22 February 2021, 09:49 | #311 | |
Actuaris
|
Citaat:
En alle er toe doende inzichten van Marie blijven dan ook niet vastzitten in de huidige aardse realiteit; noch die van Marie, noch die van haar omgeving... Figuurlijk vastgesteld, blijf ik niet bij de bloemen zitten, noch het sap dat hen in leven houdt... |
|
22 February 2021, 09:51 | #312 |
Actuaris
|
|
22 February 2021, 13:25 | #313 |
Kasuaris
|
|
22 February 2021, 18:13 | #314 |
Actuaris
|
|
2 June 2021, 13:15 | #315 | ||
Jubilaris
|
Jij bent niet die entiteit - de denker
Citaat:
Zie maar... Citaat:
2 June 2021, 13:28 | #316 | |
Actuaris
|
Citaat:
Waar ik het niet heel eens mee ben is waar je zegt dat jij niet de identiteit, de denker bent omdat dat overkomt alsof er iemand anders is dan jijzelf die in jouw plaats je denkwerk doet... Het verstand heeft inderdaad de denkende mens in zijn macht genomen, zodat die mens denkt dat hij zijn verstand is, terwijl ik hier al de hele tijd een lans breekt om uit te leggen dat de mens meer en veel meer is dan zijn verstand... De mens heeft zijn dierlijk instinct opgegeven om het verstand te gehoorzamen terwijl het dierlijk instinct, dat de mens ook heeft de hele geschiedenis, het verleden, heden en toekomst omvat... Als ik zeg dat ik niets aanneem alvorens ik er honderd procent van overtuigd ben dat het de waarheid is en dat die waarheid die iemand anders mij aangeboden heeft dan mijn waarheid wordt... dan weet ik nu dat ik dat vroeger instinctief deed en nu op verstandige wijze doorgrond doe omdat ik weet dat op die manier die waarheid zich bij inschrijft in mijn instinct (en in mijn genen als het ware ingeschreven staat) en dat, op het juiste ogenblikken die waarheid mij meer inzicht zal geven, zonder dat ik daarvoor mijn verstand moet uitpluizen om die waarheid terug op te halen, terug te vinden en in werking te brengen... Het instinct weet, het verstand komt steeds achterop... Dus leven in het nu wil zeggen dat je je innerlijke zelf, bij dieren het instinct genoemd, aan het woord laat en dat je zo dus ogenblikkelijk en voortdurend in het 'nu' leeft waar zowel het verleden als de toekomst mee ingeschreven zitten... |
|
2 June 2021, 13:46 | #317 | ||
Jubilaris
|
Citaat:
Eckhart Tolle verteld uit universele tijdloze wijsheid... Citaat:
2 June 2021, 16:23 | #318 | |||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Hetzelfde zie ik jou nu doen. Ik dacht toen ook: "als ik niet denk, wie denkt er dan in mijn plaats?". Ik moest dus toch wel de denker zijn, diegene die mij verteld had dat ik de denker niet ben, is dus fout. Veel later ben ik erachter gekomen dat wat Eckhart Tolle zegt toch wel Waarheid is... Citaat:
Eerlijk gezegd zie ik jou dat niet ont-dekken, je zou me enorm verbazen als je het wel deed.
2 June 2021, 16:48 | #319 | ||
Jubilaris
|
marie is toch de denker
Citaat:
Zolang jij nog denkt de denker te zijn is het absoluut onmogelijk dat jij weet wat leven in het nu wil zeggen marie. Nog maar is een citaat... Citaat:
2 June 2021, 19:11 | #320 | |
Actuaris
|
Citaat:
Jezelf kennen als het bewustzijn achter de stem is vrijheid.' Jezelf, Darsho, ik... , het bewustzijn achter de stem... Daar wijs ik op; er is niet de denker en ik; er is alleen ik... die zichzelf, zoals de meeste mensen, lange tijd inderdaad vereenzelvigd heeft met de denker..., maar nu beter weet... |
|