12 May 2015, 01:10 | #331 |
Jubilaris
|
Oh dat lees ik nu pas.. ja dat vond ik dus nu ook uit dat er meer soorten zijn.
|
12 May 2015, 09:49 | #332 | |
Geen lid
|
Citaat:
Ik beweer niet zomaar wat, ik toonde het aan waarop jij begon te steigeren. Wat Theo en ik hier gemeen hebben is dat we tegen het gedweep met Guru's zijn waarvan hier steeds maar teksten worden neergeplemd. Het gaat om voor je zelf en in jezelf zelfonderzoek doen en niet om het adoreren van aansprekende teksten van leermeesters. |
|
12 May 2015, 09:57 | #333 | |
Geen lid
|
Citaat:
Hoe kunnen ze trouwens gevaarlijk zijn voor honden, eten die er van, want door hun vacht komen de netels (haarvaatjes zoals bij brandnetels) toch niet op de huid. Ik heb eerder het idee dat er een hype is ontstaan waarbij eenieder die het leest de ander nakraait en niemand er ervaring (hé ontopic) mee heeft. Waar ken ik dat toch van? Maar goed ik heb er zojuist een stuk of tien weggehaald die van de straat uit aangeraakt kunnen worden, uit voorzorg. Ik heb ze er met blote handen uitgetrokken, geknikt en in de container gedaan om te testen wat het met me doet. Dus als ik de komende dagen niks meer van me laat horen moet je bij de voordeur maar het glas inslaan en binnen komen om te kijken hoe ik daar met opgezwollen en branderige ledematen lig of zonodig de begrafenisondernemer bellen. |
|
12 May 2015, 10:43 | #334 | ||
Actuaris
|
Citaat:
En jij bent daar ook nieuwsgierig naar, anders zat je niet in al die goeroe' s te grasduinen. Dus ik beschouw je reactie maar weer eens als de traditionele ego-afgunst. Afgunst die ook spiriland niet vreemd is. Citaat:
|
||
12 May 2015, 10:47 | #335 | |
Actuaris
|
Citaat:
Dwepen met tweedehands kennis kenmerkt het onbegrip. Ik durf rustig te stellen dat Tolle er ook niet alles van begrepen heeft. (Ramesh ken ik niet) Maar ego adoreert goeroe' s, plaatst ze op een hoger plan dan zichzelf. Ego wil zichzelf aan een goeroe vastklampen. Daarom zegt een goede goeroe: zoek het zelf uit! |
|
12 May 2015, 10:56 | #336 | |
Actuaris
|
Citaat:
Ik kraai iig niemand na en heb ruime ervaring met zowel planten als met zelfkennis. De gevoeligheid voor planten verschilt van persoon tot persoon. Ik ben niet gevoelig voor de inheemse variant, maar wel voor de uitheemse. Verder varieert de gevoeligheid door de omstandigheden. Onder natte omstandigheden wordt het plantensap gemakkelijker overgedragen dan onder droge. Dus als je een berenklauw (of een andere plant) toch met de blote hand wilt verwijderen doe dat dan niet 's-morgens vroeg als ze bedauwd zijn. En om een sprongetje te maken naar zelfkennis. De gevoeligheid voor de ongeziene wereld varieert ook van mens tot mens en is ook afhankelijk van de omstandigheden. Omdat de ongeziene wereld een vibratieveld is. Net zoals pijn een vibratie is. Gaat er al een belletje bij je rinkelen, Laurens? Ben je niet nieuwsgierig hoe dat hele grote kosmische spel in elkaar steekt? Jij bent net als ik een rationeel mens die niet van gelul houdt en al helemaal niet van geloven. Jij en ik willen weten. |
|
12 May 2015, 11:28 | #337 | |
In memoriam
|
Citaat:
Waarmee ik bedoel te zeggen, dat iedereen de (levens)lessen krijgt die hij (blijkbaar) nodig heeft. En voor iedereen verschijnt de leermeester in de vorm die hij op dat moment blijkbaar nodig heeft. Of dat nou Tolle is, Ramesh, of je hond. Maar ego's pretenderen nu eenmaal graag (beter) te weten. Jij kunt niet weten wat juist is voor een ander of wat die ander, al dan niet, nodig heeft. Het enige dat je met zekerheid kunt vaststellen is waar jij zelf baat bij hebt. Alle rest is egoklets. |
|
12 May 2015, 11:49 | #338 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
12 May 2015, 12:16 | #339 | |
Geen lid
|
Citaat:
Dat laat onverlet dat het wel eens niks te maken hoeft te hebben als richtlijn om te weten te komen 'wat' je bent. Weten 'wat' je bent is al deze verschijnselen al lang voorbij. |
|
12 May 2015, 12:21 | #340 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
"Resign as your own teacher". |
|