaafden aan de slachtofferrol (Miha en ik). Wat moet de niet bestaande toevallige lezer van deze zowat dagelijkse vertoning die er geen is wel denken. Zou ie denken 'goeie vertoningen op dat forum der nietsheid'? I take it, it's fun! contradictionaire absurditeit heeft me altijd aangetrokken. Ik mis wel een beetje een nieuwe toneelspeler. Forumlid Fer stelt niet veel voor en Dorje de leugenaar ziet het niet meer zitten na discussies met de drie koningen van het gedegen zelfondersoek in de onderbroek. Dorje dacht hier wat te kunnen komen begeleiden in dzogchen maar had buiten de waard en twee medewerkers gerekend.
19 January 2018, 01:43 | #302 | ||||
Asprirant lid
|
@Miha: je post was weer bijna bedolven onder de eeuwig zelfde discussies dat ik met de zombies voerde. Ik wou zelfs zombies begeleiden tot gedegen zelfondersoek in de onderbroek. Maar een dode kan men niet terug tot leven brengen. Althans ik niet, Jezus Christus kon dat naar 't schijnt wel. Hoe naïef kon ik weer zijn. Bij deze herpak ik me weer en richt me tot de levenden, naar zij die kunnen horen...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik laat mij niet langer verleiden tot discussies met zombies en volg jou, het leven!
19 January 2018, 08:22 | #303 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
19 January 2018, 10:34 | #304 | |||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met een beetje feeling voor gedegen zelfonderzoek kan er al gauw geconstateerd worden dat er niks wordt gezegd of gezegd kan worden over 'wat onmiddellijk is! Het veel zeggen over niets (Boekjes, satsangs, methodes, stappen plannen etc) is de subjectieve hypnose. |
|||
19 January 2018, 11:30 | #305 | |||||
Kasuaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben niet aan schoppen toe, boosheid speelt nu niet de grootste rol. Ik kijk naar het slachtoffertje Mihaela, en de verwoestende effecten op mijn gesteldheid.. Nu en dan is er weer een moment van helderheid, en in een seconde is de depressie weg. Dus ja, het kan beslist omgekeerd worden... |
|||||
19 January 2018, 11:55 | #306 | |
Vicaris
|
Citaat:
Nu, dat is niet het probleem van het geïnspireerd zijn ... daar ligt het probleem bij verre niet. Het niet kunnen opeisen van de waarheid omtrent de werkelijkheid van het ik is de kwestie die onoverbrugbaar lijkt. Juist in het overbruggen is gedegen zelfonderzoek dienstbaar, een sterke aanwijzing. |
|
19 January 2018, 12:10 | #307 | |||
Asprirant lid
|
aanreikingsforum
Dat zeggen we even tegen Laurens dan.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie: Wel belangrijk om weten dat we het over hetzelfde hebben om een intelligente discussie te voeren op een uniek aanreikingsforum als dit.
19 January 2018, 12:41 | #308 | ||
Kasuaris
|
Citaat:
oorlog-stand te blijven verkeren, en vervolgens in te vullen dat ik niet naar het gedrag kijk, die ik hier op het forum laat zien, en ook in real-live vertoon. Schuldgevoel en verwijt naar het gedrag heeft echter geen nut. Ik ben zoals ieder ander onder invloed van het ego. De ene doet hoogmoedig, de andere fel/ woest( zie Miha), de ander( zie Looro) verkeert in de waan dat hij een leraar is, rigide zijn dogma steeds opdringen. Op het gedrag blijven richten is niet de oplossing, het gedrag ontkennen net zo min. Ja, ik kan tekeer gaan, maar er zijn er geen ' onschuldige/ schuldige' op het forum, alleen maar egotjes die in een voortdurende oorlog verkeren. Citaat:
Daar waar iets onoverbrugbaar lijkt, kijk ik naar. Jouw mantra inspireert niet, probeer dat te accepteren, en dring jezelf niet zo op. Ik vind Diederik Wolzak wel inspirerend.. |
||
19 January 2018, 14:59 | #309 | |
Vicaris
|
Citaat:
Het gedegen zelfonderzoek is geen mantra zoals jij het wil zien. Het gedegen zelfonderzoek is een aanwijzing voor onmiddellijkheid, voor zelfrealisatie als je wil. Ik stel mij daarbij niets voor noch steunt het op enige ervaring. Vandaar dat het ook niet inspirerend kan zijn. Maar ... maar het haalt wel ego onderuit en laat een ander begin toe waar de voorwaarden van ego tot zwijgen zijn gebracht. Er is geen oorlog te voeren noch is er een keuze of een voorkeur waar het op de aanwijzing komt voor gedegen zelfonderzoek. |
|
19 January 2018, 16:35 | #310 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Dit forum is hun tempel, die betreden geeft hun het recht net als Jehova getuigen steeds opnieuw uit te wijden over en aanprijzen van hun onvolprezen gedegen zelfondersoek in de onderbroek. email maar aan mij als je nog wat over wilt delen, dan kunnen de drie gzoz-pipo's van dit forum er zich niet meer moeien. Ik vind het heel fijn om lezen hoe je door zijn 6-stappen gaat. Heb hem intussen al rond gemailt, en er zijn nog mensen die hem oprecht, schokkend, ontnuchterend en vooral confronterend vinden. Dat is pas gzoz waar een mens wat aan heeft. Daarmee zijn er ook 200 personen aanwijzing bij zijn interactieve lezingen . Als er een tij moet gekeerd worden zoals Laurens vind, dat zal het door mensen als Diederik Wolsak zijn en niet door het oneindige gzoz gepreek en geneuzel op dit forum door de drie gzoz-Jehova's! En dit aan nog slechts 2 personen gericht... Zonder jou en mij zijn ze werkloos!