12 May 2015, 00:00 | #321 | |
Actuaris
|
Citaat:
Overigens zijn er twee varieteiten. De uitheemse geeft brand, de inheemse niet. |
|
12 May 2015, 00:02 | #322 | |
Geen lid
|
Citaat:
Een afgeleide ervan, eveneens gestoeld op de kortst mogelijke weg, is het gedegen zelfonderzoek dat ook jij voorstaat te doen. Je zaagt aan de poten van je eigen stoel. |
|
12 May 2015, 00:03 | #323 |
Actuaris
|
Welnee. Die zijn volledig overtuigd dat ze niet bestaan en het 'gedegen' zelfonderzoek hebben afgerond. Die zijn niet ondersteboven van mijn teksten.
|
12 May 2015, 00:06 | #324 | |
Voormalig lid
|
Citaat:
De internationale stoel voor het grote publiek wacht jou. Maar je verstaat en spreekt geen Engels, da's wel pech. Maar Nederland en België kan je nog veroveren als de man die E.T.'s duiding als volstrekte onzin kan weerleggen. |
|
12 May 2015, 00:07 | #325 | |
Actuaris
|
Citaat:
Als ik zie wat een knoeiboel je gemaakt hebt van je zelfonderzoek dan vind ik advaita geen aanbeveling. Netzomin als het gebazel van Wolter Keers. Uiteraard zijn er wel wat dingetjes die waar zijn, maar daar heb je geen advaita voor nodig om te ontdekken. Als ik iets zou moeten aanbevelen in het de autodidactische methode. Want die is per definitie intrinsiek en niet mentaal. Ergo: iemand als jij bent dusdanig overtuigd van het afronden van je zelfonderzoek dat je het onderzoek gestaakt bent en genoegen neemt met zaken die ik al tientallen jaren terug uit mijzelf had ontdekt. |
|
12 May 2015, 00:09 | #326 | |
Actuaris
|
Citaat:
Zelf voel ik geen enkele behoefte om welk podium dan ook te beklimmen. Mensen die geld verdienen aan spiritualiteit vind ik een contradictio. |
|
12 May 2015, 00:18 | #327 | |
Geen lid
|
Citaat:
En dat meent dan in staat te zijn te kunnen beoordelen of er een zooitje van gemaakt wordt. |
|
12 May 2015, 00:30 | #328 | |
Actuaris
|
Citaat:
Er dient een diepgaand en consequent volgehouden onderzoek te worden gedaan. Dus de enige effectieve methode kan er uit bestaan om mensen daar toe aan te zetten. Ik zou niet weten hoe dat moet, het lukt mij iig op dit forum niet. De lokroep van binnen uit moet gehoord worden. Maar waarom heb ik die dan wel gehoord en zie ik overal om mij heen mensen die dat kennelijk niet horen? Hoe dan ook: als advaita er toe leidt dat mensen voortijdig menen hun zelfonderzoek te hebben afgerond is het waardeloos. Feitelijk doe jij dagelijks niks anders dan anti-reclame maken voor advaita. Ik kan zien waar jij staat en dat is niet waar je zou moeten zijn. |
|
12 May 2015, 00:42 | #329 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
12 May 2015, 01:10 | #330 | ||||
Voormalig lid
|
Citaat:
Citaat:
Is dat dan hoe forum-waarheidsvinders zich positioneren? Niet dat jullie moeten gaan goeroe-hoppen hoor. Want jullie hebben allebei naar eigen zeggen een intrinsiek 'weten' van waarheid ontdekt als gevolg van gedegen zelfonderzoek. Maar een klein beetje 'normaal' doen kan er toch nog wel af zeker? Citaat:
Ik laat jullie maar. Bedtijd. Deze circus-vertoning heb ik al eerder gezien. 'k ga in bed nog kijken op Youtube naar: Eckhart Tolle,Dalai Lama,Desmond Tutu & authors. - " Educating the Heart and Mind-Creativity" Citaat:
Je zou nog niet willen, want allemaal waardeloze prutsers voor jou. Slaapverwekkend gelul. En wie lult er? Een lul. |
||||